• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

7
مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویی ۱۴۰۰

انقلاب اسلامی باید به وسیله اقتدار بین المللی، مبانی اسلام را به گوش مردم جهان برساند

  • کد خبر : 4659
  • 18 مهر 1400 - 11:15
انقلاب اسلامی باید به وسیله اقتدار بین المللی، مبانی اسلام را به گوش مردم جهان برساند
مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویی ۱۴۰۰ با حضور سردار حسنی آهنگر فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) و حجت الاسلام والمسلمین پاکیزه ، در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویی ۱۴۰۰  با حضور سردار حسنی آهنگر فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) و حجت الاسلام والمسلمین پاکیزه ،مسئول نمایندگی ولی فقیه در  این دانشگاه و تنی چند از معاونین و دانشجویان صبح روز شنبه(۱۷مهرماه) در این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حسنی آهنگر ، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ، شعاع تمدن اسلامی را روز به روز در حال افزایش و شعاع تمدن غرب را رو به افول دانست  و تحقق یافتن بیانیه گام دوم انقلاب را ، «نسخه و نقشه راه» جهانی شدن انقلاب اسلامی بیان کرد.

وی تاکید کرد: در مرحله بیانیه گام دوم، اگر کشور قرار باشد به یک اسقلال و اقتدار سیاسی، اقتصادی، دفاعی، امنیتی و فرهنگی برسد، پایه و مایه اصلی این اقتدار،  «علمی و پژوهشی» است  و با داشتن اقتدار علمی، به اقتدار ملی  و استقلال کامل و قدرت بین المللی دست پیدا خواهیم کرد.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا انقلاب اسلامی به دنبال اقتدار بین المللی است، اظهار داشت: مبانی و مواضع بحق اسلام، باعث شیفتگی و استقبال جهانیان از دیدگاه های بشر دوستانه و توأم با عدالت این دین میبن شده  و تشنه شنیدن این مبانی ارزشمند هستند. هر چند جهان غرب پیشرفت هایی هم در زمینه علم و فناوری داشته است ولی نتوانسته آرامش و معنویت و در نهایت، قرب الهی را به عالمیان هدیه کند و ما شاهد هستیم که تمدن غرب از ابعاد فوق، روبه افول است  و انقلاب اسلامی باید به وسیله اقتدار بین المللی، مبانی والای اسلام را به گوش مردم جهان برساند تا انشاالله سعادت جامعه بشری، به بهتری شکل ممکن، رقم بخورد  و «انسان و انسانیت» به معنای واقعی تحقق پیدا کند.

حسنی آهنگر خاطر نشان کرد: برای تحقق این امر، دو کار اساسی باید در چله ی دوم انقلاب اسلامی انجام شود،‌گفت: نهادینه شدن گفتمان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در سطح کشور ،منطقه و جهان که باید به صورت گفتمان غالب در آید و همچنین تقسیم کار ملی بین همه نهادها و سازمان‌ها صورت گرفته و هرکس با توجه به موقعیت و تناسب کاری خویش در این زمینه ایفای نقش نماید که بحمدالله دانشگاه جامع امام حسین (ع) علاوه بر اینکه در هر دو حوزه  مذکور فعال است، در حوزه تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در تراز انقلاب اسلامی مأموریتی ویژه داشته و دارد. پس تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بیانیه گام دوم انقلاب نیز، یکی دیگر از مأموریت های اصلی دانشگاه جامع امام حسین (ع)شمرده می‌شود‌.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع)  همچنین یکی از مهم ترین مأموریت های مهم این دانشگاه را تولید فکر ،دانش و فناوری های نوظهور، اقتدار آفرین و مرجع ساز بر شمرد و تأکید کرد: انجام این دو کار مهم می‌تواند این دانشگاه را به مرتبه «مرجعیت علمی» ارتقاء دهد.

وی در ادامه گفت: دانشگاه امام حسین (ع)  با سایر دانشگاه ها وجه تمایزی دارد و آن «پاسداری و حفاظت از انقلاب اسلامی» است . پس پاسداری از انقلاب، سومین کار و مأموریت مهم این دانشگاه است که برای اجرای این ماموریت بزرگ، دو نکته مهم ارائه آموزش ها و مهارت‌های مطلوب و مورد نیاز به دانشجویان دوره های ارشد تا دکترا و مهم دانستن موضوع خودسازی را باید مد نظر قرار داد.

وی با اهمیت دادن به بحث «خودسازی» خاطر نشان کرد که دانشجویان عزیز بایستی «تهذیب نفس» را سرلوحه کار خویش قرار دهند و سطح اعتقادی و شایستگی های خودشان را نسبت به قبل از ورود به دانشگاه جامع امام حسین(ع) ارتقاء دهند و در ادامه با اشاره به فرازی از فرمایشات مقام معظم رهبری ، «شرط اصلی اثر گذاری جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب  را خودسازی» بازگو کردند.

حسنی در ادامه خطاب به دانشجویان گفت : شما باید جای خود را در موضوع مهم خودسازی پیدا کنید و نسبت خود با خدا، نسبت به خودتان، نسبت به خانواده ، محیط و جامعه را بشناسید و وظایفتان در قبال آنها را بدانید و بدان عمل کنید. اگر شما دانشجویان عزیز این «پنجگانه ی اثرگذار» را خوب آموزش ببینید و مطالعه و برنامه‌ریزی کنید قطعا به جایگاه مطلوب خواهید رسید.

سردار حسنی آهنگر در پایان صحبت های خود سفارش دیگری را نیز به دانشجویان داشت و آن برنامه و انضباط فردی و اجتماعی بود. و همچنین انضباط در فکر کردن و در عمل کردن که همان انضباط نظری و عملی است و مرور دروس و جزوات در همان روز را در یادگیری بلند مدت  دانشجویان موثر دانست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=4659
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها