• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024

اخبار ویژه

پیام تسلیت شهادت رییس جمهور از سوی رییس شورای اسلامی استان فارس شهادت وزیر خارجه در حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور رئیس‌جمهور مردمی ایران در حین خدمت‌رسانی به مردم به شهادت رسید نمایشگاه عکس تصویر میراث همزمان با هفته میراث فرهنگی به مدت یک هفته در تخت جمشید برپاست توزیع ۵۰ پک لبخند مادری بین خانواده‌های دارای فرزند سوم/ نقش رسانه ها در فرزندآوری موثر است پیام تسلیت سخنگوی شورای اسلامی استان فارس به مناسبت شهادت راهداران فارس روابط عمومی به تعهد بی قید و شرط نیاز دارد روابط عمومی رکن اساسی نظام ارتباطی و اطلاع رسانی است پیام تسلیت دبیر حزب همت فارس به سرپرست راهداری فارس تقدیر از مدیر روابط عمومی آبفا شیراز به عنوان رتبه برتر روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب در کشور /محمد امین آبادیان مدیر نمونه شد پیام تبریک روز روابط عمومی از سوی رییس شورای اسلامی استان فارس پیشنهاد تشکیل دبیرخانه مشترک بین رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در استان فارس/چالش‌های ارتباطی میان رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها پیام تبریک دبیر حزب همت استان فارس به دبیرکل حزب همت پیام تبریک دبیر حزب همت در استان فارس به رئیس شورای سیاستگذاری حزب همت کشور دیدار مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های فارس با شهردار صدرا

5

انتصابات فامیلی به شرط رعایت اصل شایسته‌سالاری، ایرادی ندارد

  • کد خبر : 13279
  • 16 آبان 1400 - 9:14
انتصابات فامیلی به شرط رعایت اصل شایسته‌سالاری، ایرادی ندارد

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ایسنا/خراسان رضوی یک نماینده سابق مجلس گفت: اگر فردی شایستگی‌های لازم را داشته باشد، نباید صرفا به دلیل اینکه با مقام مسئولی نسبت فامیلی دارد، او را از قرارگیری در مناصب مدیریتی محروم کرد. جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برخی از انتصابات فامیلی که اخیرا […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

ایسنا/خراسان رضوی یک نماینده سابق مجلس گفت: اگر فردی شایستگی‌های لازم را داشته باشد، نباید صرفا به دلیل اینکه با مقام مسئولی نسبت فامیلی دارد، او را از قرارگیری در مناصب مدیریتی محروم کرد.

جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برخی از انتصابات فامیلی که اخیرا در دولت و تعدادی از نهادهای دیگر صورت گرفته است، اظهار کرد: ما باید تعریفی دقیق از انتصاب فامیلی داشته باشیم. انتصاب فامیلی بدین معناست که فردی بدون دارا بودن شایستگی‌ها و صلاحیت‌های لازم، صرفا به دلیل وابستگی فامیلی در یک پست مدیریتی منصوب شود. انتصاب مدیران به این شکل، تداعی‌گر حکومت‌های دیکتاتوری و موروثی است.

وی افزود: اما باید توجه داشت که در این رابطه نباید افراط و تفریط کرد. اگر فردی از شایستگی‌های لازم برخوردار باشد و تخصص و تعهد کافی را دارا باشد، نباید صرفا به دلیل اینکه نسبت فامیلی با یکی از مقامات سیاسی دارد، او را از حقوق خودش محروم کرد. بنابراین باید تعریفی درست از انتصاب فامیلی داشت و بر مبنای آن قضاوت کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: امروز در دنیا سازمان‌ها برای پیشرفت خودشان، تلاش می‌کنند بهترین افراد را گزینش و جذب کنند. بنابراین در کشورهای مختلف، تدوین نظام ارزش‌یابی برای شایستگی‌ها امری معمول است. در کشور ما نیز چند سالی است سازمان امور اداری و استخدامی در این زمینه قدم‌های موثری برداشته است و کانون‌هایی را به نام کانون‌های ارزیابی، برای سنجش توانمندی‌های مدیران ایجاد کرده است‌.

آرین‌منش ادامه داد: این کانون‌ها افراد را از حیث توانایی‌ها و شاخصه‌های مختلف مدیریتی مورد ارزیابی قرار می‌دهد و بهترین‌ها را بر اساس ملاک‌های روانشناسی و جامعه‌شناسی گزینش می‌کند. قرار بر این بود که برابر این دستورالعمل‌های دولت، بانک اطلاعاتی جامعی از توانمندی‌های مدیران ایجاد شود و شایستگی‌های افراد در سطوح مختلف مورد بررسی قرار گیرد و برای انتصاب در مدیریت‌های عالی بهترین‌ها گزینش شوند.

وی عنوان کرد: حال اگر شخصی چه وابسته به یک مقام مسئول باشد و چه نباشد، چنانچه طی این پروسه توانایی‌هایش به اثبات برسد، نباید او را از حق خودش در قرارگیری در مناصب مدیریتی کشور محروم کرد و با این کار باعث شد جامعه از او و تخصصش بی‌بهره شود. اما اگر فردی بدون دارا بودن توانایی‌های لازم، صرفا به دلیل نسبت فامیلی با مقامات، در پستی منصوب شود، هم به خود آن فرد و هم به مردم جفا شده است‌.

این نماینده سابق مجلس بیان کرد: آنچه که تا به الآن ما شاهد بودیم، این است که دولت سیزدهم در مقایسه با دولت‌های پیشین، نسبت به فساد، رانت، تبعیض و انتصابات فامیلی بسیار با حساسیت برخورد کرده است و آقای رئیسی مکررا در خصوص توجه به عدم انجام انتصابات فامیلی، به مسئولین مختلف و اعضاء کابینه‌اش هشدار داده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=13279
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها