• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

3

افزایش قیمت کالاها چقدر است؟

  • کد خبر : 7629
  • 02 آبان 1400 - 12:24
افزایش قیمت کالاها چقدر است؟

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست گرچه روند افزایشی تورم در ماه‌های قبل، متوقف شده است اما همچنان بخش زیادی از کالاها بالغ بر ۵۰ درصد و بیشتر نسبت به سال قبل افزایش قیمت داشته‌اند که در برخی اقلام به بیش از ۹۰ درصد هم دربرخی از اقلام می‌رسد. به گزارش ایسنا، آنچه اخیرا مرکز آمار […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

گرچه روند افزایشی تورم در ماه‌های قبل، متوقف شده است اما همچنان بخش زیادی از کالاها بالغ بر ۵۰ درصد و بیشتر نسبت به سال قبل افزایش قیمت داشته‌اند که در برخی اقلام به بیش از ۹۰ درصد هم دربرخی از اقلام می‌رسد.

به گزارش ایسنا، آنچه اخیرا مرکز آمار ایران از وضعیت شاخص تورم در مهر ماه اعلام کرد نشان داد که بر خلاف چند ماه اخیر ، تورم افزایشی نبوده و در هر سه شاخه با اندکی کاهش مواجه شده است؛ به طوری که تورم سالانه به ۴۵.۴، نقطه به نقطه  ۳۹.۲ و تورم ماهانه به ۳.۷ درصد کاهش یافته است.

اما بررسی جزییات تورم دربین اقلام خوراکی و خدمات نشان می‌دهد که کالاهای خوراکی نسبت به پارسال به طور متوسط ۶۱.۳ درصد افزایش هزینه داشته است که در بین آنها گروه سبزیجات با ۹۰.۷ درصد بالاترین میزان افزایش قیمت را به خود اختصاص داده است.

در سایر اقلام نیز می‌توان به کالا و خدماتی اشاره کرد که بین ۱.۱ درصد که کمترین میزان افزایش قیمت بوده و به گروه ارتباطات اختصاص دارد تا اقلامی که تعداد زیادی از آنها تورم بالای ۵۰ درصد دارند.

گروه گوشت قرمز و سفید ۵۲.۱ ، ماهی‌ها و صدف‌داران ۶۹.۶، شیر و پنیر و تخم مرغ ۷۱.۹، روغن و چربی‌ها ۷۲.۶ ، میوه و خشکبار ۷۰.۱، شکر و مربا و عسل و شکلات وشیرینی ۶۲.۵ ، چای و قهوه و نوشابه ۵۸.۱ درصد افزایش قیمت دارد.

اما در بین اقلام غیر خوراکی بالاترین افزایش هزینه نسبت به پارسال مربوط به هتل و رستوران ۶۷.۳ درصد، تفریح و فرهنگ ۳۶.۱، بهداشت و درمان ۳۷.۵ ، مبلمان ولوازم خانگی با ۴۴ درصد بوده است.

گروه حمل و نقل نیز که خودرو در آن نقش موثری دارد با ۱۹.۵ درصد افزایش هزینه نسبت به سال گذشته ثبت شده و تورم سالانه آن به۵۰.۱ درصد می‌رسد.

اما در تورم سالانه که در مهر ماه روند افزایشی آن متوقف شد بالاترین حد به گروه روغن وچربی‌ها با ۹۴.۹ درصد اختصاص دارد و در سایر اقلام می‌توان به تورم ۶۵.۵ درصدی ماهی‌ها و صدف‌داران ، ۷۰.۹ درصد شیر و پنیر و تخم مرغ اشاره کرد.

در تورم ماهانه نیز تمامی گروه‌ها افزایش دارند و پایین‌ترین میزان به ارتباطات با ۱.۱ و بالاترین حد به گروه شیر، پنیر و تخم مرغ با ۷.۳ و آموزش با ۱۳.۵ درصد اختصاص داشته است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=7629
   

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها