• امروز : سه شنبه - ۲ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : Tuesday - 23 June - 2026

اخبار ویژه

قالیباف: بدون دیپلماسی، زحمت عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است واکنش مهاجرانی به تخریب و تهدید رئیس‌جمهور لهستان بالاترین نشان افتخارش را از زلنسکی پس گرفت! جنگ اسرائیل و حزب الله شدت گرفت / تلاش برای عملیات ترور در ادلب/ بمباران فسفری رژیم صهیونیستی/ هشدار صنعا به تل آویو دست به ماشه آماده حراست از امنیت ملی درصورت بدعهدی دشمن هستیم   آینده روابط ایران با همسایگان به کیفیت تفاهم تهران-واشینگتن گره خورده است مبلغ اجاره بها را چه کسی تعیین می کند؟ ویدیو| ورود کریستیانو رونالدو به استادیوم بسیج ۷ هزار نیروی هلال‌احمر برای پوشش مراسم تشییع رهبر شهید انقلاب اسلامی انتصاب هاشم انصاری جابری به عنوان دبیر حزب خدمت استان فارس اجرای قراردادهایی به ارزش یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سطح استان/ انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی برای شهرداری‌های استان فارس اجرای برنامه های متنوع با هدف جلب مشارکت فعال شهروندان در زمینه حفاظت از محیط زیست همزمان با هفته محیط زیست پاکبانان از ارکان مهم حفظ سلامت، امنیت و آرامش شهروندان در شیراز به شمار می‌روند

26

از سرگیری صادرات و حمل کالا به بندر موندرا هند

  • کد خبر : 10739
  • 11 آبان 1400 - 8:01
از سرگیری صادرات و حمل کالا به بندر موندرا هند

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ایسنا/هرمزگان رییس میز تخصصی کشور هند در اتاق بازرگانی هرمزگان گفت: با رایزنی های اتاق بازرگانی هرمزگان در نشست اخیر با سفیر هند با فعالان اقتصادی استان هرمزگان صادرات و حمل کالا به بندر مونترا که به دلیل مشکلاتی به روی کالاهای ایرانی بسته شده بود، از سرگرفته شد. […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

ایسنا/هرمزگان رییس میز تخصصی کشور هند در اتاق بازرگانی هرمزگان گفت: با رایزنی های اتاق بازرگانی هرمزگان در نشست اخیر با سفیر هند با فعالان اقتصادی استان هرمزگان صادرات و حمل کالا به بندر مونترا که به دلیل مشکلاتی به روی کالاهای ایرانی بسته شده بود، از سرگرفته شد.

علی خمیسی صبح امروز (۱۱ آبان ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که تجار ایرانی اخیرا با آن مواجه شده بودند، محموله ای بود که از طریق یکی از کشورهای همسایه از مسیر ایران به هند ترانزیت شده و باعث شد بندر موندرا صادرات و حمل کالاهای ایران را به این بندر ممنوع کند که با رایزنی های اتاق بازرگانی هرمزگان با سفیر هند در ایران این مشکل حل و صادرات کالاهای ایرانی به این بندر مجدد از سر گرفته شد.

وی افزود: این دستاورد بسیاری بزرگی برای اتاق بازرگانی هرمزگان در حوزه بین الملل است زیرا موندرا بزرگترین بندر کانتینری هند محسوب می شود و بدون شک می تواند فصل جدیدی از گسترش روابط اقتصادی ایران با هند را رقم بزند.

خمیسی ادامه داد: اقدام بندر موندرا برای جلوگیری از ورود کالاهای ایرانی تجارت دو کشور را تحت تاثیر قرار می داد که با رایزنی میز تخصصی هند اتاق بازرگانی هرمزگان و رایزنی با سفارت هند و پیگیری های سفیر هند در ایران این مشکل بعد از رایزنی های اتاق بازرگانی هرمزگان در کمترین زمان ممکن حل شد و این اقدام تاثیرات بسیاری خوبی در گسترش مراودات تجاری ایران با هند خواهد داشت.

رییس میز تخصصی کشور هند در اتاق بازرگانی هرمزگان تصریح کرد: هر وقفه ای که در تجارت دو کشور به هر دلیلی ایجاد شود هزینه ها را افزایش می دهد چرا که به واسطه این وقفه کشورهای ثالت را نیز درگیر می شوند و هزینه ها می تواند تا ۳۰ درصد افزایش یابد.

خمیسی در پایان ضمن قدردانی از تلاش های وافر اتاق بازرگانی هرمزگان در حوزه بین الملل و تشکیل میزهای تخصصی در اتاق برای کشورهای مختلف در راستای گسترش مراودات تجاری از سفیر هند نیز به دلیل سرعت عمل و رایزنی برای حل این مشکل قدردانی و بیان کرد: اینک دنیا با ظرفیت های طلایی استان هرمزگان آشناست و اتاق بازرگانی هرمزگان به عنوان پارلمان بخش خصوصی در حوزه تجارت بین الملل می تواند دستاوردهای بسیار خوبی را برای کشور و استان هرمزگان به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=10739
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها