• امروز : جمعه - ۲۳ مرداد - ۱۴۰۵
  • برابر با : Friday - 14 August - 2026

اخبار ویژه

برگزاری چهارمین دوره طرح ملی «گام‌های عاشقانه» با حضور پرشور مردم ورزش‌دوست گویم شیراز تاکید شهردار شیراز بر ضرورت استفاده از ظرفیت مدیریت‌های شهری برای تعمیق روابط میان ملت‌ها دعوای خاله‌زنکی در دربار | سلطان برونئی عروسش را از تمام عناوین سلطنتی محروم کرد همه راه‌ها به تهران ختم می‌شود/ رسانه صهیونیست نتانیاهو را تشویق به حمله به ایران کرد؛ برای جبران سه شکست باید با ایران جنگید هشدار پوتین به غرب با یونیفرم نظامی پهپادها نیروگاه برق بندر نفتی لیبی را هم منفجر کردند «زن مرموز» در اتاق بیضی اوکراین پدافندهای اطراف کاخ پوتین را زد عربستان با حضور مصر در توافق مکه مخالف است فرمانده ارشد اطلاعاتی لیبی ترور شد عاقلانه است که ایران با یک توافق موافقت کند، در غیر این صورت آنها می‌دانند چه اتفاقی خواهد افتاد/ موافقت ایران و آمریکا با تمدید ۶۰ روزه آتش بس رئیس جمهور بحث «جنگ بی‌پایان» را رد کرد و گفت جنگ نمی‌تواند تا ابد ادامه داشته باشد/ احتمالا مشکلی برای دیدار قالیباف و ونس نخواهد بود/ اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در مورد تفاهم‌نامه ایران و آمریکا همدل بودند جریان تندرو با تفکرات ایدئولوژیک و آخرالزمانی از فرقان هم خطرناکترند/ پول، تشکیلات، اسلحه، حوزه و دانشگاه دارند که فرقان نداشت/ نئوفرقانیسم ترکیبی از حجتیه، اخوان و حزب توده است/دنبال ساخت سکویی برای سخنرانی امام زمان بودند/ رأسشان آگاه است و کاسبی می‌کند پارلمان ترکیه به عفو مشروط اعضای پ‌ک‌ک رأی داد؛ گام تاریخی آنکارا برای پایان یک درگیری ۴۰ ساله کنترل کامل تنگه هرمز را در اختیار داریم!/ واکنش ترامپ به شایعه ترورش در ترکیه

31

ارتباط یک ماده مغذی با سرطان پروستات

  • کد خبر : 16553
  • 22 آبان 1400 - 23:53
ارتباط یک ماده مغذی با سرطان پروستات

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست متخصصان تغذیه و سلامت در مطالعه‌ای تازه به بررسی تاثیر نوعی ماده غذایی حاوی پروتئین بالا پرداختند که معتقدند مصرف بیش از حد آن می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را تا ۷۰ درصد افزایش دهد. به گزارش ایسنا، تردیدی نیست که انتخاب نامناسب رژیم غذایی می تواند […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

متخصصان تغذیه و سلامت در مطالعه‌ای تازه به بررسی تاثیر نوعی ماده غذایی حاوی پروتئین بالا پرداختند که معتقدند مصرف بیش از حد آن می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را تا ۷۰ درصد افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، تردیدی نیست که انتخاب نامناسب رژیم غذایی می تواند در بروز انواع مشکلات جسمی از عوارض جزئی گرفته تا سرطان های تهاجمی نقش داشته باشد.

اصطلاحی هست که می‌گوید “ما آن چیزی هستیم که می‌خوریم” و بنابراین رعایت یک رژیم غذایی سالم و متعادل به همه توصیه می شود. در میان مطالعات و بررسی‌های اخیر در حوزه تغذیه و سلامت، نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که چگونه یک ماده مغذی و سالم که بخشی از رژیم غذایی روزمره ماست، می تواند (در صورت مصرف نادرست) خطر ابتلا به سرطان پروستات را تا ۷۰ درصد افزایش دهد.

ارتباط رژیم غذایی و سرطان

مطالعات مختلفی در مورد نقش نوع ماده خوراکی موسوم به “کولین” در پیشگیری از سرطان انجام شده است. این باور وجود دارد که عدم مصرف کافی این ماده مغذی با افزایش خطر بروز مشکلات جسمی و تهدید کننده سلامت مرتبط است. هرچند از سوی دیگر ثابت شده است که مصرف بیش از حد این ماده مغذی می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را تا ۷۰ درصد افزایش دهد. مطالعات نشان داده اند که غلظت بالایی از کولین در سلول های سرطانی پروستات وجود دارد.

کولین یا ویتامین ب ۴، جزئی از ویتامین‌های گروه ب و یک ماده مغذی ضروری برای بدن است. کولین برای متابولیسم و سوخت و ساز چربی لازم است و برای سوزاندن چربی در بدن مصرف می‌شود. این ماده بسیار مهم بوده و اگر مقدار کولین در بدن شما خیلی کم باشد، چربی اضافی در کبد جمع می‌شود.

کولین در عین حال نقش حیاتی در حفظ یکپارچگی ساختار غشای سلولی دارد. این ماده برای انتقال عصبی و رشد اولیه مغز مهم است و همچنین در تعدیل بیان ژنی نقش دارد.

توصیه می شود بزرگسالان روزانه حدود ۴۵۰ میلی گرم کولین مصرف کنند. یک عدد تخم مرغ حاوی کمتر از ۱۵۰ میلی گرم کولین است و رژیم غذایی سالم که شامل تخم مرغ و گوشت است و در صورتیکه به طور متعادل مصرف شود، برای حفظ سلامتی مفید است.

آیا کولین تنها عامل خطر سرطان پروستات است؟

در این مطالعه سطح کولین در بدن بیماران مبتلا به سرطان پروستات بررسی شد اما سبک زندگی آنها در گذشته، نوع خوراکی مصرفی و میزان فعالیت آنان مورد توجه قرار نگرفت. بنابراین، نمی توان خطر سرطان را به طور کلی با مصرف یک نوع ماده غذایی خاص مرتبط دانست.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه تایمز آو ایندیا، محققان همچنین در بررسی های خود به ارتباط بین رژیم غذایی سرشار از چربی های اشباع و خطر ابتلا به سرطان پروستات پی برده اند. چربی های اشباع می توانند سطح کلسترول بد را افزایش دهند که با افزایش خطر ابتلا به سرطان تهاجمی مرتبط است.

مواد غذایی سرشار از کولین

گوشت گاو، سیب زمینی قرمز، مرغ، بوقلمون، بادام، لوبیا قرمز، گل کلم، سویا و کلم بروکلی از جمله مواد غذایی سرشار از کولین هستند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=16553
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها