• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

اخبار ویژه

دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند حکم کمیته انضباطی برای نکونام چه خواهد بود؟ بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جمع آوری شد  سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین مشخص شد پیام تسلیت همت فارس به رییس شورای هماهنگی شهرستان های این حزب در استان مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین منصوب شد کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد تحولات کانون وکلا از گذشته تاکنون از زبان دکتر پارسا حقوق امسال کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد + جزئیات دیگر برای تماشای بازی‌های بزرگ به استادیوم نروید! رییس‌جمهور: سازش با صهیونیست‌ها قمار روی اسب بازنده است/ ایران همچنان حامی مقاومت می‌ماند تصویب ۱۳ دستور کار حفاظتی محیط زیست در دولت سیزدهم سودآورترین بازار ایران را بشناسید + عکس دیدار نماینده منتخب شهرستان سپیدان و بیضا با رییس دیوان محاسبات کشور

2

آغاز واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و اوریون در برخی استان‌ها

  • کد خبر : 15018
  • 10 نوامبر 2021 - 15:14
آغاز واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و اوریون در برخی استان‌ها

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش ایرنا از وبدا، سید محسن زهرایی درخصوص شیوع بیماری سرخک و آغاز واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و اوریون در برخی استان های درگیر، اظهار کرد: بیماری سرخک یکی از مسری ترین بیماری های عفونی است که در کشور ما هم سابقه طولانی داشته و اولین دانشمندی که توانست […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش ایرنا از وبدا، سید محسن زهرایی درخصوص شیوع بیماری سرخک و آغاز واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و اوریون در برخی استان های درگیر، اظهار کرد: بیماری سرخک یکی از مسری ترین بیماری های عفونی است که در کشور ما هم سابقه طولانی داشته و اولین دانشمندی که توانست بیماری سرخک را از سایر بیماری های بثوری افتراق دهد، محمدبن زکریای رازی بوده و این افتخار دانشمندان ایرانی است که چنین کشفیاتی در گذشته داشته اند.

وی افزود: بیماری سرخک مشکلات بسیاری را برای بیماران ایجاد می کند که برای پیشگیری از آن، تولید واکسن سرخک در کشور ما سالهاست که انجام می شود و با پوشش بالای واکسیناسیون، موفقیت بسیار چشمگیری در پیشگیری از ابتلای به این بیماری به دست آوردیم.

زهرایی بیان کرد: در سال ۱۳۹۸ جزو سه کشور اول در منطقه خاورمیانه بودیم که تاییدیه سازمان جهانی بهداشت را برای حذف بیماری سرخک در کشور دریافت کردیم و این از افتخارات نظام سلامت کشور است.

وی ادامه داد: دریافت گواهی حذف سرخک به این معنی نیست که این بیماری را دیگر نخواهیم داشت، هر زمانی که پوشش واکسیناسیون دچار آسیب شود، احتمال بازگشت بیماری وجود دارد، علاوه براین باید دقت کنیم که بیماری در هر نقطه ای از دنیا باشد، به سایر نقاط دنیا نیز منتقل می شود، مخصوصا در مورد بیماری سرخک که سرایت پذیری زیادی دارد.

رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت تصریح کرد: هم در مرزهای شرقی و هم مرزهای غربی ایران، کشورهایی قرار دارند که شیوع سرخک به دلیل ضعف در برنامه واکسیناسیون شان، بسیار زیاد است و به تبع ترددهایی که به داخل کشورمان انجام می شود، طبیعتا بیماری به کشورمان وارد می شود. در سال ۹۹ فقط سه مورد از بیماری سرخک در کشور داشتیم، اما در سال ۱۴۰۰، موارد بیماری افزایش پیدا کرد و از نیمه فروردین تا اوایل آبان ماه، نزدیک به ۸۵ مورد بیماری سرخک در کشور تایید شد، عمده این موارد نیز در استان های جنوب شرقی کشور قرار داشتند. لذا، برنامه ریزی شد که برنامه واکسیناسیون تکمیلی با واکسن ام ام آر برای کودکان گروه سنی ۹ ماهه تا هفت ساله در استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، بخش هایی از استان کرمان و کل استان هرمزگان، انجام شود و در این راستا، حدود یک میلیون و ۱۲۰ هزار کودک ۹ ماهه تا هفت سال تحت پوشش خواهند بود، این برنامه از دوم آبان ماه آغاز شده و پیش بینی می شود تا هفته آینده به پایان برسد.

زهرایی عنوان کرد: انتظاری که از مردم عزیز در مناطق درگیر بیماری داریم، این است که از فرصت استفاده کرده و چنانچه کودکی در این گروه سنی دارند، به مراکز و پایگاه های بهداشت مراجعه کرده و واکسن تکمیلی ام ام آر یا واکسن سرخک، سرخجه و اوریون را دریافت کنند. این واکسن، دُز تکمیلی است و امیدواریم با این اقدام جلوی انتقال بیشتر بیماری به کشورمان گرفته شود.

بیماری سُرخَک نوعی عفونت سیستم تنفسی است که از طریق تنفس منتقل می ‌شود و به ‌شدت واگیردار است. علائم سرخک شامل تب، سرفه، آبریزش بینی، و راش پوستی در نقاط مختلف بدن است.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=15018
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها