• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

3

بهره برداری از پل شهید سلیمانی کرج به ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

  • کد خبر : 25753
  • 18 فروردین 1401 - 22:06
بهره برداری از پل شهید سلیمانی کرج به ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ایسنا/البرز وزیر کشور در سفر به استان البرز، از نیاز به تخصیص پنج هزار میلیارد تومان برای بهره برداری از پل شهید سلیمانی با مشارکت شهرداری کرج و وزارت راه و شهرسازی برای کاهش ترافیک تهران – کرج – قزوین خبر داد. به گزارش ایسنا، احمد وحیدی روز پنجشنبه […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

ایسنا/البرز وزیر کشور در سفر به استان البرز، از نیاز به تخصیص پنج هزار میلیارد تومان برای بهره برداری از پل شهید سلیمانی با مشارکت شهرداری کرج و وزارت راه و شهرسازی برای کاهش ترافیک تهران – کرج – قزوین خبر داد.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی روز پنجشنبه ۱۸ فروردین در جریان سفر رییس جمهوری و هیات همراه به استان البرز از طرح بزرگراه شمالی بازدید کرد.

وی در حاشیه بازدید از  روند اجرایی آزاد راه شهید سلیمانی گفت: این پروژه بخش قابل توجهی از ترافیک جاده تهران – کرج – قزوین را به خود اختصاص خواهد داد.

وزیر کشور افزود: این یک طرح مشترک بین شهرداری و وزارت راه است و به بیش از ۵ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد که امید است با تسهیم آن بین شهرداری و وزارت راه زودتر به نتیجه برسد.

وحیدی افزود: بهره برداری از این طرح در بحث عبور و مرور، هم برای مردم کرج و هم برای کسانی که در این جاده رفت و آمد دارند مفید خواهد بود.

وی اظهار کرد: این طرح از توان مالی شهرداری خارج بود و عددی را هم وزارت راه قبول کرده بود که کفایت نمی‌کرد، اکنون وزارت راه آمادگی مشارکت ۵۰ درصدی در بحث ایجاد اتوبان دارد.

وزیر کشور در ادامه به موضوع تملکات اشاره کرد و گفت:  حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز تملک دارد که از عهده شهرداری به تنهایی خارج است لذا باید وزارت راه در این خصوص کمک کند که البته به مصوبه هیات دولت نیاز دارد که وزارت راه به شهرداری برای به اتمام رساندن طرح کمک کند.

وحیدی همچنین با اشاره به بازدید از روستای شهید کندر با جمعیت حدود ۳ هزار نفر گفت: مشکل گازرسانی این روستا اخیرا حل شده و چند مشکل به خصوص طرح هادی دارند که این ها جزو موضوعاتی است که باید بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۷۰ درصد مردم روستا درگیر مسایل کشاورزی به ویژه باغداری هستند که با راه اندازی  بوم گردی در آنجا، می تواند زمینه رشد خوبی ایجاد شود.

وزیر کشور افزود: مساله ای هم در حوزه راه دارند که باید به تایید محیط زیست برسد؛ در صورت تایید در این زمینه هم می توانیم به مردم این روستا کمک کنیم.

ضرورت مشارکت بخش خصوصی برای تکمیل پروژه قطار شهری کرج

وزیر کشور همچنین با حضور در یکی از ایستگاه‌های خط ۲ متروی کرج، اظهار کرد: در ۱۴.۹ کیلومتری که برای خطوط متروی کرج در نظر گرفته شده،نزدیک به ۱۰ ایستگاه پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: ما اکنون در یکی از ایستگاه‌های میانی این خط هستیم که حدود ۹۵ درصد پیشرفت دارد اما ایستگاه‌های دیگر پیشرفت کمتری داشته‌اند.

وزیر کشور اضافه کرد: برای تکمیل پروژه قطار شهری کرج مشکلاتی وجود دارد که یکی از آنها اختلاف قیمتی بین پیمانکار و کارفرما یعنی شهرداری است که باید به سرعت آن را حل کرد.

 وحیدی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، اگر برای تامین منابع مالی  این پروژه سرمایه گذاری پیدا شود، کار سرعت بیشتری خواهد گرفت.

این مسئول اضافه کرد: علاوه بر آن، تجهیزاتی توسط پیمانکار از خارج وارد شده که در ایران هم وجود داشته و این موضوع مورد ایراد وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین به حدود ۲۵ هکتار زمین برای دپوی تجهیزات این پروژه نیاز است که این زمین‌ها متعلق به یکی از دانشگاه های استان است.

وی گفت: باید با دانشگاه مذکور مذاکره کنیم تا موانع موجود در مسیر بهره برداری از پروژه قطار شهری کرج هر چه سریعتر رفع شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=25753
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها