• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

3

بررسی وضعیت «تامین مالی تولید مسکن» با حضور قاسمی، میرکاظمی، نیکزاد در مجلس

  • کد خبر : 27987
  • 01 مرداد 1401 - 13:35
بررسی وضعیت «تامین مالی تولید مسکن» با حضور قاسمی، میرکاظمی، نیکزاد در مجلس

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در این هفته  روز های شنبه تا چهارشنبه جلسات خود را با حضور وزیران کابینه دولت سیزدهم برگزار می کنند.  کمیسیون اصل۹۰  قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در جلسه روز شنبه  خود در کمیته اقتصادی راهکارهای ساماندهی درآمدهای ارزی […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در این هفته  روز های شنبه تا چهارشنبه جلسات خود را با حضور وزیران کابینه دولت سیزدهم برگزار می کنند.

 کمیسیون اصل۹۰  قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در جلسه روز شنبه  خود در کمیته اقتصادی راهکارهای ساماندهی درآمدهای ارزی حاصل از صادرات غیر دولتی را با حضور نمایندگان بانک مرکزی، شورای عالی امنیت ملی، وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران بررسی می کند.جلسه کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص «طرح رزاق» از دیگر برنامه‌های این کمیسیون در روز شنبه خواهد بود.

 مشکلات شماره گذاری خودروهای دیزلی در کمیسیون رونق تولید بررسی می شود

کمیسیون ویژه جهش  و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در جلسه  روز یکشنبه ارائه گزارش وزارت امور اقتصاد و دارایی دیوان محاسبات کشور در خصوص منابع مصارف عملکرد و میزان تحقق اهداف بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال  ۱۴۰۱و۱۴۰۰  کل کشور را با حضور وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی ، جهاد کشاورزی، نفت ، وزارت کشور  ،سازمان برنامه بودجه دیوان  ومحاسبات بررسی می‌کند. همچنین بررسی مشکلات شماره گذاری خودروهای دیزلی تولید شده شرکت زامیاد با حضور وزارت صمت، پلیس راهور و سازمان محیط زیست از دیگر برنامه‌های این کمیسیون در روز دوشنبه خواهد بود.

 یوسف نوری در کمیسیون آموزش و تحقیقات حضور می یابد

 کمیسیون آموزش در روز یکشنبه طرح ساماندهی و تعیین تکلیف نیروهای آموزش و پرورش را با حضور یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بررسی می‌کند.

بررسی گزارش کمیته آموزش و پژوهش پژوهش پزشکی در خصوص طرح اصلاح تبصره ۴ بند ۳ ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی از دیگر برنامه‌های کمیسیون  آموزش در روز سه شنبه خواهد بود.

بررسی دهک بندی اقتصادی خانوارها و تخصیص  و واریز یارانه دهک های مختلف در کمیسیون اجتماعی

 کمیسیون اجتماعی مجلس روز یکشنبه در نشست اعضای کمیسیون اجتماعی با رئیس و اعضای دیوان عدالت اداری مشکلات و چالشهای اداری و استخدامی کشور را بررسی می‌کند.

همچنین در جلسه روز سه شنبه  با دعوت از رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور طرح ساماندهی استخدامی کارکنان دولت را بررسی می کند و  در همین روز در نشست دیگری دهک بندی اقتصادی خانوارها و تخصیص  و واریز یارانه دهک های مختلف  را با  حضور مدیران سازمان برنامه بوجه و وزرات تعاون ،کار و رفاه اجتماعی بررسی می کند.

وزیران راه و اقتصاد در کمیسیون اقتصادی مجلس حضور می یابند

 اعضای  کمیسیون اقتصادی در روز یکشنبه  آخرین وضعیت منابع و مصارف بانک های دولتی و اجرای تکالیف قانونی به ویژه احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور توسط بانک‌های مذکور با حضور احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و مدیران عامل بانک‌های دولتی  بررسی می کنند.

همچنین در روز دوشنبه  میهمان احسان خاندوزی، وزیر  امور اقتصاد و دارایی خواهد بود تا وی به سوالات جمعی از نمایندگان پاسخ دهد.

 اعضای کمیسیون اقتصادی در نشست روز سه شنبه  آخرین وضعیت تامین مالی تولید مسکن در اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن را  با حضور رستم قاسمی،  وزیر راه و شهرسازی، سازمان برنامه بودجه و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار می دهند.

حسین امیر عبداللهیان برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در کمیسیون امنیت ملی حضور می یابد

 کمیسیون امنیت ملی در جلسه روز یکشنبه خود  سفر جوبایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه را مورد بررسی قرار می‌دهد و در جلسه روز سه‌شنبه هم حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه به منظور پاسخگویی به سوالات ۱۲ نفر از نمایندگان  در این کمیسیون حضور می یابد.

 بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور  در کمیسیون شوراها 

 اعضای کمیسیون امور داخلی کشور  و شوراها در نشست روز شنبه طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور «الگوی انتخاب شهردار» را  با حضور کارشناسان مرکز پژوهش ها و دستگاه‌های اجرایی ذیربط بررسی می کند.

 همچنین در جلسه روز یکشنبه بررسی طرح نحوه تشکیل فعالیت‌های تشکل‌های صنفی تخصصی  را  با حضور  کارشناسان ذیربط مورد بررسی قرار می دهند.

مسائل منطقه‌ای نفت و گاز در کمیسیون انرژی بررسی می شود

 کمیسیون انرژی مجلس در نشست روز یکشنبه گزارش شرکت پتروپارس در خصوص فعالیت‌ها و اقدامات این شرکت در صنعت نفت و گاز به ویژه طرح های فشار افزایی میادین پارس جنوبی را بررسی می‌کند و در جلسه روز یکشنبه هم  بررسی مشکلات تأمین سوخت ناوگان هواپیمایی باربری منطقه ویژه اقتصادی را در دستور کار خود دارد.

 بررسی تعهدات وزارت نفت در حوزه مسئولیت های اجتماعی در مناطق نفت خیز استان ایلام از دیگر برنامه‌های این کمیسیون در روز یکشنبه خواهد بود.

بررسی لایحه نظام نامه برنامه ریزی بودجه کشور در کمیسیون برنامه و بودجه 

 کمیسیون برنامه و بودجه در روز یکشنبه لایحه «نظام نامه برنامه ریزی بودجه کشور» در برنامه بودجه و محاسبات کشور را بررسی می‌کند. انتخاب اعضای ناظر کمیسیون در شورای فرادستی و بررسی سوابق و برنامه‌های نامزدهای تصدی‌گری عضویت حقوقدان شورای نگهبان با حضور افراد معرفی شده از دیگر برنامه‌های این کمیسیون در روز یکشنبه خواهد بود.

بهرام عین اللهی برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان  در  کمیسیون بهداشت حضور می یابد

 کمیسیون بهداشت  مجلس در  روز یکشنبه است گزارش معاون درمان و بهداشت ، ریاست سازمان غذا و دارو و ریاست انستیتو پاستور در خصوص برنامه‌های این وزارتخانه در مقابله با سویه جدید ویروس کرونا را بررسی می کند. بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور از دیگر برنامه‌های این کمیسیون در روز یکشنبه خواهد بود.

همچنین بهرام عین اللهی  در روز سه شنبه جهت پاسخگویی به سوالات ۱۴ نفر از نمایندگان در کمیسیون بهداشت حضور می یابد.

وزیر ارتباطات جهت پاسخگویی به کمیسیون صنایع می رود

اعضای کمیسیون صنایع در جلسه روز یکشنبه مشکلات و چالش‌های صنعت دارو و تجهیزات پزشکی را با حضور مسوولان دستگاه اجرایی وزارت صمت وزارت بهداشت بررسی می‌کند و در روز دوشنبه میزبان  عیسی زارع پور ،وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند تا به سوالات جمعی از نمایندگان پاسخ دهد.

 وزرای نفت و راه و شهرسازی در کمیسیون عمران حضور می یابند

 کمیسیون عمران مجلس در روز یکشنبه ناظرین در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، شورای عالی ساماندهی انتقال پایتخت و شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای  کشور را مشخص می‌کند و در همین روز ادامه رسیدگی به لایحه اصلاح قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت را در دستور  کار خود دارد.

 همچنین  این کمیسیون در روز سه‌شنبه با دعوت از جواد اوجی، نفت و رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه بودجه کشور تهاتر نفت با بدهی پیمانکاران را مورد بررسی قرار می دهد.

کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس  میزبان وزیر دادگستری می شود

 کمیسیون حقوقی و قضایی در روز یکشنبه بررسی مشکلات و مسائل حقوقی و قضایی سازمان نظام پزشکی  را با حضور مسئولان سازمان مذکور بررسی می کند.اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه میزبان امین‌ حسین رحیمی، وزیر دادگستری هستند تا  جهت پاسخگویی به سوالات  جمعی از نمایندگان در این کمیسیون حضور یابد.

علی اکبر محرابیان جهت پاسخ به سوالات نمایندگان به کمیسیون کشاورزی می رود

 کمیسیون کشاورزی در جلسه روز شنبه خود  خرید تضمینی و صادرات دام را با حضور معاونین وزارت جهاد کشاورزی مورد بررسی قرار می دهد و همچنین بررسی مسائل مشکلات زنبورداران از دیگر برنامه‌های این کمیسیون در روز شنبه خواهد بود.

 اعضای این کمیسیون در جلسه روز یکشنبه خود بررسی موضوع مشکلات تولیدکنندگان محصولات غذایی به منظور پیشگیری از ایجاد وقفه در روند تولید و اشتغال را در دستور کار خود دارند.

 همچنین علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو  در جلسه روز سه‌شنبه  جهت پاسخگویی به سوالات ۱۲ نفر از نمایندگان  در این کمیسیون حضور می یابد.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=27987
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها