• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

2

افزایش ۲۷.۷ درصدی تولید شمش آلومینیوم در نیمه نخست امسال

  • کد خبر : 8021
  • 03 آبان 1400 - 14:42
افزایش ۲۷.۷ درصدی تولید شمش آلومینیوم در نیمه نخست امسال

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست آمار تولیدی سال جاری تا پایان شهریورماه نشان می‌دهد که از ۱۰ محصول منتخب معدنی، پنج محصول با افزایش تولید مواجه شده که در صدر آن‌ها شمش آلومینیوم با افزایش بیش از ۲۷ درصد قرار دارد و شش محصول هم کاهش تولید را تجربه کرده‌اند که بیش‌ترین کاهش متعلق […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

آمار تولیدی سال جاری تا پایان شهریورماه نشان می‌دهد که از ۱۰ محصول منتخب معدنی، پنج محصول با افزایش تولید مواجه شده که در صدر آن‌ها شمش آلومینیوم با افزایش بیش از ۲۷ درصد قرار دارد و شش محصول هم کاهش تولید را تجربه کرده‌اند که بیش‌ترین کاهش متعلق به فولاد خام و سیمان به ترتیب به میزان ۹.۲ و ۹.۵ درصد است.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مجموع شش ماهه نخست سال جاری حدود ۱۲ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۲۰۰ تن فولاد خام تولید شده که نسبت به ۱۴ میلیون و ۲۳۷ هزار تن تولید شده در مدت مشابه سال گذشته افت ۹.۵ درصدی را نشان می‌دهد که بیشترین میزان کاهش تولید محصولات معدنی در نیمه نخست ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.  

پس از آن سیمان نیز ۹.۲ درصد کاهش تولید را در نیمه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده و از ۳۵ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۶۰۰ تن به ۳۲ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۷۰۰ تن رسیده است.  

کنسانتره زغالسنگ نیز با تولید ۷۲۴ هزار تن در مجموع شش ماهه امسال کاهش شش درصدی تولید را ثبت کرده است. طی نیمه نخست سال ۱۳۹۹، از این محصول معدنی ۷۷۰ هزار و ۶۰۰ تن تولید شده بود.

کمترین میزان کاهش تولید در این مقایسه آماری مختص آلومینا و محصولات فولادی است که به ترتیب ۴.۶ درصد و ۳.۸ درصد افت تولد را تجربه کرده‌اند. آلومینا از ۱۲۱ هزار و ۷۰۰ تن به ۱۱۶ هزار و ۱۰۰ تن رسیده و محصولات فولادی نیز از ۱۳ میلیون و ۳۲۹ هزار و ۴۰۰ تن به ۱۲میلیون و ۸۲۲ هزار و ۶۰۰ تن در مجموع شش ماهه ابتدایی سال جاری رسیده است.

بر اساس این گزارش، به ترتیب شمش آلومینیوم، شیشه جام، ظروف چینی، کاشی و سرامیک و کاتد مس در شش ماهه امسال افزایش تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تجربه کرده‌اند.

شمش آلومینیوم با ۲۷.۷ درصد افزایش از ۲۰۸ هزار و ۱۰۰ تن به ۲۵۶ هزار و ۸۰۰ تن، شیشه‌جام با ۲۵.۴ درصد  رشد تولید از ۵۲۴ هزار و ۷۰۰ تن به ۶۵۸ هزار و ۲۰۰ تن و ظروف چینی با افزایش ۱۷.۲ درصد از ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن به ۲۹ هزار و ۹۰۰ تن تولید در مجموع شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ رسیده‌اند.

همچنین کاشی و سرامیک در این مدت با افزایش ۵.۷ درصد از ۲۰۹ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۲۰۰ متر مربع به ۲۲۱ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۶۰۰ تن افزایش تولید داشته است.

در نهایت نیز کاتد مس ۳.۷ درصد افزایش تولید را تجربه‌ کرده‌ است. از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه ۱۵۰ هزار و ۷۰۰ تن کاتد مس تولید شد. میزان تولید این محصول در مدت مشابه سال گذشته ۱۴۵ هزار و ۳۰۰ تن ثبت شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=8021
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها