• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

4
رئیس جمهور

اموال مازاد دولت در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد

  • کد خبر : 25643
  • 12 فروردین 1401 - 0:01
اموال مازاد دولت در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد
طلوع سیاست / رئیس جمهور گفت: اموال مازاد دولت در کشور کم نیست از این رو باید این اموال شناسایی و مورد استفاده شرکت‌های اقتصادی دانش‌بنیان قرار گیرد تا استقلال اقتصادی ایجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در بازدید از پارک علم و فناوری خراسان رضوی در مشهد، اظهار کرد: باور این است که آنچه رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار اعلام می‌کنند، نیاز جدی کشور است که به شکل شعار خودنمایی می‌کند و در واقع دستور کاری برای تمام دستگاه‌های کشور است.

وی اضافه کرد: امروز تولید، محوری‌ترین نیاز کشور است و بسیاری از مشکلات ایران نظیر بیکاری با حمایت از تولید برطرف می‌شود و اقتصاد مقاومتی، استقلال سیاسی و اقتصادی در کشور با تولید امکان‌پذیر است و عزت ملی در گروی تولید است و موانع تولید باید رفع و با تمام امکانات از آن حمایت شود.

رئیس جمهور گفت: تولید باید علم‌پایه و دانش‌بنیان شود، باید دانایی‌ها افزایش یابند تا ثروت و ارزش افزوده تولید شود و اقتصاد بتواند اقتصادی پایدار باشد تا تکانه‌های موجود در منطقه و دنیا تاثیری بر اقتصاد نداشته باشد و  آن را بی‌ثبات نکند.

رییسی افزود: تکانه‌ها نباید اقتصاد را به نحوی جا به جا کند که فعال اقتصادی احساس بی‌ثباتی کند، در کشور نیز ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که اگر در مسیر درست با دانش دقیقی به کار گرفته شود بسیاری از موانع و مشکلات برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: مطالبات دولت به شرکت‌ها باید پرداخت شود و دولت خوش‌حسابی باید داشته باشیم از این رو در جلسات دولت بر پرداخت مطالبات تاکید شده‌ است. اعطای تسهیلات کم‌بهره به شرکتها و حمایت حقوقی، قضایی و مالی از شرکتهای دانش‌بنیان باید مورد توجه باشد و تحولی باید در این حوزه ایجاد شود و اولین گام در این خصوص باید داشتن رویکرد شناختی باشد.

ضرورت تحول در فرایندها

رئیس جمهور گفت: در بخش فرایندها نیز باید تحول ایجاد شود، صدور مجوزها و مکان‌یابی برای شرکت‌های تولیدی علم‌پایه باید تسریع شود، اموال و املاک بدون استفاده دولتی در استان و کشور باید برای کارهای تولیدی مورد استفاده قرار گیرد که ایجاد اشتغال و رفع دغدغه مردم را در پی دارد.

رئیسی افزود: اموال مازاد دولت در کشور کم نیست از این رو باید این اموال شناسایی و مورد استفاده شرکت‌های اقتصادی دانش‌بنیان قرار گیرد تا استقلال اقتصادی ایجاد شود.

وی با اشاره به تشویق دستگاه‌های دولتی به واگذاری طرح‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان، ادامه داد: تمرکززدایی کشاورزی و صنایع غذایی از ضرورت‌های خراسان رضوی و خراسان بزرگ است و فرهیختگان و خلاقیت‌ها فقط مربوط به مراکز استانها نیست، افراد خلاق زیادی در شهرستان‌ها وجود دارند. همچنین در حوزه علمیه خراسان فرهیختگانی داریم که نگاه گره‌گشای مبتنی بر فقه دارند.

رئیس جمهور گفت: تحول در فرایندها برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ضروری است، فرایندها در کشور باید نو شود و دستگاه‌های مختلف باید از نوآوران حمایت کنند چنانکه دولت نیز از این مهم حمایت می‌کند و تمام دستگاه‌ها و مدیران باید فرایندها را بازنگری کنند.

رئیسی افزود: محور تحول در دولت، عدالت است که اقتضای آن تقسیم بودجه و امکانات به شکل عادلانه است و باید با تکیه بر سند آمایش سرزمینی برای تخصیص بودجه اقدام کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی؛ وی ادامه داد: در برخی استانها نظیر خراسان رضوی چندین پارک علم و فناوری وجود دارد که باید یک مرکزیت وجود داشته باشد تا ساز و کاری در نوع مدیریت وجود داشته باشد و بتوان امکانات را جذب و به شکل عادلانه توزیع کرد، همچنین صندوق نوآوری باید از شرکتهای دانش‌بنیان حمایت کند و در سال جاری بر این امکان افزوده خواهد شد.

رئیس دولت با اشاره به وجود رابطه تنگاتنگ بین شرکت‌های دانش‌بنیان و شهرک‌های صنعتی، افزود: با میدان دادن به جوانان در حوزه‌های مختلف ضرر نخواهیم کرد البته جوانان نیز باید آستانه تحمل را بالا ببرند و نگاه به فرهیختگان نیز به عنوان چراغ راه مورد تاکید است.
رییسی افزود: با توجه به وجود این همه ظرفیت و فرهیختگان در مشهد و خراسان رضوی نباید شاهد بیکاری و فقر باشیم و با تقویت فعالیتهای دانش‌بنیان مشکل حل نشدنی وجود نخواهد داشت و دولت نیز در این راستا حمایتهای لازم را خواهد داشت.

وی تاکید کرد: باید طرحی نو داشت و گامها را محکم تر برداشت و بر خلاف آنانی که از ناامیدی دم می‌زنند بسیار به آینده کشور امیدوار هستیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=25643
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها