• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

5
انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در آسیا؛

ایران یک – امارات صفر/ پیروزی وارونه!

  • کد خبر : 4041
  • 15 مهر 1400 - 20:39
ایران یک – امارات صفر/ پیروزی وارونه!
تیم ملی ایران به لطف VAR و گل زیبای مهدی طارمی امارات را شکست داد تا با ۹ امتیاز به صدرنشینی خود در مسیر انتخابی جام جهانی ادامه دهد.

به گزارش طلوع سیاست، در هفته سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا، تیم ملی فوتبال ایران و امارات از ساعت ۲۰:۱۵ در ورزشگاه زعبیل دبی به میدان رفتند که این دیدار با یک گل به نفع شاگردان اسکوچیچ تمام شد.

این پیروزی در شرایطی رقم خورد که اخراج شجاع خلیل‌زاده و ضربه ایستگاهی به نفع امارات به لطف VAR مردود شد تا ایران در ادامه مسابقه روی پاس گل سردار آزمون و گل مهدی طارمی در دقیقه ۷۰ گلزنی کند. همچنین آزمون در دقیقه ۸۹ پنالتی ایران را از دست داد.

با این پیروزی، تیم ملی ایران با انجام سه بازی و کسب ۹ امتیاز در صدرجدول گروه A قرار گرفت. کره‌جنوبی با ۷ امتیاز در رتبه دوم جای گرفت و در امارات، عراق و لبنان با دو امتیاز و سوریه با یک امتیاز در رتبه های سوم تا ششم قرار گرفتند.

نیمه اول

در دقیقه ۱۰ نخستین موقعیت نصفه و نیمه توسط امارات و علی مبخوت خلق شد که خط دفاعی ایران در دفع توپ عملکرد پر دقتی نداشت ولی به هر نحو ممکن و به صورت سراسیمه نفوذ تیم میزبان را دفع کردند.

در دقیقه ۱۷ تیم ملی می‌توانست دروازه امارات را با خطر رو به رو کند اما پاس در عمق علیرضا جهانبخش به مهدی طارمی توسط مدافع اماراتی قطع شد و به کرنر رفت که ثمری برای ایران نداشت.

در دقیقه ۲۵، ارسال نه چندان خوب به روی دروازه ایران با جا ماندن خط دفاعی همراه بود و توپ با ضربه سر خلیل ابراهیم به بیرون رفت. یک دقیقه بعد، روی شروع مجدد بازی، بیرانوند و کنعانی‌زادگان دچار اشتباه شدند که فشار بازیکن اماراتی، یرانوند را مجاب به دادن کرنر کرد.

در دقیقه ۳۰، ضربه سر اشتباه مدافع اماراتی، در موقعیت تک به تک به مهدی طارمی رسید که مهاجم ایرانی پرتو سایه توپ را زد.

در دقیقه ۳۸، پاس سعید عزت‌اللهی به خط حمله با جای خالی طارمی، به آزمون رسید و در حالی که سردار می‌توانست به هم تیمی‌های خود پاس دهد، اقدام به شوت‌زنی کرد که توپ با برخورد به عبدرالرحمان منحرف شد و در موقعیت آفساید به طارمی رسید.

نیمه دوم

در دقیقه ۵۰، ارسال علیرضا جهانبخش به روی روازه با ضربه سر نه چندان خوب سردار آزمون به بیرون رفت.

در دقیقه ۵۸، ارسال صادق محرمی به روی دروازه با کنترل توپ توسط علیرضا جهانبخش همراه بود ولی شوت دقیق این بازیکن توسط خصیف مهار شد.

یک دقیقه بعد، شروع بازی توسط اماراتی‌ها با ضد حمله سریع از سوی این تیم همراه بود که در نهایت شجاع خلیل‌زاده در کورس با علی مبخوت جا ماند و این بازیکن را از پشت سر سرنگون کرد تا مانع از تک به تک شدن او با بیرانوند شود. در نهایت داور با دادن کارت قرمز به خلیل‌زاده، یک ضربه ایستگاهی چسبیده به خط محوطه جریمه اعلام کرد. داور یک بار این صحنه را از طریق VAR مرور کرد ولی همین تصمیم را تایید کرد تا ایران با اخراج شجاع‌، ۱۰ نفره شود.

بعد از گذشت چند دقیقه و در اتفاقی کم سابقه، در حالی که اسکوچیچ قصد داشت برای تقویت خط دفاع، سردار آزمون را از بازی خارج کند، کمک داور ویدئویی قبل از زدن ضربه ایستگاهی امارات، مجدا صحنه را به خاطر احتمال آسیا مرور کرد و در نهایت حکم به آفساید بودن این موقعیت داد تا اخراج شجاع خلیل‌زاده باطل شود و بازی به سود ایران تغییر کند.

گل: در دقیقه ۷۰ سردار آزمون و مهدی طارمی ایران را به گل رساندند. پاس در عمق آزمون، به طارمی رسید و این مهاجم هم در شرایطی که خصیف تا مقابل محوطه جریمه بیرون آمده بود، با ضربه چیپ دروازه این تیم را باز کرد تا کاملا بازی به نفع ایران برگردد.

در دقیقه ۷۹ مهدی طارمی در یک حرکت انفرادی دو بازیکن اماراتی را کنار گذاشت و از زاویه بسته مقابل خصیف قرار گرفت که شوت او به بیرون رفت.

در دقیقه ۸۸ مهدی طارمی با ورود به محوطه جریمه توسط بازیکن اماراتی سرنگون شد و داور استرالیایی به نفع ایران پنالتی گرفت. سردار آزمون پشت ضربه پنالتی قرار گرفت ولی شوت این بازیکن توسط علی خصیف مهار شد تا همچنان بازی با یک گل به نفع ایران دنبال شود.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، امید نورافکن (علی قلی زاده)، صادق محرمی، احمد نوراللهی، سعید عزت ‌اللهی، علیرضا جهانبخش (احسان حاج‌صفی ۷۸)، وحید امیری، سردار آزمون (کریم انصاری فرد ۴+۹۰) و مهدی طارمی.

ترکیب امارات: علی خصیف، شاهین عبدالرحمن (کارت زرد)، محمد العطاس، بندر الاحبابی (کارت زرد)، محمود خمیس، عبدالله حمد (سباستین تاگلیبو ۷۸)، ماجد حسن (کارت زرد)، عبدالله رمضان، خلیل ابراهیم (محمد جمعه ۴۶)، فابیو لیما و علی مبخوت.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=4041
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها