• امروز : چهارشنبه - ۳ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : Wednesday - 24 June - 2026

اخبار ویژه

ویدیو/فسلفی: مسئولان دشمن شادکن نباشند/پوردهقان: صاحبان تریبون اختلاف را به خیابان نبرند قالیباف: بدون دیپلماسی، زحمت عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است واکنش مهاجرانی به تخریب و تهدید رئیس‌جمهور لهستان بالاترین نشان افتخارش را از زلنسکی پس گرفت! جنگ اسرائیل و حزب الله شدت گرفت / تلاش برای عملیات ترور در ادلب/ بمباران فسفری رژیم صهیونیستی/ هشدار صنعا به تل آویو دست به ماشه آماده حراست از امنیت ملی درصورت بدعهدی دشمن هستیم   آینده روابط ایران با همسایگان به کیفیت تفاهم تهران-واشینگتن گره خورده است مبلغ اجاره بها را چه کسی تعیین می کند؟ ویدیو| ورود کریستیانو رونالدو به استادیوم بسیج ۷ هزار نیروی هلال‌احمر برای پوشش مراسم تشییع رهبر شهید انقلاب اسلامی انتصاب هاشم انصاری جابری به عنوان دبیر حزب خدمت استان فارس اجرای قراردادهایی به ارزش یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سطح استان/ انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی برای شهرداری‌های استان فارس اجرای برنامه های متنوع با هدف جلب مشارکت فعال شهروندان در زمینه حفاظت از محیط زیست همزمان با هفته محیط زیست

21

آموزش و پرورش چگونه می خواهد تراکم دانش آموزان را در کلاس مدیریت کند؟!

  • کد خبر : 11692
  • 12 آبان 1400 - 21:12
آموزش و پرورش چگونه می خواهد تراکم دانش آموزان را در کلاس مدیریت کند؟!

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ایسنا/قم مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه از اول مهرماه مدارس با ۱۵ نفر دانش‌آموز در هر کلاس مجوز آموزش حضوری داشتند و به ویژه در مناطق روستایی و کلاس‌های عملی هنرستان‌ها از اول مهرماه مدارس حضوری آغاز شد گفت: تراکم دانش آموزی در سطح […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

ایسنا/قم مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه از اول مهرماه مدارس با ۱۵ نفر دانش‌آموز در هر کلاس مجوز آموزش حضوری داشتند و به ویژه در مناطق روستایی و کلاس‌های عملی هنرستان‌ها از اول مهرماه مدارس حضوری آغاز شد گفت: تراکم دانش آموزی در سطح مدارس را مدیریت می‌کنیم و با توجه به آمارها فضای کلاس‌های مدارس در استان بیش از ۳۵ متر است و بعضا متراژ برخی از کلاس‌ها بالاتر است لذا با گروه بندی، بین ۱۵ تا ۱۸ دانش آموز را در هر کلاس و با رعایت فاصله گذاری هر نفر ۲ متر خواهیم داشت.

حمیدرضا شیخ الاسلام مدیر کل آموزش و پرورش استان عصر امروز در گفت و گویی با تبریک روز ۱۳ آبان به همه دانش آموزان استان در خصوص بازگشایی حضوری مدارس یادآور شد: بعد از ۱۹ ماه در روزشنبه ۱۵ آبان ماه به استقبال حضور دانش آموزان پایه متوسطه دوم در فضای آموزشی خواهیم رفت و همچنین دانش‌آموزان پایه متوسطه اول از اول آذرماه در مدارس حضور خواهند یافت.

وی در ادامه با بیان اینکه هنوز ابلاغیه مکتوبی در خصوص مقاطع ابتدایی به دست ما نرسیده اظهار کرد: طبق اطلاعاتی که امروز از ستاد ملی مقابله با کرونا به دست ما رسیده و هنوز مکتوب نیست در مقاطع ابتدایی هم از اول آذرماه حضور دانش‌آموزان را خواهیم داشت.

