• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024

اخبار ویژه

نمایشگاه عکس تصویر میراث همزمان با هفته میراث فرهنگی به مدت یک هفته در تخت جمشید برپاست توزیع ۵۰ پک لبخند مادری بین خانواده‌های دارای فرزند سوم/ نقش رسانه ها در فرزندآوری موثر است پیام تسلیت سخنگوی شورای اسلامی استان فارس به مناسبت شهادت راهداران فارس روابط عمومی به تعهد بی قید و شرط نیاز دارد روابط عمومی رکن اساسی نظام ارتباطی و اطلاع رسانی است پیام تسلیت دبیر حزب همت فارس به سرپرست راهداری فارس تقدیر از مدیر روابط عمومی آبفا شیراز به عنوان رتبه برتر روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب در کشور /محمد امین آبادیان مدیر نمونه شد پیام تبریک روز روابط عمومی از سوی رییس شورای اسلامی استان فارس پیشنهاد تشکیل دبیرخانه مشترک بین رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در استان فارس/چالش‌های ارتباطی میان رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها پیام تبریک دبیر حزب همت استان فارس به دبیرکل حزب همت پیام تبریک دبیر حزب همت در استان فارس به رئیس شورای سیاستگذاری حزب همت کشور دیدار مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های فارس با شهردار صدرا تبریک حزب همت فارس برای ورود مهندس اسفندیار عبداللهی به بهارستان پیام تسلیت حزب همت فارس به نماینده مردم شهرستان نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس حسینی و عزیزی راهی بهارستان شدند

3

تاکید امام جمعه لنجان بر حل مشکل بیکاری در این منطقه

  • کد خبر : 14758
  • 19 آبان 1400 - 10:29
تاکید امام جمعه لنجان بر حل مشکل بیکاری در این منطقه

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ایسنا/اصفهان امام‌جمعه شهرستان لنجان با بیان اینکه این منطقه رتبه نخست بیکاری استان اصفهان را به خود اختصاص داده است، بر همکاری و همیاری همه مسئولان برای حل این مشکل تأکید کرد. حجت‌الاسلام‌ و المسلمین  باقریان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره کارآفرینی و مسکن در لنجان گفت: شهرستان لنجان […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

ایسنا/اصفهان امام‌جمعه شهرستان لنجان با بیان اینکه این منطقه رتبه نخست بیکاری استان اصفهان را به خود اختصاص داده است، بر همکاری و همیاری همه مسئولان برای حل این مشکل تأکید کرد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین  باقریان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره کارآفرینی و مسکن در لنجان گفت: شهرستان لنجان ۹ شهر دارد که پنج شهر از این شهرستان به وسیله کارخانه‌ها محصور شده‌اند. کل زمین‌های این منطقه قبل از انقلاب اسلامی به تملک دو کارخانه بزرگ ذوب‌آهن و مجموعه صنایع دفاع در آمده بود. به این دلیل پنج شهر از شهرستان لنجان در زمینه صنعت، کارگاه‌های مختلف و کشاورزی با مشکل مواجه شده بود که خشک شدن رودخانه زاینده‌رود بر این مشکلات افزوده بود.

وی به نامه‌نگاری‌ها و پیگیری‌های بسیار برای پس گرفتن بخشی از این زمین‌ها اشاره کرد و گفت: به دستور وزرای گذشته مردم توانسته بودند، قسمتی محدود از زمین‌های منطقه را که برای این بخش از شهر از حساسیتی برخوردار بوده است، راه و جاده‌ای از آن می‌گذشته آزاد کنند، اکنون قسمت عمده‌ای از زمین‌های اشاره شده هنوز در تملک کارخانه‌ها است و بخشی از آن را مسکن و شهرسازی قبل از خصوصی‌سازی ذوب‌آهن واگذار کرده است.

امام‌جمعه لنجان، کارخانه‌های بزرگ منطقه را برای نسل قبل که توانستند به استخدام آن‌ها درآیند خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: نسل فعلی با چند مشکل مواجه هستند؛ استخدام این کارخانه‌ها از منطقه بسیار پایین است و این منطقه شغل‌های سنتی خود را از دست داده است. شهری مانند خمینی‌شهر کارخانه صنعتی ندارد اما تمام مشاغل سنتی خود را حفظ کرده و مردم کماکان کار خود را ادامه می‌دهند.

وی مشکل اشتغال منطقه را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: وقتی سرمایه‌دار جایی برای سرمایه‌داری ندارد و در منطقه‌ای دورتر سرمایه‌گذاری می‌کند، انتقال روزانه این همه جوان و میان‌سال به منطقه‌ای دیگر هم امکان‌پذیر نیست و هم خطراتی برای آن‌ها به همراه خواهد داشت.

باقریان، حل مشکل پنج شهر از شهرستان لنجان را نیازمند حرکتی جهادی دانست و تصریح کرد: مسئولان با نامه‌نگاری آماده‌سازی کردند و وعده‌ها و طرح‌هایی تنظیم شد که متأسفانه در بروکراسی اداری کشور گیر کرده است.  با این وضعیت مردم این منطقه نه از اشتغال بهره‌ای خواهند داشت و نه می‌توانند از طرح‌های مسکن ملی و مانند آن بهره‌مند شوند؛ عمده طرح‌ها در این مشکل گیر می‌کنند و پیش نخواهند رفت.

وی مهاجرت‌های گسترده به فولادشهر، به دلیل ساخت و ساز مسکن مهر در آنجا را دارای نکات منفی عنوان کرد و گفت: زیرساخت‌های آنجا تکمیل نشده است، مدرسه، مسجد، خانه بهداشت و فاضلاب و مانند این‌ها را ندارد و کشاندن جمعیت به آنجا درست نیست، چون آنجا مشکلات دیگری را دارد.

امام جمعه لنجان از تلاش‌های ائمه جمعه منطقه برای حل این مشکلات خبر داد و افزود: حتی ساخت بیمارستان با مشکلاتی روبروست و زمینی با کاربری آموزشی داریم، اما در جایی است که در صد سال آینده نیز در این زمین آموزش و پرورش ساخته نخواهد شد و در بین این مشکلات چند سال بودجه ساخت و ساز مکان‌های آموزشی از دست رفته است. جلسات متعددی داشته‌ایم و امیدواریم با وحدت و هماهنگی موفق شویم.

باقریان با بیان اینکه امروز تنظیم سیاست‌های مختلف در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار در شهرستان لنجان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: شهرستان لنجان با تمام ظرفیت‌های خود رتبه نخست بیکاری استان اصفهان را به خود اختصاص داده است. بنابراین آشنایی با پتانسیل‌ها و توانمندی‌های موجود در شهرستان لنجان و برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از منابع و امکانات بالقوه آن و پیاده‌سازی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در آن سبب توسعه اقتصادی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد اشتغال قطعاً نیازمند سرمایه هستیم که این سرمایه در اختیار بانک‌ها بوده و بر همین اساس بانک‌های عامل باید همت کرده و با برنامه‌ریزی به بحث اشتغال جدی‌تر ورود پیدا کنند تا بتوانیم گام‌های استواری را در کاهش نرخ بیکاری در شهرستان لنجان برداریم.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=14758
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها