• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

3
هفته بهداشت سلامت روان

بسیاری از خدمات سلامت روان تحت پوشش بیمه ها قرار ندارند

  • کد خبر : 4985
  • 19 مهر 1400 - 22:27
بسیاری از خدمات سلامت روان تحت پوشش بیمه ها قرار ندارند
دکتر وحید شریعت روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بهداشت سلامت روان در دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان، افزود: بیمه های خصوصی هم براساس سیاست های خود اقدام می کنند و این موضوع مشکلاتی را بر ای مردم به وجود آورده است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست دکتر وحید شریعت روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بهداشت سلامت روان در دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان، افزود: بیمه های خصوصی هم براساس سیاست های خود اقدام می کنند و این موضوع مشکلاتی را بر ای مردم به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه سازمان های بیمه گر در پرداخت هزینه ها اعمال سلیقه دارند، گفت: ناهماهنگی در پوشش بیمه خدمات سلامت روان در کشور وجود دارد.

رییس دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: براساس قانون، همه خدمات سلامت روان باید تحت پوشش بیمه ای قرار گیرد که عملا این موضوع محقق نمی شود.

وی ادامه داد : زمانی که در مورد دسترسی به سلامت روان صحبت می کنیم، انتظار داریم خدمات لازم و با هزینه مناسب در اختیار مردم نیازمند قرار گیرد.

این متخصص روان پزشکی بیان کرد: دسترسی به داروها و متخصصان از جمله روانپزشک این حیطه باید برای مردم فراهم شود تا تشخیص و درمان بیماری های این حوزه به موقع انجام شود.

وی با بیان اینکه به هم ریختگی در ارایه خدمات سلامت روان در کشور وجود دارد، گفت: کسانی که برای ارایه خدمات سلامت روان تربیت نشده اند، اجازه کار در این حوزه را دارند؛ به عبارتی سطح بندی در این حوزه وجود ندارد.

شریعت افزود: در نظام درمانی کشور عملا سطح بندی مشاهده نمی شود و فردی که برای کار خاصی آموزش دیده و تربیت شده در همه گروه ها دخالت می کند و این کار عملا ایجاد ناعدالتی می کند.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=4985
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها