• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

2

تأمین اعتبار راه‌آهن شیراز-بوشهر از چهار محل/تسریع در تکمیل خط با «تهاتر نفت» و «فاینانس»‌

  • کد خبر : 5278
  • 17 مهر 1400 - 10:20
تأمین اعتبار راه‌آهن شیراز-بوشهر از چهار محل/تسریع در تکمیل خط با «تهاتر نفت» و «فاینانس»‌

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست خیرالله خادمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که با توجه به تأکیدات رئیس‌جمهور مبنی بر تسریع در تکمیل راه‌آهن بوشهر، وزارت راه و شهرسازی چه برنامه‌ای برای تأمین مالی تکمیل این راه‌آهن مد نظر دارد؟ اظهار داشت: رئیس‌جمهور در سفر خود به استان […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

خیرالله خادمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که با توجه به تأکیدات رئیس‌جمهور مبنی بر تسریع در تکمیل راه‌آهن بوشهر، وزارت راه و شهرسازی چه برنامه‌ای برای تأمین مالی تکمیل این راه‌آهن مد نظر دارد؟ اظهار داشت: رئیس‌جمهور در سفر خود به استان بوشهر از پروژه راه‌آهن شیراز-بوشهر بازدید کرد و جلسه‌ای برای تصمیم‌گیری در موضوع تسریع در تکمیل این پروژه برگزار شد.

وی ادامه داد:‌ این خط ریلی از پایتخت و مرکز کشور به اصفهان، شیراز و سپس بوشهر متصل می‌شود و پس از آن به سمت عسلویه، پایتخت انرژی کشور می‌رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این پروژه ریلی ۱۱ قطعه دارد، اظهار داشت: این خط ریلی از شیراز تا بوشهر ۴۵۰کیلومتر طول دارد و از بوشهر تا عسلویه نیز به طول ۲۰۵ کیلومتر در مرحله بعدی ساخته خواهد شد.‌

* تکمیل خط‌آهن شیراز-بوشهر ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌‌خواهد

خادمی درباره منابع مالی این پروژه اظهار داشت: منابع مالی پروژه محدود است و همین موضوع پیشرفت پروژه را کند می‌کند، در حال حاضر از منابع ردیف بودجه در پیوست قانون دو قطعه از سمت شمال این خط‌آهن (شیراز)‌ و سه قطعه از سمت جنوب این مسیر ریلی (بوشهر)‌ آغاز شده است که ۱۶۵ کیلومتر طول دارد.

وی اظهار کرد: عدد ریالی مورد نیاز برای تکمیل پروژه با احتساب تعدیل ۴ تا ۵ سال آینده، ۲۵ هزار میلیارد تومان و عدد ارزی یک میلیارد دلار است.

* پیشنهاد اختصاص اعتبار از محل تهاتر نفت برای پیشرفت راه‌آهن شیراز-بوشهر 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه پیشنهاد شد چند گزینه تأمین مالی درباره این پروژه بررسی شود، اظهار داشت: پیشنهاد شد از «ماده ‌۵۶» و همچنین «تهاتر نفت» رقمی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد و قطعات باقیمانده به مناقصه برود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال‌های بعد فاینانس این خط آهن را دنبال می‌کنیم، گفت: قرارداد تجاری نیز با کشور چین منعقد شده بود، مذاکرات،‌ برآوردها، توافقنامه و قرارداد تجاری به انعقاد رسیده بود اما موضوع هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است و در سال‌های بعد پیگیری ویژه می‌شود.

خادمی تأکید کرد: در حال حاضر تصمیمات لازم برای تسریع در تکمیل این پروژه ریلی اتخاذ شده است.

وی درباره رقم پیشنهادی بابت تأمین مالی اولیه این پروژه گفت: وزیر راه و شهرسازی در جلسه با رئیس‌جمهور رقم ۲۰۰ میلیون دلار بابت مرحله اول پیشنهاد داد تا این خط آهن در یک و نیم سال آینده فعال شود.

* پیشنهاد به وزارت نفت بابت همکاری در تأمین مالی تکمیل راه‌آهن بوشهر 

خادمی اظهار کرد: مراکز نفتی بزرگی در استان بوشهر و عسلویه قرار دارد و بارهای نفتی و تولیدی ۳۳ پتروشیمی همه از جاده‌های شیراز ـ بوشهر یا جم ـ فیروزآباد ـ شیراز می‌گذرد که بار ترافیکی سنگینی بر دوش محورهای مواصلاتی ایجاد می‌کند که اگر این بارها به روی ریل منتقل شود به نفع استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس و غیره است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه پیشنهاد شده است وزارت نفت نیز در موضوع تأمین مالی ورود کند، اضافه کرد: با توجه به تأثیر صنایع وابسته نفتی در این منطقه و اثر آن در حمل و نقل، قطعا با توسعه ریلی بارهای زیادی در حوزه عسلویه جذب می‌شود و اگر وزارت نفت نیز همکاری کند کار بهتر پیش می‌رود.

به گزارش فارس، یکی از موارد اصلی که رئیس جمهور سیدابراهیم رئیسی، در سفر به استان بوشهر تأکید کرد تسریع در تکمیل راه‌آهن بوشهر بود.

* تکمیل کریدور ساحلی جنوب کشور در استان بوشهر تا پایان ۱۴۰۱‌

خادمی همچنین درباره کریدور ساحلی جنوب کشور که بخشی از آن در استان بوشهر قرار دارد اظهار داشت: روز پنج‌شنبه ۱۵ مهر به همراه وزیر راه و شهرسازی از شهرهای جنوبی استان بوشهر، عسلویه، کنگان و سیراف و سپس بوشهر بازدید کردیم، بخش زیادی از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور در استان بوشهر قرار دارد که امیدواریم این کریدور در استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ به پایان برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: کریدور نوار ساحلی جنوب کشور ۱۸۵۰ کیلومتر طول دارد که ۳۹۰ کیلومتر آن در استان بوشهر است، از این ۳۹۰ کیلومتر ۲۷۰ کیلومتر به پایان رسیده است و ۱۲۰ کیلومتر دیگر هم رشد ۷۰ درصدی دارد و تا پایان سال ۱۴۰۱ این نوار ساحلی در بوشهر به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=5278
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.