• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

3

اتاق فکر دولت بجای منافع ملی همه چیز را فدای نمایش‌های انتخاباتی کرده است

  • کد خبر : 5411
  • 13 اردیبهشت 1400 - 8:12
اتاق فکر دولت بجای منافع ملی همه چیز را فدای نمایش‌های انتخاباتی کرده است

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست مرتضی محمودوند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در رابطه با اظهارات اخیر وزیر امورخارجه گفت: سال ها با افتخار لباس سربازی ملت بزرگ ایران را هم در میدان و هم در  دیپلماسی بر تن داشته ام؛ هم […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

مرتضی محمودوند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در رابطه با اظهارات اخیر وزیر امورخارجه گفت: سال ها با افتخار لباس سربازی ملت بزرگ ایران را هم در میدان و هم در  دیپلماسی بر تن داشته ام؛ هم حال و هوای نبردهای عاشورایی میدان را درک کرده ام و هم به اصول و ظرافت های دیپلماسی واقفم؛ میدان و دیپلماسی هوشمندانه و عزتمندانه نتنها مقابل هم نیستند بلکه همیشه میدان نقطه قوت ما در نشست و برخاست های دیپلماتیک بوده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه برخی مسئولان به تمام باورها و آرمان های انقلاب پشت پا زده اند خاطر نشان کرد: اگر با صدق و انصاف شرایط را تحلیل کنیم یقینا به این نتیجه می رسیم که میدان همواره منبع تولید قدرت بوده و این قدرت در عرصه های گوناگون از جمله دیپلماسی متجلی شده است.

محمودوند در ادامه اظهار داشت: منابع سرشار و موقعیت استراتژیک خاورمیانه و جایگاه ممتاز ایران اسلامی در این منطقه سبب شده است که جهانخواران و زیاده خواهان همیشه با چشم طمع به خاک مقدس ما بنگرند و به انحا مختلف به فشار و شیطنت متوسل شوند.

عضو اتحادیه بین المجالس جهانی با اشاره به جنایات داعش عنوان کرد: داعشیان جنایت پیشه که کمی آنطرف تر از مرزهای کشورمان پدر را مقابل دیدگان فرزندش سر می برند و عفت مادر را نشانه می روند و رویای سیطره بر این آب و خاک را در سر می پرورانند ابدا اهل مذاکره و دیپلماسی نیستند و اینجاست که برخی دیپلمات های ما دچار خطای‌ محاسباتی شده و  فکر‌ می کنند می توانند با گفت و گو و لبخند مانع نزدیکی وحوش داعشی به مرزهای کشور شوند.

وی در ادامه گفت: مردان میدان که بی اثر بودن دیپلماسی در قضیه داعش را به خوبی می دانستند  دلاورانه بر صف حرامیان زده و به دیپلماسی جان دوباره ای بخشیدند و اگر غیر از این بود قطعا وضعیت وخیمی شکل می گرفت و طراحی سرویس ها دقیقا و بی کم و کاست اجرا می شد.

محمودوند با تاکید بر نقش اتاق فکر دولت در اتفاقات اخیر گفت: متاسفانه اتاق فکر دولت در اقدام اخیرش بجای آنکه منافع ملی را در نظر بگیرد و به احساسات پاک مردم احترام بگذارد همه چیز را در این شرایط حساس فدای نمایش های انتخاباتی کرد؛ هر کس ذره ای هوش و ادراک داشته باشد با گوش کردن این مصاحبه در همان دقایق نخست متوجه می شود که این نمایش برای مستند سازی و بایگانی نیست و با هدف انتشار تهیه شده است.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در خصوص نقش وزیر خارجه در این نمایش گفت: در خصوص شخص آقای ظریف چند نکته وجود دارد، اول اینکه این اظهارات از کسی که خود را کارکشته حوزه سیاست خارجی می داند پذیرفتنی نیست،که در این صورت یا ناشی ضعف دانشی و بینشی ایشان است یا اینکه اتاق فرمان برایش انشا نوشته اند؛موضوع دوم موضع گیری های نفاق آلود وزیر خارجه است،کسی که همیشه به نیکی از حاج قاسم یاد کرده به یکباره به ترور سیاسی این شهید عزیز و دلیر روی می آورد.

 محمودوند ادامه داد: موضوع سومی که در این رابطه قابل بحث و تامل است تناقضات و مظلوم نمایی های ظریف و رئیس جمهور است، آقایان از طرفی بر اهمیت اتخاذ مواضع واحد دیپلماتیک تاکید می‌کنند و به ثمر رسیدن مذاکرات را تنها راه بهبود وضعیت موجود می‌دانند اما همزمان با مذاکرات گل به خودی می‌زنند و در گفت‌وگو با یک محکوم امنیتی قلب میدان و دیپلماسی را همزمان هدف قرار می دهند.

وی با اشاره به خطای  بزرگ دولت های یازدهم و دوازدهم در گره زدن تمام مسائل به مذاکرات عنوان کرد: این دولت همه چیز را به مذاکرات گره زد و بسیاری از ظرفیت های بزرگ داخلی نادیده گرفته شد و نهایتا پس از هشت سال رفت و آمدهای بی حاصل بجای قبول مسئولیت خطاها و اصلاح رویه ها به حاج قاسم حمله می کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان تاکید کرد: یاد و نام حاج قاسم برای همیشه در قلب ملت ایران و تاریخ پر فراز و نشیب این آب و خاک به نیکی جاودانه خواهد بود و این گونه سیاسی کاری های چندش آور فقط به ضرر دنیا و آخرت این افراد خواهد بود.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=5411
   

نوشته های مشابه

04فروردین
لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد
دبیر حزب همت در استان فارس تاکید کرد

لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد

29اسفند
پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا
دیدار نماینده منتخب فسا در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با معاون وزیر کشور

پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.