شیخ الاسلام تصریح کرد: آمادگی لازم برای حضور دانش آموزان را داریم و نظافت مدارس انجام شده و در جلسه هم اندیشی با مدیران مدارس جمع بندی‌ها و لزوم رعایت نکات بهداشتی اطلاع رسانی شده است و از اولیاء خواشمندیم همچون گذشته با مجموعه آموزش و پرورش همکاری کنند.

وی با اشاره به واکسیناسیون رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال بیان کرد: تا این لحظه بیش از ۶۱ هزار دانش آموز واکسینه شدند و از این بین بیش از ۱۵ دانش آموز  در دو نوبت تزریق واکسن را انجام دادند همچنین بیش از ۹۰ درصد فرهنگیان در دو نوبت واکسینه شدند.

شیخ الاسلام با بیان اینکه از اول مهرماه مدارس با ۱۵ نفر دانش‌آموز در هر کلاس مجوز آموزش حضوری داشتند و به ویژه در مناطق روستایی و کلاس‌های عملی هنرستان‌ها از اول مهرماه مدارس حضوری آغاز شد گفت: تراکم دانش آموزی در سطح مدارس را مدیریت می‌کنیم و با توجه به آمارها فضای کلاس‌های مدارس در استان بیش از ۳۵ متر است و بعضا متراژ برخی از کلاس‌ها بالاتر است لذا با گروه بندی، بین ۱۵ تا ۱۸ دانش آموز را در هر کلاس و با رعایت فاصله گذاری هر نفر ۲ متر خواهیم داشت.

وی در خصوص حضور دانش آموزان در فضای باز مدرسه خاطرنشان کرد: فضای باز اکثر مدارس استان پتانسیل حضور نیمی از دانش آموزان را دارند هر چند که رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌ها توسط دانش‌آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است.

شیخ الاسلام تأکید کرد: تا این لحظه اجباری مبنی بر انجام واکسیناسیون وجود ندارد لذا در روز شنبه ۱۵ آبان ماه از حضور دانش آموزانی که واکسن دریافت نکردند در مدارس ممانعت به عمل نمی‌آید امّا از والدین می‌خواهیم با انجام واکسیناسیون فرزندانشان در تضمین سلامت دانش‌آموزان به ما کمک کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه برآورد ما این است که خانواده‌ها از حضور دانش آموزان در مدارس استقبال کنند، افزود: تبعات آموزش غیر حضوری برای دانش آموزان و خانواده‌ها بسیار بالاست و با افزایش آسیب‌های روحی، افزایش وزن و عدم تحرک دانش آموزان رو به ور هستیم لذا آموزش و پرورش تک بعدی نیست.

شیخ الاسلام در ادامه در خصوص آموزش‌های غیر حضوری گفت: برنامه شاد فعال است و ساعت‌های آموزش حضوری هم بیش از یک ساعت نخواهد بود و سعی داریم آموزش غیر حضوری را هم ادامه دهیم البته منوط به دستوراتی است که هفته آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود.  

وی با اشاره به کسری نیروی انسانی در سطح کشور خاطر نشان کرد: در استان قم نزدیک به ۳ هزار کسری نیرو داریم و با وجود ورود نیروها امّا آمار بازنشستگان بالا بوده و هنوز توازن برقرار نشده ولی سعی ما بر این بوده در روز شنبه یک کلاس خالی از دبیر نداشته باشیم.

شیخ الاسلام در خصوص سرویس مدارس یادآور شد: دو نوع سرویس در مدارس وجود دارد، سرویس آزاد که توسط اولیا و خارج از مجموعه آموزش و پرورش وجود دارد و یک سرویس رسمی که اجازه حضور دانش آموز بیش از ظرفیت را ندارد امّا در سرویس آزاد ما نظارتی نداریم و این امر به عهده اولیاء دانش آموزان است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=11692
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها