• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

1

تامین منابع آب از دغدغه‌های دولت در سیستان و بلوچستان است

  • کد خبر : 26710
  • 02 خرداد 1401 - 18:51
تامین منابع آب از دغدغه‌های دولت در سیستان و بلوچستان است

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدصولت مرتضوی روز دوشنبه در بازدید از پروژه‌های۲ حوزه تامین منابع آب و تامین نیرو در زاهدان اظهارداشت: حفر چاه‌های ژرف در دستورکار دولت قرار دارد و هم‌اینک تعدادی از این چاه ها حفر شده‌اند و تصفیه خانه‌ها و آب شیرین‌کن‌ها نیز در حال تکمیل است […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدصولت مرتضوی روز دوشنبه در بازدید از پروژه‌های۲ حوزه تامین منابع آب و تامین نیرو در زاهدان اظهارداشت: حفر چاه‌های ژرف در دستورکار دولت قرار دارد و هم‌اینک تعدادی از این چاه ها حفر شده‌اند و تصفیه خانه‌ها و آب شیرین‌کن‌ها نیز در حال تکمیل است و دولت مصمم به حفر تعداد دیگری چاه ژرف در سیستان و بلوچستان است.  
وی ادامه داد: محور دومی که دولت برای تامین آب در سیستان و بلوچستان دنبال می‌کند تامین آب از دشت‌هایی است که ممنوع نیستند و استعداد تامین آب دارند، که این موضوع در دشت حرمک برای تامین آب شهر زاهدان اجرا و تا کنون ۶ حلقه چاه حفر و تجهیز و برنامه ریزی برای ۱۰حلقه چاه طی ماه‌های آینده انجام شده است.
معاون اجرایی رییس جمهور تصریح کرد: برای انتقال آب از دریای عمان نیز دولت برنامه دارد و امیدواریم هرچه سریعتر موضوع انتقال آب از دریا محقق و پیمانکار انتخاب شود.

وی اظهارداشت: در حوزه تامین انرژی نیز سه نیروگاه ۴۲ مگاواتی بزودی به بهره برداری می‌رسد که انرژی مورد نیاز استان را تامین و بخشی از این انرژی صادر خواهد شد.
مرتضوی افزود: علاوه‌بر این ساخت پروژه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی قرار است در سالجاری آغاز شود و موانع در حال برطرف شدن است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که دولت به صورت ویژه برنامه‌ریزی و ارائه داده موضوع تامین مسکن است که سالی یک میلیون مسکن در کشور تولید شود که سهم سیستان و بلوچستان از این میزان ۱۴۰ هزار واحد مسکونی است که برای اجرای این برنامه زمین مورد نیاز و نام‌نویسی متقاضیان نیز انجام و چهار هزار واحد در حال اجراست که بر اساس شواهد موجود این استان در حوزه مسکن یکی از سرآمدترین استان‌ها در عملی کردن طرح ملی طرح نهضت مسکن خواهد بود.
معاون اجرایی رییس جمهور ضمن تقدیر از همه مسوولان بویژه استاندار سیستان و بلوچستان به عنوان استاندار جهادی و سخت کوش اظهارداشت: با پیگیری‌های استاندار تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۲ هزار میلیارد تومان از محل منابع عمومی در اجرای مصوبات سفر رییس جمهور تخصیص، تامین و پرداخت شده که در طول تاریخ پرداخت این مبلغ در بازه زمانی کوتاه بی سابقه است.

وی ادامه داد: علاوه‌بر آن از محل منابع استانی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های استانی، سیستان و بلوچستان تخصیص داده شده است.
مرتضوی در خصوص اجرای پروژه کمربندی زاهدان گفت: فاز نخست این پروژه انجام که این امر سبب کاهش قابل توجهی در حوزه تصادفات شده که این موضوع به منزله کاهش مرگ و میر و کاهش مجروحیت و جرح  است.

وی هدف از سفر خود به سیستان و بلوچستان را نظارت میدانی بر پروژه‌های مصوب سفر رییس جمهور و همچنین بازدید میدانی از وضعیت اقلام عمومی و تامین نیازهای مردم این استان عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=26710
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها