• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

اخبار ویژه

پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد جلسه شورای اسلامی استان فارس با هدف رفع مشکلات مهمانان نوروزی در سطح استان برگزار شد جلسه شورای اسلامی استان فارس با هدف رفع مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت فارس برگزار شد اهدای کمک‌های بانک ملی ایران به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان ماموریت‌های ویژه رئیسی به وزرا در آستانه ماه رمضان و فرارسیدن سال نو پیام تبریک مدیرعامل کانون پیشکسوتان فوتبال استان فارس به هادی چوپان ۷ جام برای پرسپولیس گرفتم ولی پولم را ندادند/ گفتند ۵۰ درصد طلبت را تخفیف بده/ حتی یک یورو هم تخفیف نمی‌دهم! پیام منوچهر متکی درباره انتخابات سفرای کشورهای آفریقایی از بیمارستان «برکت» بازدید کردند پیام تبریک رییس شورای اسلامی استان فارس به هادی چوپان

5
سازمان بازرسی کل کشور

برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی به دلیل اجرا نشدن قانون حمایت از معلولان، دفاعیه ارائه کردند

  • کد خبر : 30712
  • 04 بهمن 1401 - 17:52
برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی به دلیل اجرا نشدن قانون حمایت از معلولان، دفاعیه ارائه کردند
طلوع سیاست/ بازرس کل امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور گفت: مسئولان دستگاه‌های مکلف در اجرای قانون حمایت از معلولان که تکالیف قانونی خود را انجام نداده بودند، از سوی سازمان بازرسی کل کشور برای دفاع شدند.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست بازرس کل امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور گفت: مسئولان دستگاه‌های مکلف در اجرای قانون حمایت از معلولان که تکالیف قانونی خود را انجام نداده بودند، از سوی سازمان بازرسی کل کشور برای دفاع شدند.

اشکان میرمحمدی با اشاره به دستور رئیس قوه‌قضاییه و ریاست سازمان بازرسی مبنی بر پایش «نحوه اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان» در سال ۱۴۰۰، افزود: در این راستا، اقدامات اجرایی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط در قالب بازرسی فوق‌العاده مورد بررسی قرار گرفت و گزارش آن نیز به مبادی ذی‌ربط ارسال شد.

وی با بیان اینکه امکان مهلت برای اعلام اقدامات تکمیلی دستگاه‌های مکلف در اجرای قانون و در راستای پیشنهادهای ابرازی فراهم شد، ادامه داد: پس از آن، پرونده دیگری تشکیل و نشستی با حضور نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌های ذی‌ربط در سازمان بازرسی کل کشور به منظور آگاه‌سازی مدیران عالی دستگاه‌ها از وضعیت اقداماتشان برگزار شد و وضعیت و نحوه مشارکت دستگاه‌ها در اجرای قانون مورد تاکید قرار گرفت.

بازرس کل امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در نشست یادشده مقرر شد چنانچه اقدامات بعدی در راستای اجرای قانون انجام گرفت، مستندات آن اعلام شود تا با بررسی و ارزیابی مجدد، بخشی از تکالیفی که تاکنون اجرا نشده یا گاهی ناقص‌ اجرا شده، شناسایی و بر مبنای آن مطالبه لازم از مسئولان ذی‌ربط در دستگاه‌ها نیز انجام شود.

میرمحمدی با اشاره به اینکه جامعه معلولان کشور توانایی شکوفایی و بالندگی را در سطوح مختلف جامعه دارا است، افزود: تاکنون دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط به توانایی معلولان توجه کافی نداشته و فقط به ارائه خدمات و امکانات مورد نیاز معلولان در سطح خدمات سنتی اکتفا کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه «قانون حمایت از حقوق معلولان» در ۳۴ ماده و ۲۹ تبصره مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است، تاکید کرد: این قانون در اردیبهشت ۱۳۹۷ برای اجرا به همه دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ و آیین‌نامه اجرایی مواد (۳، ۹، ۱۲و ۱۳و ۲۵) قانون و مطابق ماده ۱۴ قانون «نظام نامه آموزش‌های مهارتی افراد دارای معلولیت» برای اجرا به سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شده است.

بازرس کل امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه قانون حمایت از حقوق معلولان و آیین‌نامه‌های اجرایی آن دارای ۱۴۱ حکم است، گفت: از این تعداد ۱۲حکم آن شامل، تکلیف عمومی همه دستگاه‌ها و ۱۲۹ حکم اختصاصی آن برای تعداد ۱۹ وزارتخانه و ۹ سازمان و ۳ دستگاه و نهاد بوده که نظارت بر اجرای قانون نیز برعهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی کشور قرار گرفته است.

میرمحمدی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در سازمان بازرسی کل کشور به مناسبت گرامیداشت هفته معلولان افزود: در این نشست که با حضور نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌ها برگزار شد «ترک فعل دستگاه‌های ذی‌ربط در اجرای تکالیف درج شده در قانون حمایت از حقوق معلولان» شناسایی شد.

وی ادامه داد: در همین راستا از سوی بازرس قضایی سازمان بازرسی کل کشور، از تعدادی از مدیران عالی دستگاه اجرایی کشور که وظایف و تکالیف خود را انجام نداده یا ناقص انجام داده بودند؛ دفاع لازم دریافت شد که برخی اقدامات انجام نشده وصف جزایی داشته و در صورت دفاع غیرمؤثر، منتهی به تعقیب کیفری خواهد شد.

میرمحمدی اظهارداشت: همچنین در مورد برخی دیگر از مدیران نیز به واسطه انتساب عنوان اتهامی تخلف اداری در صورت ارائه دفاع غیر مؤثر به همراه مدارک و مستندات متقن، منتج به تعقیب اداری خواهد شد.

وی تصریح کرد: پس از بررسی دفاع مسئولان، بخشی که قابل قبول نباشد در گزارش‌های اختصاصی اعم از کیفری و تعقیب اداری به مبادی ذی‌ربط ارسال می شود.

بازرس کل امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اجرای دقیق مفاد قانون برای حمایت از جامعه معلولان را با توجه به ظرفیت‌های این بخش از جامعه موضوع بسیار مهمی دانست و یادآور شد: سازمان بازرسی کل کشور حسب وظیفه ذاتی و قانونی خود در راستای اجرای قانون حمایت از معلولان تلاش خواهد کرد؛ بنابراین به دستگاه‌های ذی‌ربط تاکید می‌شود با جدیت و با همه ظرفیت‌های خود در راستای اجرای بهینه این قانون همکاری داشته باشند.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=30712
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها