• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

اخبار ویژه

سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد جلسه شورای اسلامی استان فارس با هدف رفع مشکلات مهمانان نوروزی در سطح استان برگزار شد جلسه شورای اسلامی استان فارس با هدف رفع مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت فارس برگزار شد اهدای کمک‌های بانک ملی ایران به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان ماموریت‌های ویژه رئیسی به وزرا در آستانه ماه رمضان و فرارسیدن سال نو پیام تبریک مدیرعامل کانون پیشکسوتان فوتبال استان فارس به هادی چوپان ۷ جام برای پرسپولیس گرفتم ولی پولم را ندادند/ گفتند ۵۰ درصد طلبت را تخفیف بده/ حتی یک یورو هم تخفیف نمی‌دهم! پیام منوچهر متکی درباره انتخابات سفرای کشورهای آفریقایی از بیمارستان «برکت» بازدید کردند پیام تبریک رییس شورای اسلامی استان فارس به هادی چوپان رییس جمهور وارد خوزستان شد

1
کالابرگ الکترونيکي

افزایش ۳۰ درصدی یارانه مستمری‌بگیران

  • کد خبر : 30224
  • 27 آبان 1401 - 5:55
افزایش ۳۰ درصدی یارانه مستمری‌بگیران
طلوع سیاست/يارانه معيشتي مددجويان تحت پوشش کميته امداد و سازمان بهزيستي از اين ماه افزايش پيدا مي‌کند به طوري که پس از واريز دو مرحله يارانه نقدي 300 و 400 هزار توماني به حساب سرپرستان خانوار، برخي از اعضاي اقتصادي دولت احتمال تبديل آن به کالابرگ الکترونيکي را مطرح کردند.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست، یارانه معیشتی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی از این ماه افزایش پیدا می‌کند به طوری که پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند.

مجتبی سلگی/ اما شب گذشته ابراهیم رئیسی اعلام کرد که فعلا موضوع کالابرگ منتفی است و تا وضع کالا برگ اطمینان بخش نشود، پرداخت نقدی یارانه معیشتی ادامه پیدا می‌کند. یارانه معیشتی همان طرح حمایتی از یارانه بنزین است که از آبان ۹۸ با افزایش قیمت بنزین به حساب برخی از سرپرست خانوار واریز می‌شود. یارانه معیشتی را حدود شصت میلیون نفر دریافت می‌کنند.

یارانه معیشتی دهم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. میزان یارانه معیشتی به ازای هر نفر ۵۵ هزار تومان است البته قرار بود از سال جدید مبلغ یارانه افزایش پیدا کند اما این امر اتفاق نیفتاده است.

۱۶ مهرماه بود که معاون امور مجلس رئیس‌جمهور در راستای ارتقای سطح معیشت مردم از جمله کارکنان دولت و بازنشستگان و لزوم رعایت عدالت در نظام پرداخت‌ها و بهبود معیشت آنان، عدالت در توزیع اعتبارات، عادلانه سازی پرداخت‌ها و افزایش قدرت خرید مردم از تقدیم لایحه دو فوریتی متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری به مجلس خبر داد.

به دنبال این موضوع نمایندگان مجلس شورای اسلامی جزئیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری را با ۱۹۸ رأی موافق تصویب کردند.

در بخشی از این مصوبه اما بر افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور نیز اشاره شده است. به‌طوری‌که‌ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره افزایش حقوق افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی گفت: در ابتدای سال ۲۰ درصد برای افزایش حقوق آنها اعمال شد و ما امروز ۳۰ درصد را لحاظ کردیم.

بر این اساس از ابتدای سال افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی مشمول افزایش ۵۰ درصد حقوق می‌شوند.

پیش از این مبالغ مستمری معیشتی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی برای خانواده یک نفره ماهانه ۴۲۰ هزارتومان، خانواده دو نفره ۶۰۰ هزار تومان، سه نفره ۸۴۰ هزار تومان، چهار نفره یک میلیون و ۸۰ هزار تومان و پنج نفره یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده بود که با این افزایش ۳۰ درصدی، به این ترتیب میزان مستمری خانوارها افزایش خواهد یافت.

به گزارش طلوع سیاست، در این راستا سیدمرتضی حسینی، معاون سابق توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور درخصوص زمان پرداخت معوقه مستمری مهرماه مددجویان تحت پوشش گفت: همزمان با پرداخت مستمری آبان ماه، قرار است دولت مابه‌التفاوت مستمری مهرماه مددجویان نهادهای حمایتی را نیز پرداخت کند تا آن را به حساب مددجویان واریز کنیم.

به گفته وی، با افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش به این ترتیب مستمری خانوارهای یک نفره ۵۵۰ هزارتومان، دو نفره ۷۸۰ هزارتومان، سه نفره یک میلیون و ۹۰ هزار تومان، ۴ نفره یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و برای ۵ نفر به بالا یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان می‌شود.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=30224
  • نویسنده : مجتبی سلگی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها