• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

اخبار ویژه

دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند حکم کمیته انضباطی برای نکونام چه خواهد بود؟ بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جمع آوری شد  سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین مشخص شد پیام تسلیت همت فارس به رییس شورای هماهنگی شهرستان های این حزب در استان مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین منصوب شد کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد تحولات کانون وکلا از گذشته تاکنون از زبان دکتر پارسا حقوق امسال کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد + جزئیات دیگر برای تماشای بازی‌های بزرگ به استادیوم نروید! رییس‌جمهور: سازش با صهیونیست‌ها قمار روی اسب بازنده است/ ایران همچنان حامی مقاومت می‌ماند تصویب ۱۳ دستور کار حفاظتی محیط زیست در دولت سیزدهم سودآورترین بازار ایران را بشناسید + عکس دیدار نماینده منتخب شهرستان سپیدان و بیضا با رییس دیوان محاسبات کشور

4
رئیس کل دادگستری خوزستان

استفاده از ظرفیت پابند الکترونیکی در خوزستان افزایش یابد

  • کد خبر : 20181
  • 30 آبان 1400 - 12:14
استفاده از ظرفیت پابند الکترونیکی در خوزستان افزایش یابد
طلوع سیاست / رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: استفاده بهینه از ظرفیت پابند الکترونیکی در کاهش چشمگیر جمعیت زندانیان نقش بسزایی دارد و این روند باید گسترش یابد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در جلسه ستاد ساماندهی امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری خوزستان، بر ضرورت استفاده از ظرفیت پابند الکترونیکی به منظور کاهش جمعیت زندان‌های خوزستان تاکید کرد و گفت: یکی از راهکارهای مناسب و قانونی در کاهش جمعیت زندانیان، استفاده بهینه از پابند الکترونیکی است و قضات می‌توانند در اعمال مجازات برای افراد مجرم متناسب با جرم ارتکابی در راستای کاهش جمعیت کیفری از مجازات پابند الکترونیکی استفاده کنند.

 به نقل از دادگستری خوزستان، وی افزود: با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی قوه قضاییه نسبت به کاهش جمعیت زندانیان و استفاده از مجازات جایگزین حبس و بهره از مزایای پابند الکترونیکی، سازمان زندان‌های استان خوزستان باید در خصوص تهیه پابند الکترونیکی به اندازه کافی در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: تمامی قضات مکلف هستند به صورت منظم و مستمر چه زندانی داشته و یا نداشته نباشند، در زندان حضور فعالی داشته باشند و به درخواست‌های زندانیان رسیدگی کنند و دیدن وضعیت زندان و زندانیان از نزدیک اثربخشی فراوانی در جهت صدور آرای مناسب و اتخاذ تصمیمات قضایی داشته باشد.

وی فراهم آوردن زمینه اشتغال‌زایی مددجویان و محکومان محاکم قضایی حین و بعد از زندان را بسیار مهم دانست و افزود: زندان تاثیر زیادی در شرایط خانواده فرد زندانی می‌گذارد، به طوری که این افراد پا به پای فرد زندانی در مدت حبس انواع درد و رنج‌ها از جمله مشکلات فقر اقتصادی را تحمل می‌کنند و باید برای فراهم آوردن اشتغال زندانیان حین و بعد از زندان با راهکارهای مناسب و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این راستا اقداماتی صورت بپذیرد.

مرادی از دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر استان خوزستان خواست علاوه بر نظارت روزانه، دقیق و کافی بر عملکرد دادیاران و بازپرس‌ها، آنان را توجیه کنند به جز موارد خاص، تا آنجا که مقدور است از صدور قرار بازداشت موقت پرهیز نمایند.

وی گسترش استفاده از دادرسی الکترونیکی به منظور کاهش وقت رسیدگی به پرونده‌ها را موثر برشمرد و گفت: تسهیل در رسیدگی‌ها و کاهش اطاله دادرسی از آثار استفاده از دادرسی الکترونیکی است و باید در زمینه احضار و اعزام زندانی از فناوری دادرسی الکترونیکی استفاده شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=20181
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها