• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

2

امکان رفع تحریم های دوره ترامپ وجود دارد

  • کد خبر : 21498
  • 18 آذر 1400 - 5:15
امکان رفع تحریم های دوره ترامپ وجود دارد

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهادات قاطع تر و شفاف تر ایران نسبت به گذشته در مذاکرات گفت: اگر براساس خواسته های خود در دور اول مذاکرات بتوانیم امتیازاتی از طرف مقابل بگیریم، بسیار مطلوب خواهد بود. رفع تحریم های دوره ترامپ محتمل تر از […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهادات قاطع تر و شفاف تر ایران نسبت به گذشته در مذاکرات گفت: اگر براساس خواسته های خود در دور اول مذاکرات بتوانیم امتیازاتی از طرف مقابل بگیریم، بسیار مطلوب خواهد بود. رفع تحریم های دوره ترامپ محتمل تر از تحریم های قبل برجام است.

ابراهیم نکو در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه تیم مذاکره کننده فعلی منتقد مذاکرات در دوره دولت قبل بودند و آن مذاکرات را قبول نداشتند، اظهار کرد: تیم ایرانی براساس قالب فکری خود در مذاکرات جدید پیشنهادات قاطع تر و شفاف تری مطرح کرده است. برداشتن کل تحریم ها، رفع موانع تجاری و در مرحله بعد آزادسازی اموال بلوکه شده خواسته طرف ایرانی است.

وی ادامه داد: در مراحل بعدی مذاکرات اگر تیم ایرانی بر خواسته های خود پافشاری کند، نشان می دهد که سبک مذاکره خود را دنبال کرده و در شیوه تفکر خود تغییری نداده است، اما در رابطه با رفع تحریم ها در بحث وجود دارد. اول اینکه ایران با پافشاری بر خواسته های خود می تواند تحریم های دوره ترامپ و خروج آمریکا از برجام  را لغو کند یا کل تحریم های قبل برجام؟ رفع تحریم های دوره ترامپ محتمل است و شاید بایدن با شروطی این تحریم ها را لغو کند، اما خواسته رفع تحریم های قبل برجام با مقاومت سرسختانه بایدن همراه خواهد شد که شاید حتی ادامه مذاکرات را هم سخت کند. در حال حاضر تیم ایرانی در تهران است و در روزهای آینده مشخص می شود که آیا ایران بر خواسته های خود پافشاری دارد یا تعدیل هایی در آن انجام می دهد؟

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه  آمریکا هم از ایران خواسته هایی دارد، تصریح کرد: باید منتظر بمانیم که  آیا ایران به کاهش غنی سازی تن می دهد؟ از سویی خواسته دیگر ایران این است که بایدن تضمین بدهد که آمریکا دیگر از برجام خارج نشود، در حالیکه بایدن فاقد این توانایی است که چنین تضمینی بدهد. در مجموع من معتقدم که اگر براساس خواسته های خود در دور اول مذاکرات بتوانیم امتیازاتی از طرف مقابل بگیریم، بسیار مطلوب خواهد بود.

نکو در پایان درباره واکنش ها در داخل کشور نسبت به مذاکرات هسته ای، خاطرنشان کرد: عده ای در بدنه جامعه که در  گذشته مخالف برجام بودند همچنان با این توافق مخالف هستند، اما عده ای که قبلا مخالف بودند و الان در دولت و مجلس حضور دارند و شاهد مشکلات معیشتی مردم هستند، بدشان نمی آید توافق خوبی حاصل شود. از سویی اکثر اصلاح طلبان هم موافق دستیابی به توافق هستند، ولی اقلیتی مایل نیستند این توافق حاصل شود تا بگویند تیم ما بهتر از تیم فعلی است، بنابراین دنبال اخلال در مذاکرات بوده و انتقادهای گزنده مطرح می کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=21498
   

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها