• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

4

ایران گندم های روسی را برگشت زد

  • کد خبر : 21752
  • 20 آذر 1400 - 14:44
ایران گندم های روسی را برگشت زد

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ساعت: ۱۵:۴۴ منتشر شده در مورخ: ۱۴۰۰/۰۹/۲۰ شناسه خبر: ۱۷۹۱۲۸۲ رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از عودت ۵۰ هزار تن گندم وارداتی روسی خبر داد. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کیخسرو چنگلوایی در نشستی خبری از عودت ۵۰ هزار تن گندم وارداتی روسی از سوی ایران خبرداد […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

ساعت: ۱۵:۴۴
منتشر شده در مورخ: ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
شناسه خبر: ۱۷۹۱۲۸۲

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از عودت ۵۰ هزار تن گندم وارداتی روسی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کیخسرو چنگلوایی در نشستی خبری از عودت ۵۰ هزار تن گندم وارداتی روسی از سوی ایران خبرداد و گفت: ما اخیرا این محموله گندم وارداتی روسی را به دلیل وجود علف هرز در آن برگرداندیم. همچنین بخشی از جوی وارداتی برزیلی را نیزبرگشت زدیم.

رئیس سازمان حفظ نباتات با اشاره به برگشت خوردن فلفل ها و سیب زمینی های صادراتی کشور و همچنین نخل های صادراتی به قطر نیز با بیان اینکه چنین اتفاقاتی در تمام دنیا وجود دارد اظهار داشت: اخیرا کشور هلند ۴۰۰ تذکر در این زمینه دریافت کرده است.

وی درباره برگشت نخل های بوشهری از قطر نیز توضیح داد: فردی با جعل کردن اسناد گواهی بهداشتی مجوز صادرات ۲۹۰ نفر نخل را به ۴۸۸ نفر رسانده بود که ما این فرد را به دادستانی معرفی کردیم و مساله در دادگاه در حال پیگیری است.

چنگلوایی با اشاره به برگشت فلفل دلمه های ایرانی از روسیه عنوان کرد، دلیل برگشت این فلفل ها مربوط به چهار نوع سمی بود که در روسیه ثبت نشده اما در فرآیند تولید فلفل دلمه در کشور ما استفاده شده بود.

رئیس سازمان حفظ نباتات درباره اینکه آیا بهتر نیست صادرات محصولات کشاورزی از ایران در قالب پروتکل ها و استانداردهای کامل کشورهای مقصد باشد تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم توضیح داد: در داخل کشور قرار بر این شده گواهی بهداشتی پس از آن صادر شود که سازمان توسعه تجارت گواهی سلامت محصول را صادر کند. علاوه بر این تاکید شده استانداردهای سلامت به طور منظم از سوی صادرکنندگان مسئولان صادرکننده گواهی های بهداشتی و همچنین کشاورزان رعایت شود.

چنگلوایی تصریح کرد: علاوه بر ما با کشورهایی که به آنها محصول صادر می کنیم نشست هایی داریم تا استانداردها و معیارهای دو طرف به طور کامل بررسی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مباحث مطرح شده مبنی بر کیفیت پایین سموم شیمیایی و گرانی آن در داخل کشور نیز گفت: بنده منکر تقلبی بودن سموم کشاورزی نیستم و در این زمینه با بررسی های میدانی که انجام دادیم به چند مورد تخلف و سموم تقلبی برخورد کردیم که متخلفان به قانون معرفی شدند.

وی دلیل گرانی سموم شیمیایی حذف ارز ترجیحی عنوان کرد که سال گذشته انجام شد.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه بیولوژیک با آفات نباتی تصریح کرد: در این نوع مبارزه از هیچ سمومی استفاده نمی شود و از عوامل طبیعی برای کنترل آفت و بیماری ها استفاده می کنیم.

رئیس سازمان حفظ نباتات تاکید کرد: این سازمان برای از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه مبارزه بیولوژیک با آفات نباتی استقبال می کند.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به تامین سموم بخش کشاورزی اضافه کرد: تاکنون ۳۹ هزار تن انواع سموم مورد نیاز بخش تامین و تدارک دیده شده که این میزان برای یک سال آینده نیز کافی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=21752
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها