• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

3

افزایش موارد ابتلا به سرخک در کشور / آغاز واکسیناسیون تکمیلی در جنوب و شرق ایران

  • کد خبر : 14942
  • 19 آبان 1400 - 4:07
افزایش موارد ابتلا به سرخک در کشور / آغاز واکسیناسیون تکمیلی در جنوب و شرق ایران

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت ضمن تشریح برنامه واکسیناسیون تکمیلی سرخک و سرخجه در کشور، گفت: به دنبال افزایش تعداد موارد ابتلا به سرخک به ۸۵ نفر در اوایل امسال، در وزارت بهداشت برنامه‌ریزی شد تا در منطقه جنوب و شرق کشور به عنوان منطقه‌ای […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت ضمن تشریح برنامه واکسیناسیون تکمیلی سرخک و سرخجه در کشور، گفت: به دنبال افزایش تعداد موارد ابتلا به سرخک به ۸۵ نفر در اوایل امسال، در وزارت بهداشت برنامه‌ریزی شد تا در منطقه جنوب و شرق کشور به عنوان منطقه‌ای که بیشترین ریسک تردد اتباع بیگانه و انتقال بیماری وجود دارد، عملیات واکسیناسیون تکمیلی را انجام دهیم.

دکتر سید محسن زهرایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انجام برنامه تکمیلی واکسیناسیون سرخک و سرخجه، گفت: در حال حاضر در مناطق جنوب شرق کشور این برنامه را دنبال می‌کنیم. در مورد بیماری سرخک در سال ۱۳۹۸ جزو سه کشور پیشرو در منطقه خاورمیانه در زمینه کنترل بیماری بودیم و موفق شدیم از سازمان بهداشت جهانی تاییدیه حذف ویروس سرخک و سرخجه را دریافت کنیم که این نشان دهنده وضعیت خوب کنترل بیماری در کشورمان است و امیدواریم این موضوع ادامه‌دار باشد.

وی با تاکید بر اینکه بیماری سرخک مانند سایر بیماری‌های عفونی محدود به مرزهای جغرافیایی نیست و به سرعت می‌تواند از کشوری به کشور دیگر منتقل شود، اظهار کرد: همانطور که می‌دانید سرخک مسری‌ترین عامل بیماری‌زای شناخته شده است و سرایت پذیری آن از همه میکروارگانیسم‌های دیگر بیشتر است در نتیجه با سفرهای بین‌المللی از کشوری به کشور دیگر منتقل می‌شود و چون ما در منطقه‌ای هستیم که کشورهای همسایه از نظر برنامه‌های ایمن ‌سازی واکسیناسیون کودکان، ضعیف هستند و نتوانستند پوشش واکسیناسیون کافی را ایجاد کنند، بیماری‌هایی مانند سرخک در آنها رایج و شایع است.

او تاکید کرد: در سال گذشته به دلیل مشکلات ناشی از کرونا پوشش واکسیناسیون سرخک و سرخجه در این کشورها از قبل هم کمتر شد و شاهد شیوع بیشتر بیماری سرخک در کشورهایی مانند افغانستان و پاکستان بودیم و این شیوع بالا طبیعتا به دنبال ترددهای صورت گرفته، مواردی را هم به کشور ما منتقل می‌کرد و این امر سبب شد که شاهد مواردی از بیماری سرخک اوایل امسال در کشورمان باشیم و تعداد کل موارد مبتلا به ۸۵ مورد افزایش یابد. در نتیجه این اتفاقات، در وزارت بهداشت برنامه‌ریزی شد تا در منطقه جنوب و شرق کشور به عنوان منطقه‌ای که بیشترین ریسک تردد اتباع بیگانه و انقال بیماری وجود دارد عملیات واکسیناسیون تکمیلی را انجام دهیم.

زهرایی ادامه داد: این‌ کار با استفاده از واکسن MMR در حال انجام است که بیماری سرخک، سرخجه و اوریون را پوشش می‌دهد. به طور معمول بچه‌ها در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ ماهگی این واکسن را دریافت می‌کنند و این عملیات همانطور که از اسمش پیدا است، تکمیلی بوده و همه بچه‌ها در مناطق مورد هدف، حتی آنهایی که دو نوبت واکسیناسیون شدند، توصیه می‌شود که واکسن مجدد بگیرند. این واکسن سبب تحریک سیستم ایمنی شده و باعث می‌شود حداکثر ایمنی زایی در بچه‌ها ایجاد شود. وقتی این اتفاق رخ دهد اگر مواجهه مجدد با سرخک در کشور داشته باشیم چون کودکان واکسینه شدند، از مواجهه با موارد احتمالی آسیب نخواهند دید. اگر در منطقه مذکور اثر حفاظتی را افزایش دهیم حتی می‌توان گفت ممکن است اثر محافظتی برای سایر مناطق کشور هم داشته باشد.

وی افزود: عملیات واکسیناسیون تکمیلی گروه سنی ۹ ماه تا ۷ سالِ تمام را برای کودکان ایرانی و غیرایرانی شامل می‌شود و تمام بچه‌هایی که کلاس اول ابتدایی باشند هم مشمول این برنامه می‌شوند. اکنون برنامه را در شهرستان‌های هم مرز با افغانستان در خراسان جنوبی، کل استان سیستان و بلوچستان، بخش‌های جنوبی کرمان و کل استان هرمزگان انجام می‌شود.

رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: در مجموع حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار کودک در گروه سنی ۹ ماه تا ۷ سال تحت پوشش این برنامه هستند. برنامه مذکور از ۸ آبان ماه آغاز شده است و تا اواخر این هفته ادامه خواهد داشت و امیدواریم به هدف کامل خود برسیم تا بیماری سرخک کاملا تحت کنترل باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=14942
   

نوشته های مشابه

12آذر
بازی درمانی در کودکان پرخاشگر
گزارش تحلیلی معاصر :

بازی درمانی در کودکان پرخاشگر

15آبان
درد بی درمان سوختگی در ایران
رئیس هیئت مدیره جمعیت حمایت از بیماران سوخته(ققنوس) :

درد بی درمان سوختگی در ایران

08آبان
شناخت انواع هپاتیت
گزارش تحلیلی معاصر:

شناخت انواع هپاتیت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها