• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

4
سید ابراهیم رییسی

از همه مردم دعوت می کنم واکسن بزنند /برای مذاکرات نتیجه محور آمادگی داریم

  • کد خبر : 5788
  • 26 مهر 1400 - 19:01
از همه مردم دعوت می کنم واکسن بزنند /برای مذاکرات نتیجه محور آمادگی داریم
رئیس جمهور با دعوت از همه کسانی که واکسن نزده اند برای تزریق واکسن تاکید کرد که در واکسیناسیون هدف ما اقناع است تا اجبار.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی در گفت و گوی تلویزیونی امشب با گرامیداشت هفته وحدت ،اظهار کرد: نقطه مشترک همه مردم ایران این است که ایران همواره با عزت، بالنده و برخوردار از پیشرفت باشد.

وی ادامه داد: اولویت ما واکسیناسیون عمومی است. بیش از۷۰ درصد دوز  اول واکسن تزریق شده و ان شاء الله پیش از آغاز فصل سرما همین مقدار دوز دوم زده می شود. در بخش درمانی و اجرایی و نیروهای مسلح آمادگی برای مقابله با کرونا وجود دارد. نباید در موج احتمالی منفعل باشیم، بلکه باید پیش بینی و پیشگیری لازم داشته باشیم تا شاهد فراگیری موج بعدی احتمالی نباشیم.مردم حتی اگر دو دوز واکسن زده باشند، پروتکل ها را رعایت کنند تا شاهد شرایط بدی برای کشور نباشیم.

هدف ما در واکسیناسیون اقناع است تا اجبار

رییسی با اشاره به اینکه به آنچه گفتیم عمل کردیم تا تلفات کشور زیاد نباشد ،تصریح کرد: از همه کسانی که واکسن نزده اند دعوت می کنم، واکسن بزنند. همه مردم باید توجیه و اقناع شوند تا واکسن بزنند. هدف ما اقناع است تا اجبار.

این شرایط حاصل تصمیمات گذشته است

رییس جمهور درباره رویکرد دولت برای کنترل تورم، خاطرنشان کرد: اولویت دوم دولت معیشت مردم و کنترل تورم و گرانی است. دغدغه روزانه من همین مسایل است اگر نگویم دغدغه هر ساعت من است، من ساعت ها قیمت محصولات و مواد خوراکی را رصد می کنم. در نشست های مختلف دنبال کنترل تورم هستیم. از فشار به مردم مخصوصا اقشار ضعیف خبر داریم. همیشه احساس می کنیم در کنار سفره این‌ مردم هستیم. این شرایط حاصل تصمیمات گذشته است و تصمیمات امروز در آینده در زندگی مردم جلوه می کند.

دولت دنبال استقراض از بانک مرکزی نیست

وی با بیان اینکه استقراض از بانک مرکزی تورم زا است گفت: دولت دنبال استقراض از بانک مرکزی نیست. در شهریور  حقوق ها را بدون استقراض از بانک مرکزی پرداخت کردیم و در مهر هم بدون استقراض از بانک مرکزی پرداخت می کنیم. باید بودجه را واقعی و بدون کسری ببندیم. باید اصلاحات جدی در بودجه اتفاق بیفتد. افزایش حقوق پلکانی انجام می شود. هزینه دستگاه ها باید قابل کنترل باشد.

سفرهای استانی اینطور نیست برویم کلنگ بزنیم

رییسی همچنین درباره تاثیر سفرهای استانی دولت در پیشرفت استان ها، گفت: ما شش روز در سطح ملی کار انجام می دهیم و یک روز یه استان ها می رویم. ما فقط مسئولین در تهران نداریم. کار در میدان پشت میز انجام نمی شود. حضور در استان ها دارای برکاتی است. قبل سفر به استان ها نسبت به نیازهای فوری استان توجه می شود. در مرکز این نیازها بررسی می شود و هم در استان ها نیازها شناسایی می شود. این نیازها با حضور مدیران بررسی می شود . بودجه و زمان لازم برای انجام طرح ها بررسی می شود، سپس در جلسه معاون اول بررسی می شود و صورت جلسه شده و به طرح تبدیل می شود. در استان ها مسئولان استانی نظرات خود را در شورای اداری اعلام می کنند.

وی ادامه داد: اینطور نیست ما برویم طرح ها را کلنگ بزنیم. ما طرح‌های نیمه تمام داریم که باید تکمیل شود مثلا در بوشهر اگر چند کیلومتر لوله گذاری شود، یک سد افتتاح می شود یا کارخانه ای ۹۰ درصد پیشرفت داشته است که باید تکمیل شود تا۶۰۰ کارگر مشغول شوند.حتی طرح های بزرگی افتتاح شده است، اما ۱۵ درصد کار مانده است و باید تکمیل شود.

ارتباط ما با مردم قطع نمی شود 

رییسی در ادامه با بیان اینکه دولت ما مردمی است و همواره با مردم ارتباط خواهیم داشت، گفت: حتی در شرایط کرونایی با رعایت شرایط با مردم دیدار داریم. ارتباط ما با مردم بسیار مهم است. باید در جمع مردم بود.ارتباط ما با مردم قطع نمی شود. به وزرا گفته ام با مردم در ارتباط باشند. وقتی به محلات می روم، می بینم مسایل خیلی زود حل می شود.برخی گرفتاری ها بخاطر این است که پروژه ها رها شده و دچار فرسودگی شده اند.

رییس جمهور گفت: استاندار ، وزیر و معاون اجرایی ریاست جمهوری مسئول پیگیری طرح‌های استانی هستند. من گفته ام زمان پروژه ها معلوم باشد و حتی تابلو زده شود تا مشخص شود چه زمانی طرح ها تکمیل می شود.ما پیگیری می‌کنیم تا طرح ها تکمیل شود.

ایران هیچگاه میز مذاکره را ترک نکرده است

رییسی درباره برنامه دولت برای مذاکرات هسته ای و رفع تحریم ها ، اظهار کرد: ما کار اقتصاد مقاومتی را دنبال می کنیم و سفره مردم را به مذاکرات گره نمی زنیم، اما ایران هیچگاه میز مذاکره را ترک نکرده است. ما درباره مذاکرات نتیجه محور آمادگی داریم و آمادگی  طرف مقابل، لغو تحریم ها خواهد بود. اقدامات در حال حاضر توسط وزارت خارجه در حال انجام است. ما به آنچه گفته ایم پایبند بوده و جدی هستیم، ولی باید جدیت را در طرف مقابل هم ببینم.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=5788
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها