• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

اخبار ویژه

دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند حکم کمیته انضباطی برای نکونام چه خواهد بود؟ بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جمع آوری شد  سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین مشخص شد پیام تسلیت همت فارس به رییس شورای هماهنگی شهرستان های این حزب در استان مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین منصوب شد کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد تحولات کانون وکلا از گذشته تاکنون از زبان دکتر پارسا حقوق امسال کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد + جزئیات دیگر برای تماشای بازی‌های بزرگ به استادیوم نروید! رییس‌جمهور: سازش با صهیونیست‌ها قمار روی اسب بازنده است/ ایران همچنان حامی مقاومت می‌ماند تصویب ۱۳ دستور کار حفاظتی محیط زیست در دولت سیزدهم سودآورترین بازار ایران را بشناسید + عکس دیدار نماینده منتخب شهرستان سپیدان و بیضا با رییس دیوان محاسبات کشور

6
وزیر کشور

تبریز نقطه اتکای فرهنگی برای کشورهای هم‌جوار است

  • کد خبر : 7121
  • 23 اکتبر 2021 - 12:18
تبریز نقطه اتکای فرهنگی برای کشورهای هم‌جوار است
وزیر کشور گفت: آذربایجان شرقی نقطه‌ی وصل ما به کشورهای شمالی و محلی برای توسعه‌ی دیپلماسی با آذربایجان و ترکیه بوده و تبریز نقطه اتکای فرهنگی برای کشورهای هم‌جوار است

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست، وزیر کشور گفت: آذربایجان شرقی نقطه‌ی وصل ما به کشورهای شمالی و محلی برای توسعه‌ی دیپلماسی با آذربایجان و ترکیه بوده و تبریز نقطه اتکای فرهنگی برای کشورهای هم‌جوار است و باید همه آنهارا تغذیه کند؛ کشورهای آذربایجان و ترکیه عزیزان ما هستند و باید از هم‌جواری با تبریز استفاده کنند و همکاری و هماهنگی ایجاد شود.

احمد وحیدی روز شنبه، اول آبان ماه، در آئین تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید آذربایجان‌شرقی که با حضور مسئولین کشوری، استانی، نظامی، امنیتی و خانواده های شهدا در مصلی امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار کرد: یک مسئول باید طوری باشد که مردم او را از خود بدانند و زمانی‌که مردم این را احساس کردند که مسئول، یکی از خودشان است، مردم‌سالاری دینی اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: مردم‌سالاری دینی ما مانند دموکراسی غربی نیست بلکه به این مفهوم است که مردم و مسئولین قابل تمیز نباشند و یک مسئول باید نسبت به مشکلات و ناراحتی مردم، ناراحت باشد که این اشک آقای پورمحمدی(استاندار سابق) در حین سخنرانی نشان از صداقتشان دارد.

وی افزود: اسلام و قرآن‌کریم بسیاری از تمدن‌ها، فناوری‌ها و  تکنولوژی‌ها را به دلیل اینکه بر پایه‌ زور، ظلم و ستم بنا نهاده شده اند، باطل می‌داند و تمدن نوین اسلامی تنها بر پایه‌ی آموزه‌های دین است که خداخواهی، عدالت و مردم‌دوستی در این تمدن موج می‌زند.

وحیدی با تاکید بر اینکه همه‌ی این مسئولیت‌ها امانت خداوند است و باید به دین و کشور خدمت کنیم، گفت: باید از این فرصت‌های محدود به بهترین نحو استفاده کرده و ارزش این امانت را بدانیم و از پس این امتحان سخت بر بیاییم و همه اگر به وظایف خود عمل کنیم، بهشت نصیب مان خواهد شد و در غیر اینصورت جهنمی خواهیم شد.

وی تاکید کرد: آذربایجان‌شرقی و تبریز جزو استان ها و شهرهای خیلی مهم و دروازه نورافکنی تمدن اسلام به بخش وسیع نه تنها کشور بلکه سرزمین‌های اسلامی است و نسل جوان وظیفه سنگینی دارد تا با بهره‌گیری از ظرفیت ها و سرمایه های عظیم این استان دنیا را تحت تاثیر قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: باید علاوه بر اینکه در این منطقه مشکل نداشته باشیم، بلکه کل کشور  نیز از این استان بهره‌مند باشد و استاندار تنها به به فکر ظرفیت‌های مادی نباشد و باید از ظرفیت‌های معنوی این استان نیز استفاده شود.

وزیر کشور با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی باید محور توسعه‌ی صنعتی باشد، گفت: با وجود صنعتگران ماهر و کار بلد در این استان، باید بسیاری از محصولات صنعتی با تکنولوژی برتر در این استان فعال و همچنین با استفاده از ظرفیت نخبگان و اساتید دانشگاهی، پارک‌های علمی، کارخانه‌ها و مراکز نو آوری باید توسعه یابد.

وی تاکید کرد: این استان نقطه‌ی وصل ما به کشورهای شمالی و محلی برای توسعه‌ی دیپلماسی با آذربایجان و ترکیه و تبریز نقطه اتکای فرهنگی برای همه کشورهای هم‌جوار بوده و باید همه آنهارا تغذیه کند؛ کشورهای آذربایجان و ترکیه عزیزان ما هستند و باید از هم‌جواری با تبریز استفاده کنند و همکاری و هماهنگی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه استاندار، رییس جمهور استان است و همه باید با استاندار همکاری کنند، گفت: آقای رییس جمهور نیز تاکید کرده است که انتخاب همه مدیران کل باید با نظر استانداران باشد .

وحیدی در بخش پایانی سخنان خود گفت: آذربایجان همواره در انقلاب نقش خود را ایفا کرده و رهبر انقلاب یکی از جلساتی را که تعطیل نکرده اند، دیدار با مردم این استان است و امیدواریم در این شرایط پیچیده بتوانیم با اقتدار عبور کنیم و به کوری دشمنان، جمهوری اسلامی به قدرتی خواهد رسید که دیگران جرأت تهدید هم نداشته باشند چه‌برسد به آنکه بخواهند اقدام سوئی انجام دهند.‌

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=7121
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها