• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

اخبار ویژه

تشکیل تعاونی اشتغال و تولید در ادارات فارس به همت شورای اسلامی استان فارس/ شوراهای اسلامی فارس به راه اندازی نهضتی از صنایع تبدیلی کمک کنند تبریک شوراها از سوی رئیس شورای اسلامی استان فارس برگزاری جلسه شورای اسلامی استان فارس با حضور استاندار فارس/ لزوم اختصاص ساختمان اداری برای شورای اسلامی استان فارس دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند حکم کمیته انضباطی برای نکونام چه خواهد بود؟ بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جمع آوری شد  سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین مشخص شد پیام تسلیت همت فارس به رییس شورای هماهنگی شهرستان های این حزب در استان مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین منصوب شد کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد تحولات کانون وکلا از گذشته تاکنون از زبان دکتر پارسا حقوق امسال کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد + جزئیات دیگر برای تماشای بازی‌های بزرگ به استادیوم نروید! رییس‌جمهور: سازش با صهیونیست‌ها قمار روی اسب بازنده است/ ایران همچنان حامی مقاومت می‌ماند

2

اجرای ۱۰۶ طرح فناورانه و خلاق در حوزه امنیت غذایی

  • کد خبر : 6069
  • 28 مهر 1400 - 12:30
اجرای ۱۰۶ طرح فناورانه و خلاق در حوزه امنیت غذایی

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست تا کنون ۱۰۶ طرح فناورانه برای تامین امنیت غذایی در کشور با استفاده از توانمندی دانش‌بنیان‌ها و خلاق‌ها اجرایی شده است. به گزارش ایسنا، تامین امنیت غذایی یکی از موضوعات راهبردی برای کشور است. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با برنامه‌های گوناگون تامین آن را دنبال می‌کند. اجرای […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست</p>


تا کنون ۱۰۶ طرح فناورانه برای تامین امنیت غذایی در کشور با استفاده از توانمندی دانش‌بنیان‌ها و خلاق‌ها اجرایی شده است.

به گزارش ایسنا، تامین امنیت غذایی یکی از موضوعات راهبردی برای کشور است. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با برنامه‌های گوناگون تامین آن را دنبال می‌کند. اجرای طرح‌های فناورانه یکی از آنها است. تا کنون ۱۰۶ طرح فناورانه در این حوزه با استفاده از توانمندی دانش‌بنیان‌ها و خلاق‌ها اجرایی شده است. این طرح‌ها در حوزه‌های گوناگون مانند پزشکی و داروسازی، زراعت و باغبانی، تولید نهاده‌های کشاورزی، دام و طیور و آبزی‌پروری بوده است.

همچنین خودکفایی کشور در تولید داروهای زیستی و تولید مواد اولیه دارویی یکی از حوزه‌ها برای تامین امنیت غذایی است که در این زمینه نیز فعالان زیست بوم با جدیت در حال تلاش هستند. غذا نیز از جمله نیازهای بنیادی جامعه است و تامین آن در مقوله امنیت غذایی نهفته است. تولید غذای سالم یک نیاز اساسی افراد است که در این حوزه نیز طرح‌های فناورانه اجرایی‌سازی شده است. اصلاح نژادهای برتر دام‌های بومی کشور، تولید افزودنی‌های خوراک دام و طیور، تولید کودهای زیستی و تولید نهال‌های کشت بافتی در راستای همین اقدام است.

به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، فعالان زیست بوم نوآوری کشور همواره در تلاش هستند تا با راه حل‌های فناورانه خود پاسخی برای رفع نیازها ارائه دهند. در حوزه امنیت غذایی نیز همین اتفاق رخ داده است. فعالان این زیست بوم به میدان آمدند تا یک دغدغه اساسی برای آیندگان را با سلاح فناوری رفع کنند. با این اقدام مسیر دسترسی به غذای سالم و کافی تسهیل می‌شود.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=6069
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها