• امروز : چهارشنبه - ۳ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : Wednesday - 24 June - 2026

اخبار ویژه

ویدیو/فسلفی: مسئولان دشمن شادکن نباشند/پوردهقان: صاحبان تریبون اختلاف را به خیابان نبرند قالیباف: بدون دیپلماسی، زحمت عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است واکنش مهاجرانی به تخریب و تهدید رئیس‌جمهور لهستان بالاترین نشان افتخارش را از زلنسکی پس گرفت! جنگ اسرائیل و حزب الله شدت گرفت / تلاش برای عملیات ترور در ادلب/ بمباران فسفری رژیم صهیونیستی/ هشدار صنعا به تل آویو دست به ماشه آماده حراست از امنیت ملی درصورت بدعهدی دشمن هستیم   آینده روابط ایران با همسایگان به کیفیت تفاهم تهران-واشینگتن گره خورده است مبلغ اجاره بها را چه کسی تعیین می کند؟ ویدیو| ورود کریستیانو رونالدو به استادیوم بسیج ۷ هزار نیروی هلال‌احمر برای پوشش مراسم تشییع رهبر شهید انقلاب اسلامی انتصاب هاشم انصاری جابری به عنوان دبیر حزب خدمت استان فارس اجرای قراردادهایی به ارزش یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سطح استان/ انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی برای شهرداری‌های استان فارس اجرای برنامه های متنوع با هدف جلب مشارکت فعال شهروندان در زمینه حفاظت از محیط زیست همزمان با هفته محیط زیست

20

بررسی روش تست‌گیری کرونا در مدارس و دانشگاهها/ایمنی ۷۵درصدی با واکسن تا اوایل آذرماه

  • کد خبر : 8235
  • 04 آبان 1400 - 14:19
بررسی روش تست‌گیری کرونا در مدارس و دانشگاهها/ایمنی ۷۵درصدی با واکسن تا اوایل آذرماه

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست دبیر کمیته علمی کشوری مبارزه با کرونا با تاکید بر اهمیت تدریجی بودن بازگشایی ها، گفت: باید حواسمان باشد که بازگشایی ها باید به تدریج و آرام آرام بر اساس تعداد بستری ها و شرایط جامعه و درصد ایمنی جمعی باشد. به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا جماعتی در حاشیه […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

دبیر کمیته علمی کشوری مبارزه با کرونا با تاکید بر اهمیت تدریجی بودن بازگشایی ها، گفت: باید حواسمان باشد که بازگشایی ها باید به تدریج و آرام آرام بر اساس تعداد بستری ها و شرایط جامعه و درصد ایمنی جمعی باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا جماعتی در حاشیه جلسه کمیته علمی کشوری کووید۱۹ با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: این جلسه درباره روش های تشخیصی و به‌روز کردن روش های تشخیصی در بیماری کرونا و همچنین درباره قارچ سیاه به عنوان عارضه ای که به دنبال کرونا ایجاد می‌شود و همچنین دز یادآور واکسیناسیون بود. 

وی افزود: در حوزه روش‌های تشخیصی نکته مهم این است که یکی از اقداماتی که ما برای پیشگیری از پاندمی کرونا باید انجام دهیم، بحث تشخیص است تا بعد بتوان بحث قرنطینه و درمان را انجام دهیم. بنابراین خیلی اهمیت دارد که از چه روش‌های تشخیصی می‌توان استفاده کرد و چه زمانی باید انجام شوند.

جماعتی افزود: مطالعات نشان می‌دهد که معمولا ۵ روز بعد از اینکه فرد مبتلا میشود، بیشترین میزان مثبت بودن تست را می‌تواند داشته باشد. البته تست ها روش های مختلفی دارند. 

جماعتی گفت: درباره روش های جدیدی که برای تست ها باید انجام شود، به ویژه برای دانش آموزان در زمان بازگشایی مدارس هم صحبت شد و اینکه اگر مجامع اعم از مدارس، دانشگاه ها باز شود، با چه روش ها و پروتکل هایی بتوانیم پایش کنیم تا اگر کسی بیمار شد، بتوانیم قبل از اینکه منجر به انتقال بیماری به دیگران شود، بیمار را تشخیص داده و ایزوله کنیم. این موارد مورد بحث قرار گرفت.

وی در پاسخ با سوال ایسنا،درباره نحوه تست گیری در مدارس و دانشگاه ها، گفت: فعلا روش ها مورد بررسی قرار گرفت. ما باید بر اساس توانایی خودمان و تعداد تست هایی که میتوانیم ‌انجام دهیم و پروتکل‌های جدیدی که وجود دارد، مباحثی را به یک کارگروه داده و آنها به ما جواب می‌دهند که توانایی ما برای انجام تست ها و روش های آن به چه صورت است و به صورت پروتکل تدوین و ابلاغ می‌شود.

دبیر کمیته علمی کشوری مبارزه با کرونا در پاسخ به سوال دیگر ایسنا، درباره علت افزایش موارد بیماری در برخی شهرها، گفت: وقتی تعداد بستری و موارد تشخیص که در بیمارستان ها پذیرش میشوند، بالا میرود، نشان می‌دهد که تعداد افراد مبتلا زیاد شده، اما اینکه چرا این مساله اتفاق افتاده، دو بحث مطرح است؛ یکی بحث واکسیناسیون است که هنوز به درصد ایمنی جمعی نرسیدیم که طبق وعده وزارت بهداشت در اوایل آذر ماه به حدود ۷۵ درصد می‌رسیم. البته از آنجایی که اکثر ویروس در گردش در کشور، دلتاست، باید ۸۰ تا ۸۵ درصد جامعه واکسینه شوند تا به ایمنی جمعی برسیم. دومین نکته رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه است. 

جماعتی تاکید کرد: بازگشایی ها در هر سطحی اولا باید به تدریج باشد. اگر بخواهیم بازگشایی ها را در مجامع متعددی ایجاد کنیم، باید شاهد پیک ششم باشیم. باید حواسمان باشد که بازگشایی ها باید به تدریج و آرام آرام بر اساس تعداد بستری ها و شرایط جامعه و درصد ایمنی جمعی باشد. بدید ایمنی به صورت نسبتا کامل انجام شده باشد و حداقل دو دز واکسن را تزریق کرده باشیم. باید دو دز واکسن در ۸۰ تا ۸۵ درصد جامعه تزریق شود. یک دز باعث ایجاد یک ایمنی نسبی میشود و بعد هم محدودیت هوشمند باید مدنظر قرار گیرد. اگر این موارد انجام ‌نشود، شاهد پیک های بلدی هم خواهیم بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=8235
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها