• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024

اخبار ویژه

سازمانی توانمند برای رفع امور عشایر باید شکل گیرد انتخابات مبنایی بر تحول و تحول مبنایی برای پیشرفت است نسل نو، تفکر نو با دکتر سید اسماعیل حسینی، نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی وکالت تلاش برای احقاق حق و حقیقت است اعلام حمایت عضو شورای مرکزی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی از دکتر خجسته باقرزاده رئیسی: روزانه پیگیر وضعیت سفره و معیشت مردم هستم/به عهدمان با مردم وفا داریم صریح و شفاف با مردم؛ مروری بر ۹ گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس جمهور پیام تبریک رییس شورای اسلامی استان فارس به سرپرست اداره کل بازرسی و ارزیابی عملکرد استان ها شوراها و دهیاری های فارس خسارات ناشی از سیل را به شورای استان اعلام کنند اهدای لوح تقدیر از سوی رییس شورای عالی استان های کشور به شهردار شیراز جامعه منتظر شفاف سازی وزارت جهادکشاورزی و برخورد با متخلفان مهلت چهرماهه برای شوراها و شهرداری ها برای تایید گزارش صورت های مالی و تفریغ بودجه لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد لیست نهایی «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران+ اسامی شهرستان خفر به عنوان شهرستان هدف گردشگری معرفی شود

1

آخرین وضعیت ترخیص ۴۶۰۰ دستگاه کامیون از گمرک/ ثبت‌نام نوسازی ۲۰۰ ناوگان جدید از محل تولید داخل‌

  • کد خبر : 5710
  • 24 مهر 1400 - 13:00
آخرین وضعیت ترخیص ۴۶۰۰ دستگاه کامیون از گمرک/ ثبت‌نام نوسازی ۲۰۰ ناوگان جدید از محل تولید داخل‌

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ‌داریوش امانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در باره آخرین آمار نوسازی ناوگان کامیونی از دو محل «واردات کامیون با عمر حداکثر سه سال« و «تولید داخل» اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از سال گذشته تلاش کردند نوسازی […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

‌داریوش امانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در باره آخرین آمار نوسازی ناوگان کامیونی از دو محل «واردات کامیون با عمر حداکثر سه سال« و «تولید داخل» اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از سال گذشته تلاش کردند نوسازی ناوگان کامیونی به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

* نوسازی ۴۶۰۰ دستگاه کامیون از محل واردات کامیون‌‌‌های با عمر ۳ سال

وی اظهار کرد: طبق آخرین آمار رسمی که گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است، تعداد ۳۶۰۰ دستگاه کامیون با عمر کمتر از سه سال وارد کشور شده و در گمرکات موجود است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین یک‌هزار دستگاه کامیون نیز پیش از این،‌ از گمرک ترخیص شده بود و بنابراین از محل کامیون‌های با عمر سه سال و کمتر، تعداد ۴۶۰۰ دستگاه کامیون تاکنون نوسازی شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: پس از ورود دستگاه قضایی به موضوع و سرخط کردن تعداد زیادی از دستگاه‌های متولی، شرایط ترخیص این کامیون‌ها تسهیل شد‌، موانعی که وجود داشت که تا اندازه‌ای برطرف شده است، همچنین فرآیند‌های دو مرحله‌ای حذف و یک مرحله‌ای شد‌.

وی اضافه‌ کرد: ‌امیدواریم در اسرع وقت این ۳۶۰۰ دستگاه کامیون هم از گمرکات ترخیص و به ناوگان کامیونی کشور اضافه شود تا به این ترتیب متوسط سن ناوگان کامیونی کاهش یابد و جزو ناوگان جوان لحاظ شود.

*‌ ثبت ۲۰۰ تقاضای نوسازی ناوگان کامیونی از محل تولید داخل

امانی بیان کرد: همچنین در پروژه نوسازی ناوگان کامیونی، با سه شرکت تولیدکننده داخلی در موضوع تولید کامیون قرارداد داریم که این قراردادها جاری است و تاکنون تعدادی از رانندگان برای نوسازی مراجعه کرده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که ‌از محل تولید داخل تاکنون چه میزان تقاضا ثبت شده است؟ گفت:‌ نزدیک به ۲۰۰ دستگاه کامیون، از محل تولید داخل ثبت نام شده است و این کار ادامه دارد، امیدواریم موضوع مدت زمان بازپرداخت تسهیلات را با اصلاح قانون‌ افزایش دهیم که این موضوع قطعا روند استقبال از نوسازی ناوگان داخل را هم افزایش می‌‌دهد.

* پیگیری افزایش زمان بازپرداخت اقساط تسهیلات به ۱۰ سال

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: این تسهیلات که ۸۰ درصد قیمت کامیون است، از محل وجوه اداره‌ شده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پرداخت می‌شود، نرخ سود این تسهیلات میانگین ۶ درصد و پنج ساله است، این مدت زمان پرداخت اقساط، کوتاه است و دنبال این هستیم که با اصلاح قانون، مصوبه بگیریم و مدت بازپرداخت اقساط را به ۱۰ سال افزایش دهیم.

* سهم ۱۰ درصدی اسقاط کامیون در تأمین مالی کامیون جدید/ آورده راننده کمتر از ۱۵ درصد

امانی درباره موضوع اسقاط در این طرح نوسازی ناوگان کامیونی توضیح داد: حتما موضوع اسقاط ناوگان فرسوده مطرح است، ما نوسازی را در دستور کار قرار دادیم بنابراین افزایش ناوگان در دستور کار نیست و در هر دو بخش «واردات کامیون با عمر سه سال» و «تولید داخل»، طبق قانون باید اسقاط کامیون انجام شود.

وی درباره سهم اسقاط کامیون در تأمین مالی خرید کامیون جدید برای راننده، اظهار کرد: از محل اسقاط کامیون‌ها، قیمت‌ها متفاوت است، اما تقریبا کمتر از ۱۰ درصد کل رقم کامیون جدید، از محل اسقاط کامیون قدیمی برمی‌گردد، ۸۰ درصد هم تسهیلات سازمان راهداری خواهد بود و کمتر از ۱۵ درصد آورده نقدی متقاضی است.

*‌ نوسازی ناوگان مینی‌بوسی امسال در دستور کار

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ‌امسال همچنین به دنبال این هستیم که اگر ظرفیت اعتباری ما جواب دهد، در موضوع بخش مسافری با اولویت ناوگان مینی‌بوسی، سپس ون، سواری کرایه و سپس اتوبوس‌ها اقدام کنیم که امیدواریم این ظرفیت‌سازی به خوبی انجام شود.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

[ad_2]

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=5710
   

نوشته های مشابه

16اردیبهشت
جامعه منتظر شفاف سازی وزارت جهادکشاورزی و برخورد با متخلفان
در پی بروز تخلف بزرگ در وارادت روغن خوراکی غیر استاندارد

جامعه منتظر شفاف سازی وزارت جهادکشاورزی و برخورد با متخلفان

29اسفند
پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا
دیدار نماینده منتخب فسا در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با معاون وزیر کشور

پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.