• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

1

بانک‌ها در لباس بانکداری اسلامی ربا را نهادینه کردند

  • کد خبر : 14130
  • 18 آبان 1400 - 10:39
بانک‌ها در لباس بانکداری اسلامی ربا را نهادینه کردند

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۸ آبان) مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرائت گزارش تحقیق و تفحص از بانک‌ها اظهار داشت: آیت‌الله جوادی آملی فرمودند که در زمان انقلاب چندین […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۸ آبان) مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرائت گزارش تحقیق و تفحص از بانک‌ها اظهار داشت: آیت‌الله جوادی آملی فرمودند که در زمان انقلاب چندین محل از جمله سینما، مشروب‌فروشی‌ها و بانک‌ها را آتش زدند که مشروب‌فروشی‌ها عملا از بین رفتند، سینماها اسلامی شدند اما متأسفانه بانک‌ها در لباس بانکداری اسلامی ربا را نهادینه کردند و متأسفانه کار به جایی رسیده که در قراردادی که موسسه علمی با شخصی بسته بود، ۳۰ میلیون تومان را به واسطه خسارت تأخیر که در قرارداد گنجانده شده بود به ۱۲۰ میلیون تومان افزایش دادند.

وی افزود: وقتی سوال کردیم رئیس دادگستری شهرستان بیان کرد که یک رأی بعد از رویه صادر شده و حتی تأخیر و تأدیه را در قراردادهای خصوصی قانونی کرده‌اند بنابراین خلق پول و رقم‌هایی که دهنوی در گزارش بیان کردند حضرت آیت الله مکارم شیرازی فرمودند این سرقت و دزدی به روز است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس تصریح کرد: بر اساس اصل ۴۹ قانون اساسی دولت موظف است ثروت‌های ناشی از ربا، غصب، رشوه، اختلاس، سرقت، قمار، سوء استفاده از موقوفات، سوء استفاده از مقاطعه‌کاری‌ها و معاملات دولتی، فروش زمین‌های موات و مباحات اصلی، دایر کردن اماکن فساد و سایر موارد غیرمشروع را گرفته و به صاحب حق رد کند و در صورت معلوم نبودن او به بیت‌المال بدهد اما متأسفانه ما داریم ربا را در بانک‌ها نهادینه می‌کنیم بنابراین این تحقیق و تفحص به جا و شایسته است که به تأخیر افتاده است.

نقدعلی گفت: در گزارش مذکور آمده که ۸ میلیارد دلار پول آب‌های مرزی را بانک در حسابی غیر از حساب هزینه‌کرد آب‌های مرزی واریز کند و سود آن را بگیرد و این یک قلم از تخلفات است، باید یک بار برای همیشه بانک‌ها را به پای میز محاکمه بکشانیم و از خاندوزی، وزیر اقتصاد و رئیس بورس تقاضا داریم به داد مردم برسند و برای سرمایه مردم در بورس چاره‌اندیشی کنیم.

انتهای پیام/ 



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=14130
   

نوشته های مشابه

04فروردین
لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد
دبیر حزب همت در استان فارس تاکید کرد

لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد

29اسفند
پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا
دیدار نماینده منتخب فسا در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با معاون وزیر کشور

پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.