• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

3
رئیس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی

انتشار لیست خانه‌های خالی گام مهمی در جهت تحقق عدالت اجتماعی است 

  • کد خبر : 23312
  • 29 دی 1400 - 17:26
انتشار لیست خانه‌های خالی گام مهمی در جهت تحقق عدالت اجتماعی است 
طلوع سیاست/ رئیس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی مجلس شورای اسلامی انتشار لیست خانه های خالی را گام مهمی در تحقق عدالت اجتماعی و امید آفرینی به دهک‌های پایین جامعه دانست.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست،رئیس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی مجلس شورای اسلامی انتشار لیست خانه های خالی را گام مهمی در تحقق عدالت اجتماعی و امید آفرینی به دهک‌های پایین جامعه دانست.

احمد نادری نماینده تهران در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت:

«اینکه وزارت راه و شهرسازی نخستین فهرست قطعیِ شناسایی‌شده از خانه‌های خالی که معادل یک میلیون و ۱۷۰ هزار واحد است را برای صدور قبض‌های مالیاتی قبل از پایان سال، به سازمان امور مالیاتی ارسال کرده؛ گام مهمی در تحقق عدالت اجتماعی و امید آفرینی به دهک‌های پایین جامعه است.»

بر اساس قانون مالیات خانه‌های خالی مصوب آذرماه سال گذشته، اگر واحد مسکونی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر بیش از ۱۲۰ روز خالی از سکنه باشد،  مشمول مالیات می‌شود و به ازای هر ماه بیش از زمان مذکور،  ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره به شرح ضرایب سال اول معادل شش برابر مالیات متعلقه، سال دوم معادل ۱۲ برابر مالیات متعلقه و سال سوم به بعد معادل ۱۸ برابر مالیات متعلقه خواهد شد.

در این بین، وظیفه شناسایی خانه‌های خالی برعهده وزارت راه و شهرسازی از طریق سامانه املاک و اسکان گذاشته شده است.

در این زمینه، وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌کند که یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی را شناسایی و به سازمان امور مالیاتی ارسال کرده است اما این سازمان اعلام کرد که فقط اطلاعات حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی خالی را دریافت کرده و عمده اطلاعات به دلیل نقص اطلاعات لازم مالیاتی قابل اتکا برای اخذ مالیات نیستند.

در نهایت، قرار شد تا وزارت راه و شهرسازی تا پایان دی ماه به راستی آزمایی اطلاعات خانه‌های خالی بپردازد و لیست نهایی را به سازمان امور مالیاتی اعلام کند که اطلاعیه سازمان مالیاتی حاکی از آن است که نخستین لیست این خانه‌ها منتشر شده است.

در اطلاعیه‌ سازمان امور مالیاتی آمده است: بر اساس اطلاعات دریافتی از وزارت راه و شهرسازی (سامانه ملی املاک و اسکان کشور موضوع تبصره ۷ ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های  مستقیم) نسبت به محاسبه مالیات واحدهای مسکونی خالی موضوع ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب۱۳۹۴.۴.۳۱  اقدام کرده و نتایج حاصل از آن در درگاه الکترونیکی سازمان منتشر کرده است.

کلیه مالکان واحدهای مسکونی می­‌توانند جهت مشاهده وضعیت مشمولیت واحد یا واحدهای مسکونی خود و اطلاع از میزان مالیات متعلقه و پرداخت آن، به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی MY.TAX.GOV.IR  مراجعه کنند.

حسب مقررات جزء ۲ بند ط تبصره ۶  ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، مهلت پرداخت این مالیات تا پایان بهمن ماه سال جاری (۱۴۰۰/۱۱/۳۰) تعیین شده و در صورت عدم پرداخت مالیات تعیین شده در مهلت مقرر، نسبت به صدور برگ مطالبه اقدام خواهد شد.

ابلاغ اوراق مطالبه مالیات، اعتراض به آن و مراحل دادرسی مالیاتی تابع مقررات قانون مالیات­‌های مستقیم مصوب ۱۳۹۴/۴/۳۱ است.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=23312
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

نوشته های مشابه

04فروردین
لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد
دبیر حزب همت در استان فارس تاکید کرد

لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد

29اسفند
پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا
دیدار نماینده منتخب فسا در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با معاون وزیر کشور

پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها