• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

اخبار ویژه

پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد جلسه شورای اسلامی استان فارس با هدف رفع مشکلات مهمانان نوروزی در سطح استان برگزار شد جلسه شورای اسلامی استان فارس با هدف رفع مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت فارس برگزار شد اهدای کمک‌های بانک ملی ایران به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان ماموریت‌های ویژه رئیسی به وزرا در آستانه ماه رمضان و فرارسیدن سال نو پیام تبریک مدیرعامل کانون پیشکسوتان فوتبال استان فارس به هادی چوپان ۷ جام برای پرسپولیس گرفتم ولی پولم را ندادند/ گفتند ۵۰ درصد طلبت را تخفیف بده/ حتی یک یورو هم تخفیف نمی‌دهم! پیام منوچهر متکی درباره انتخابات سفرای کشورهای آفریقایی از بیمارستان «برکت» بازدید کردند پیام تبریک رییس شورای اسلامی استان فارس به هادی چوپان

1
سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان‌

تجلی عزم جهادی با جذب ۱۰۰ درصد اعتبارات مصوب سفر رییس‌جمهور به سمنان

  • کد خبر : 29265
  • 03 مهر 1401 - 1:50
تجلی عزم جهادی با جذب ۱۰۰ درصد اعتبارات مصوب سفر رییس‌جمهور به سمنان
طلوع سیاست/ نزدیک به ۳۲۰ روز پیش دولت مردمی آیت‌الله رئیسی و شماری از اعضای هیات دولت در قالب نهمین سفر استانی میهمان مردم استان سمنان شدند

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست، نزدیک به ۳۲۰ روز پیش دولت مردمی آیت‌الله رئیسی و شماری از اعضای هیات دولت در قالب نهمین سفر استانی میهمان مردم استان سمنان شدند که این سفر به همراه ۵۴١ مصوبه در سمنان، در کنار تلاش برای رفع مشکل‌ها، دلگرمی مردم به آینده و اعتماد را مردمان دیار دارالمرحمه بازگرداند و اکنون خبر خوش جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی مصوبه سفر رییس‌جمهور از سوی استاندار، بار دیگر کام مردم ولایتمدار استان سمنان را شیرین کرد.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان‌ که پیش‌تر گفته بود حدود ۸۷۷ میلیارد تومان‌ اعتبار عمرانی به صورت نقدی برای ۲۹ دستگاه اجرایی استان‌ از محل‌ سفر رییس‌جمهور به استان در مرحله نخست تخصیص یافت، وعده جذب تمامی اعتبارهای مصوب در این سفر تا پایان شهریور امسال داده بود که به وعده خود عمل کرد.

تجلی عزم جهادی با جذب ۱۰۰ درصد اعتبارات مصوب سفر رییس‌جمهور به سمنان

سفر رییس‌جمهور به استان سمنان نه تبلیغاتی بلکه برکت‌های زیادی از جمله برنامه‌ریزی برای تخصیص نقدی اعتبار عمرانی و تسهیلات بانکی به همراه داشت و مهم اینکه توجه خاص به مناطق محروم و کم‌برخوردار روستایی، اولویت وزارتخانه‌ای، رعایت عدالت و تخصیص به طرح‌هایی که زودتر امکان تکمیل دارند، معیارهای در اولویت توزیع اعتبارات استان سمنان پیرو این سفر مورد توجه قرار داشت و دارد.

از نکته‌های مهم و شاخص سفر دولت سیزدهم به استان سمنان بازدید رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت  از منطقه‌های محروم، کم برخوردار و نقاطی که با مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم می‌کنند، بود که اکنون جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی نشان داد که سفرهای استانی آیت‌الله رئیسی به طور صرف به بررسی و پیگیری مشکل‌ها ختم نمی‌شود و بلکه ارائه راهکار و به نتیجه رساندن موضوع‌ها، از عزم دولتمردان برای پیشرفت همه جانبه با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توجه به برقراری عدالت حکایت دارد و دولت سیزدهم به دنبال گره‌گشایی از مشکل‌های مردم و تغییر دادن وضعیت موجود و رفع عدم توازن منطقه‌ای و ناعادلانه است.

تجلی عزم جهادی با جذب ۱۰۰ درصد اعتبارات مصوب سفر رییس‌جمهور به سمنان

از جمله وعده‌های رییس‌جمهور در سفر سیزدهم آبان ۱۴۰۰ به استان سمنان ایجاد قطب دامپروری در شهرستان مهدیشهر بود که اکنون با تلاش و عزم جدی استاندار جهادی و مسوولان استانی این وعده با روزشمار بهره‌برداری از مرکز به‌نژاد دامی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۵‌ درصد به عنوان شتابدهنده تحقق این مصوبه در دست پیگیری است که موجی از رضایت را نه تنها در شهرستان مهدیشهر بلکه سراسر استان سمنان به همراه داشته است.

یکی دیگر از مهمترین مصوبه‌های سفر رییس‌جمهور به استان سمنان تکمیل طرح تقاطع غیرهم‌سطح شهرک صنعتی شهر سمنان بود که نزدیک به ۱۰ سال این طرح به عنوان مطالبه مردمی تکمیل نشده و روی زمین مانده بود و اکنون با نگاه دولت سیزدهم این طرح در روز شمار افتتاح است.

تجلی عزم جهادی با جذب ۱۰۰ درصد اعتبارات مصوب سفر رییس‌جمهور به سمنان

به گزارش طلوع سیاست، پیگیری مصوبات سفر رییس‌جمهور و به ثمر نشاندن مصوبات سفر و جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی نیازمند پیگیری جهادی است و مسوولان سمنان با انسجام جدی، عزم‌جهادی را معنا و اعتماد مردم استان به دولت سیزدهم را بیش از پیش تقویت کردند.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان چندی پیش در هفدهمین دوره جشنواره ملی شهید رجایی به عنوان استاندار نمونه و برگزیده کشور معرفی و توسط آیت‌الله رئیسی رییس‌جمهور تجلیل شد.

فلسفه برگزاری جشنواره شهید رجایی الگوگیری از نگاه شهیدان دولت، به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر به موضوع خدمت‌رسانی به مردم است.

استان سمنان در یک سال نخست دولت سیزدهم، رتبه سوم کشور در پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان، رتبه دوم کشور در کاهش نرخ بیکاری با ثبت پایین‌ترین نرخ بیکاری در طی ۹ سال گذشته برابر ۶.۱ درصد، رتبه نخست کشور در ارزیابی تعاونی های برتر ملی طی ۱۰ سال گذشته، رتبه اول کشور در جذب اعتبارات تسهیلات مسکن روستایی با جذب ۷۸ درصدی به نسبت میانگین ۴۷ درصدی کشور و رتبه نخست کشور در جذب ۱۴.۴ درصد از تسهیلات رونق تولید از اعتبار کل کشور را کسب کرد.

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ از سوی مرکز آمار کشور، جمعیت استان سمنان با هشت شهرستان، ۷۰۲ هزار و ۳۶۰ نفر است.

بر این پایه، شهرستان‌های سمنان و شاهرود هر یک بیش از ۲۰۰ هزار نفر، دامغان نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر، گرمسار ۸۰ هزار نفر، مهدیشهر ۵۰ هزار نفر، میامی ۴۰ هزار نفر، سرخه ۲۰ هزار نفر و آرادان ۱۵ هزار نفر جمعیت دارند.

سمنان که دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

سمنان با برخورداری از ۲ هزار و ۱۶ کیلومتر راه در حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، ۲ فرودگاه بین‌المللی در شهرستان‌های سمنان و شاهرود و ایستگاه راه‌آهن فعال که روزانه بیش از ۲۰ رام قطار از آن عبور می‌کند در زمینه حمل و نقل نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

در حالی سالانه افزون بر ۱۵ میلیون زائر با عبور از شهرستان‌های مختلف استان پهناور سمنان به زیارت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در مشهد مقدس می‌روند که دست کم یک شب در استان اقامت می‌کنند.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=29265
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها