• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

اخبار ویژه

دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند حکم کمیته انضباطی برای نکونام چه خواهد بود؟ بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جمع آوری شد  سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین مشخص شد پیام تسلیت همت فارس به رییس شورای هماهنگی شهرستان های این حزب در استان مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین منصوب شد کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد تحولات کانون وکلا از گذشته تاکنون از زبان دکتر پارسا حقوق امسال کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد + جزئیات دیگر برای تماشای بازی‌های بزرگ به استادیوم نروید! رییس‌جمهور: سازش با صهیونیست‌ها قمار روی اسب بازنده است/ ایران همچنان حامی مقاومت می‌ماند تصویب ۱۳ دستور کار حفاظتی محیط زیست در دولت سیزدهم سودآورترین بازار ایران را بشناسید + عکس دیدار نماینده منتخب شهرستان سپیدان و بیضا با رییس دیوان محاسبات کشور

2

اتلاف وقت و هزینه در پروژه سبزه‌میدان مردم را آزرده است/ وضعیت مالی پروژه شفاف نیست

  • کد خبر : 10608
  • 10 آبان 1400 - 18:09
اتلاف وقت و هزینه در پروژه سبزه‌میدان مردم را آزرده است/ وضعیت مالی پروژه شفاف نیست

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ساعت: ۱۹:۰۹ منتشر شده در مورخ: ۱۴۰۰/۰۸/۱۰ شناسه خبر: ۱۷۸۰۶۴۴ مهدی مهدی‌خانی گفت: مشکلات ناشی از اجرای کُند پروژه ساماندهی سبزه‌میدان مردم را بسیار آزرده است در حالی که انتظار می‌رفت این پروژه با درایت و محور قرار دادن رضایت مردم پیشرفت کند اما باعث نارضایتی مردم منطقه شده […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست</p>

ساعت: ۱۹:۰۹
منتشر شده در مورخ: ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
شناسه خبر: ۱۷۸۰۶۴۴

مهدی مهدی‌خانی گفت: مشکلات ناشی از اجرای کُند پروژه ساماندهی سبزه‌میدان مردم را بسیار آزرده است در حالی که انتظار می‌رفت این پروژه با درایت و محور قرار دادن رضایت مردم پیشرفت کند اما باعث نارضایتی مردم منطقه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی مهدی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره وضعیت پروژه سبزه میدان اظهار کرد: گسترش سریع شهرها باعث بروز معضلاتی همچون رشد ابعاد کالبدی شهرها، تداوم ساخت‌و‌ساز در زمین‌های آسیب‌پذیر یا بروز ناهنجاری‌های ترافیکی شده و شهر قزوین نیز متاسفانه از این رویه بی‌بهره نمانده است که متاسفانه اوج آن را این روزها در پروژه میدان آزادی مشاهده می‌کنیم.

رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیربنایی شورای شهر قزوین با بیان اینکه سبزه‌میدان در شرایط حاضر به طور قطع، مرکزی ترین فضای شهری قزوین و میدان اصلی و با هویت تاریخی شهر است، افزود: طرح ساماندهی دولتخانه صفوی در محدوده سبزه میدان به عنوان یک فضای شهری از سالیان پیش در دستور کار شهرداری قزوین قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: میدان آزادی قزوین در یکی از پرازدحام‌ترین گره‌های ترافیکی شهر واقع شده و از آنجایی که در بافت تاریخی قرار دارد، بهترین محلی برای آغاز ساماندهی ساختار شهر قزوین است؛ از سوی دیگر با توجه به قرارگیری این میدان در میانه شریان‌های ارتباطی مهمی که شمال و جنوب و شرق و غرب قزوین را به هم وصل می‌کند، با چالش‌های کلانی مواجه است.

 

سبزه‌میدان با چالش‌های کلانی مواجه است

 

این عضو شورای شهر تاکید کرد: متاسفانه مشکلات ناشی از اجرای کُند پروژه ساماندهی سبزه‌میدان قزوین مردم را بسیار آزرده است در حالی که انتظار می‌رفت این موضوع با درایت و محور بودن رضایت مردم پیشرفت کند اما نارضایتی شهروندان را در پی داشته است لذا در این پروژه نقش بی‌بدیل و رضایت مردم دیده نشده است و در انتخاب فصل و زمان اجرای طرح با بدسلیقگی مواجه هستیم.

 

مهدیخانی با بیان اینکه موضوعات فنی و معماری پروژه ساماندهی دولتخانه صفوی قطعاً بازنگری و تایید مراجع دانشگاهی را می‌طلبد، ابراز کرد: از موضوعات دیگری که در این پروژه مغفول باقی مانده است تعیین مسیرهای جایگزین برای تردد خودروها و تغییر مسیر خودروهای همگانی است که باید پیش از اینکه پروژه آغاز شود نیز برای چنین مواردی تمهیدات لازم اندیشیده می‌شد؛ امروز با یک نظرسنجی ساده از ساکنین منطقه بلاغی، نادری، فردوسی، سپه و خیابان امام خمینی می‌توان به حجم نارضایتی مردم در این پروژه پی برد.

 

لزوم شفاف‌سازی وضعیت مالی پروژه سبزه‌میدان

 

عضو شورای شهر قزوین عنوان کرد: وضعیت مالی پروژه سبزه‌میدان نیازمند شفاف سازی است چراکه برای اعضای شورای شهر قزوین مشخص نیست این پروژه با چه رقمی و تا چه زمانی به طول خواهد انجامید.

 

وی عنوان کرد: کاربری‌های تجاری و اداری متنوع اطراف سبزه‌میدان نیز بر ازدحام آن افزوده است؛ هرچند که تنوع کاربری‌های اطراف یک میدان می‌تواند فضای آن را زنده و پویا نگاه دارد اما در این میدان ترافیک سواره عبوری و فقدان دسترسی به پارکینگ باعث ایجاد بی‌نظمی و آلودگی‌های محیطی شده است.

 

مهدیخانی اذعان کرد: در چنین فضایی از دستگاه‌های خدمات رسان همچون آب و برق و گاز و همچنین پلیس راهور نیز انتظار بیشتری برای همراهی داشته‌ایم که متاسفانه محقق نشده است؛ چنین پروژه‌هایی باید به صورت شبانه روزی و با اقدام جهادی اجرا و افتتاح شود در حالی که متاسفانه ضعف مشهود پیمانکار پروژه، باعث ایجاد نارضایتی مردم شده است.

 

مهدیخانی در پایان گفت: انتظار داریم که شهردار در این موضوع شخصاً ورود کرده و از اتلاف وقت و هزینه مردم بیشتر جلوگیری نماید.

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=10608
   

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها