• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

6
وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد؛

افق‌های روشنی پیش روی کشور است و در این موقعیت مسئولان بار سنگینی به دوش دارند

  • کد خبر : 21711
  • 20 آذر 1400 - 11:33
افق‌های روشنی پیش روی کشور است و در این موقعیت مسئولان بار سنگینی به دوش دارند
طلوع سیاست / وزیر صنعت، معدن و تجارت از تدوین برنامه چهارساله در جهت پیشرفت و توزیع متوازن امکانات کشور در حوزه های مختلف سرمایه گذاری، اشتغال و صادرات و غیره خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به نقل از شاتا سازمان صمت استان همدان، سیدرضا فاطمی امین امشب، در یادواره هفتصد و پنجاه شهید اصناف و فعالین اقتصادی استان همدان با اشاره به رشادت‌های سردار سلیمانی مطرح کرد: سردار سلیمانی مرد خدا بود.
وی با تاکید بر اینکه مسئولیت داشتن در نظام جمهوری اسلامی کاری بسیار خطیر است، اضافه کرد: شما فعالان اقتصادی وظیفه وجدانی خود را انجام می‌دهید و با وجدان کار را خوب و بی عیب پیش می برید.
وزیر صمت در دولت سیزدهم با بیان اینکه شهدا برای نظام جمهوری اسلامی زحمات زیادی کشیدند و به درجه شهادت نائل شدند، مطرح کرد: افق‌های روشنی پیش روی کشور است و در این موقعیت مسئولان بار سنگینی به دوش دارند.
فاطمی امین با بیان اینکه امشب در جمع اصناف و فعالین اقتصادی هستیم، بدین سان جای دارد تا در مورد وضعیت بازار صحبت کنیم، عنوان کرد: مشکلات زیادی در بازار وجود دارد، مسائلی که سال ها انباشته شده اند اما علی رغم این موضوع، ظرفیت ها و زیرساخت های موجود در کشور را باید هوشمندانه دید و با قدرت مسائل را پیگیری کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه با این روند، مشکلات قابل حل هستند، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در مورد ورق فولاد اقداماتی انجام شد؛ چراکه در کشور هشت میلیون تن تولید در این زمینه داریم اما میزان مصرف ما بالغ بر ۱۰ میلیون تن است.
وی ادامه داد: از سویی، ورق داخلی ارزانتر از ورق خارجی است بدین ترتیب، روش عرضه تلفیقی را در بورس ابداع کردیم.
فاطمی امین تصریح کرد: با اجرای این روش، هفته گذشته یک شرکت فولادی ۳۰۰ هزار تن فولاد عرضه کرد که این اقدام باعث شد که قیمت ورق فولاد از ۲۱ هزار تومان به ۱۹ هزار تومان کاهش پیدا کند و سهمیه بندی هم از بین رفت.
وی با تاکید بر اینکه روش عرضه تلفیقی باعث از بین رفتن سهمیه بندی، دو قیمتی شدن، کمبود، فساد و رانت و تزریق مناسب محصول به بازار می‌شود، گفت: در زمینه فولاد دو میلیون تن ظرفیت تولید ورق وجود دارد و برخی از کارخانه‌ها به دلایلی بی استفاده مانده، ماشین آلاتشان فرسوده است و یا توان تولیدی ندارند که با حمایت شرکت‌های فولادی می‌توانند به کار بازگردند.
فاطمی امین در ادامه صحبت های خود، با بیان اینکه در وزارت صمت از اوایل شهریورماه پروژه ای مطالعاتی را شروع کرده ایم که در آن تمامی شهرستان های کشور دیده می شوند، تشریح کرد: در این طرح، برای هر شهر، برنامه سرمایه گذاری، اشتغال و صادرات را که تا ۴ سال آینده باید اجرا شود تعیین می کنیم.
وی با اشاره به اینکه در این برنامه تمامی ظرفیت های شهرستان های کشور به لحاظ زیرساخت های صنفی، تجاری، معدن و غیره مشخص می شود، مطرح کرد: بدین سان از نمایندگان مجلس، نخبگان، اندیشکده ها، افراد صاحبنظر در این طرح، استفاده و تا پایان سال آن را نهایی خواهیم کرد.
وزیر صمت در این خصوص، از تدوین برنامه چهارساله در جهت پیشرفت و توزیع متوازن امکانات کشور خبر داد و گفت: این برنامه با نگاه به تمامی ظرفیت های شهرستان های کشور به انجام خواهد رسید و مبنای عمل ما در ۴ سال آینده خواهد شد؛ تا مشخص شود در این سال ها باید چه قدم هایی برداشت تا آن اهداف مدنظرمان محقق شود.
فاطمی امین خواستار همکاری افراد صاحبنظر در استان های کشور با روسای سازمان های صمت شد و گفت: در این راستا، از افرادی که در این زمینه ها در استان همدان صاحب نظر هستند، در خواست کمک داریم و بایستی به حمیدرضا متین؛ رییس سازمان صمت استان همدان کمک کنند تا این برنامه با دقت پیش رود.
وزیر صمت در دولت سیزدهم در پایان این مراسم تاکید کرد: این برنامه تدوین شده، مبنای عمل ما در ۴ سال آینده برای دستیابی به پیشرفت و توزیع متوازن امکانات کشور در همه شهرستان ها از جمله شهرستان های استان همدان خواهد بود.
لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=21711
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

نوشته های مشابه

04فروردین
لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد
دبیر حزب همت در استان فارس تاکید کرد

لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد

29اسفند
پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا
دیدار نماینده منتخب فسا در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با معاون وزیر کشور

پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها