• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

3

تاکید تخت‌روانچی بر حق حاکمیتی اعضای سازمان ملل بر نظارت بر سلاح‌های متعارف خود

  • کد خبر : 26729
  • 03 خرداد 1401 - 1:26
تاکید تخت‌روانچی بر حق حاکمیتی اعضای سازمان ملل بر نظارت بر سلاح‌های متعارف خود

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش ایرنا، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی در نخستین نشست محتوایی گروه کاری مهمات متعارف در چارچوب سازمان ملل متحد با حضور نماینده عالی سازمان ملل در امور خلع سلاح  و نمایندگان کشورهای عضو مواضع و دیدگاه […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش ایرنا، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی در نخستین نشست محتوایی گروه کاری مهمات متعارف در چارچوب سازمان ملل متحد با حضور نماینده عالی سازمان ملل در امور خلع سلاح  و نمایندگان کشورهای عضو مواضع و دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوع مزبور را تبیین کرد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل با اشاره به خطر حیاتی سلاح های کشتار جمعی تصریح کرد که در رابطه با سلاح ها  و مهمات متعارف، رویکرد جامعه بین المللی باید محتاطانه باشد.  زیرا موارد اخیر برای دفاع مشروع  کشورهای عضو طبق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل  مورد نیاز هستند.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل  تاکید کرد که در امنیت و ایمنی سلاح ها و مهمات متعارف به این مساله باید توجه کرد.

 وی با تاکید بر لزوم رعایت محدوده اختیارات گروه کاری مهمات متعارف در چارچوب سازمان ملل متحد اعلام کرد که هرگونه نظارت و ارزیابی بر مدیریت سلاح ها و مهمات متعارف جزو حقوق حاکمیتی کشورهای عضو است و دربعد فنی اتخاذ یک رویکرد جامع در خصوص این مساله بسیار حائز اهمیت است.

تخت روانچی افزود: در این راستا همکاری های بین المللی باید مکمل و حامی اجرای ملی تعهدات مورد نظر از طریق ارائه کمک های مالی، فنی و انتقال تکنولوژی باشد. همچنین،  مقررات و قوانین ملی نباید مغایر با این همکاری ها باشد.

سفیر ایران در سازمان ملل  با رد هرگونه اقدام قهرآمیز یکجانبه  و نیز تاکید بر عدم ایجاد  سند نهایی گروه کاری باز با اسناد غیر جهان شمول،  از رویکرد اجماعی برای تصمیم گیری در خصوص این سند حمایت کرد.

گروه کاری مهمات متعارف در چارچوب سازمان ملل متحد بعد از  برگزاری سه  دور مذاکره  اصلی و چند نشست میان دوره ای،  گزارش نهایی خود را   در سال ۲۰۲۳ برای بررسی و تصویب به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=26729
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها