• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

اخبار ویژه

حکم کمیته انضباطی برای نکونام چه خواهد بود؟ بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جمع آوری شد  سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین مشخص شد پیام تسلیت همت فارس به رییس شورای هماهنگی شهرستان های این حزب در استان مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین منصوب شد کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد تحولات کانون وکلا از گذشته تاکنون از زبان دکتر پارسا حقوق امسال کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد + جزئیات دیگر برای تماشای بازی‌های بزرگ به استادیوم نروید! رییس‌جمهور: سازش با صهیونیست‌ها قمار روی اسب بازنده است/ ایران همچنان حامی مقاومت می‌ماند تصویب ۱۳ دستور کار حفاظتی محیط زیست در دولت سیزدهم سودآورترین بازار ایران را بشناسید + عکس دیدار نماینده منتخب شهرستان سپیدان و بیضا با رییس دیوان محاسبات کشور لزوم رفع موانع برای ایفای نقش جمهوریت در اقتصاد

1

تاکید وزیر ارتباطات به مقررات‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات

  • کد خبر : 27150
  • 23 خرداد 1401 - 23:19
تاکید وزیر ارتباطات به مقررات‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش ایرنا از وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم تودیع و معارفه اعضای حقیقی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با اشاره به اینکه حوزه ICT در حال حاضر به یک حوزه مهم و راهبردی تبدیل شده است، گفت: این حوزه تمام شئون […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش ایرنا از وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم تودیع و معارفه اعضای حقیقی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با اشاره به اینکه حوزه ICT در حال حاضر به یک حوزه مهم و راهبردی تبدیل شده است، گفت: این حوزه تمام شئون زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است و تمام مردم از تصمیماتی که در حوزه سیاست گذاری کلان ارتباطات و فناوری اطلاعات گرفته می‌شود، متاثر می‌شوند.
وی افزود: به همین دلیل کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به عنوان مهمترین مرجع مقررات‌گذاری در حوزه ICT که هم در عرصه کلان دولت و هم زندگی مردم نقش ایفا می‌کند، جایگاه ویژه‌ای دارد که این موقعیت، رسالت و مسئولیت اعضای کمیسیون برای حل مشکلات مردم با ابزار ICT را سنگین‌تر می‌کند.
زارع پور با اشاره به دستاوردهای حوزه ICT در سال های گذشته تصریح کرد: در این حوزه به مدد سیاستگذاری خوب، دستاوردها و پیشرفت های بسیاری به دست آمده است، اما هنوز با نقطه مطلوب بویژه در حوزه فناوری اطلاعات فاصله داریم.
وزیر ارتباطات تاکیدکرد: راهبرد دولت سیزدهم، استفاده حداکثری از ظرفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای چابک‌سازی و کارآمد کردن ساختارهای اجرایی کشور و حل مشکلات مردم است.
وی افزود: در دوره جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات علاوه بر ادامه مسیر گذشته در حوزه ارتباطات، تلاش می‌کنیم خلاء مقررات‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات نیز با حضور رئیس سازمان فناوری اطلاعات به عنوان عضو کمیسیون جبران شود و این سازمان به عنوان کارگروه تخصصی، موضوعات مربوط به فناوری اطلاعات را پیگیری و پیش‌نویس آن را تدوین کند.
وزیر ارتباطات مقررات‌زدایی را یکی دیگر از رویکردهای مهم کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات عنوان کرد و گفت: حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیار سیال بوده و از معدود حوزه‌هایی است که نرخ تغییرات در آن بالاست که این موضوع هم فرصت و هم چالش ایجاد می‌کند. در کنار مقررات‌زدایی، درصورت نیاز به حذف یا بازنگری و اصلاح مقررات، مقررات‌زدایی نیز در دستور کار کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار می‌گیرد تا فضای فعالیت برای بخش خصوصی مطلوب تر شود.
بر اساس این گزارش، در سیصد و سی و سومین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعضای جدید کمیسیون را معرفی و از زحمات و تلاش های اعضای قبلی در تدوین و تصویب مقررات صحیح و اصولی قدردانی کرد.
با حکم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رسول جلیلی، محمد خوانساری، حسین میرزاپور، حسین نعمتی و شهاب جوانمردی به عنوان اعضای صاحب نظر جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات انتخاب شده‌اند.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=27150
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها