• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

4

تحقق عدالت سیاست اصلی دولت است

  • کد خبر : 25762
  • 19 فروردین 1401 - 6:05
تحقق عدالت سیاست اصلی دولت است

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست رئیس‌جمهور با بیان اینکه گفتمان دولت مردمی ایجاد تحول و تلاش برای نزدیک کردن هر چه بیشتر وضع موجود به وضع مطلوب است، اظهار داشت: مستند تحول مورد نظر دولت، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است. گام دوم را باید با باور به شعار «ما می‌توانیم» و با بهره‌گیری […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

رئیس‌جمهور با بیان اینکه گفتمان دولت مردمی ایجاد تحول و تلاش برای نزدیک کردن هر چه بیشتر وضع موجود به وضع مطلوب است، اظهار داشت: مستند تحول مورد نظر دولت، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است. گام دوم را باید با باور به شعار «ما می‌توانیم» و با بهره‌گیری از همه اندوخته‌ها و تجربیات گام اول و کاملاً حساب‌شده به شکل جهادی و انقلابی برداریم.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی بعد از ظهر پنج‌شنبه در دیدار با نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم استان البرز، گفت: در ۴۰ سال گذشته گام‌های زیادی برای پیشرفت این منطقه برداشته شده، اما راه طولانی‌تری در پیشِ رو قرار دارد که باید با توکل بر خدا و اعتماد به مردم آن را طی کنیم.

دکتر رئیسی در ادامه اظهار داشت: راهبرد اصلی امروز نظام امیدآفرینی نسبت به آینده است و هر کس در این مسیر حرکت کند، در جهت تحقق هدف نظام حرکت کرده و هر کس با هر رفتار و اقدامی یأس‌آفرینی کند، بداند یا نداند در مسیر تحقق اهداف دشمن حرکت کرده است.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز مسئولیت بسیار سنگینی برعهده همه مسئولان در جمهوری اسلامی قرار دارد، تصریح کرد: امروز همه ما باید متوجه باشیم که با وجود آنکه دشمن نمی‌خواهد ایران پیشرفت کرده و قدرتمند شود، اما وظیفه ما آن است که با تلاش مضاعف و مجاهدانه برای تحقق آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه محور اصلی تلاش‌های ما باید تقویت مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: امروز علم، اقتصاد و پشتوانه و حضور مردمی مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت هستند. پیشرفت علمی، تقویت و بالندگی اقتصاد به شکلی که در مقابل تکانه‌های بیرونی آسیب‌ناپذیر باشد و نیز ایجاد دلگرمی برای مردم مؤمن و انقلابی دلداده به نظام جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین عرصه‌هایی هستند که باید برای تقویت مؤلفه‌های قدرت کشور مورد توجه قرار گیرند.

رئیس‌جمهور یکی از مهم‌ترین عوامل تقویت اعتماد مردم به نظام را ارتقای کارآمدی نظام اداری برشمرد و گفت: مردم متدین و حاضر در صحنه باید ببینند که نظام اداری جمهوری اسلامی ایران سالم، کارآمد و بدون فساد است. نظام اداری کشور باید در همه سطوح صادقانه به مردم خدمتگزاری کرده و کارها را بدون پیچیدگی و تأخیر به پیش ببرد.

دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با تشکر از سخنان و نظرات ارایه شده از سوی سخنرانان در این جلسه، گفت: گفتمان دولت مردمی ایجاد تحول و تلاش برای نزدیک کردن هر چه بیشتر وضع موجود به وضع مطلوب است. دقیق‌ترین و منصفانه‌ترین تحلیل و تعریف از وضع موجود در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ارایه شده و بهترین راهکارها برای نیل به وضع مطلوب نیز در همین سند تشریح شده است. مستند تحول مورد نظر دولت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به اینکه گفتمان دولت روشن و محور عمل دولت اجرای عدالت در همه سطوح است، افزود: توصیف و توضیح عدالت کار سختی نیست، اما مهم آن است که مردم در عمل احساس کنند که عدالت اجرا شده است. دولت بنا دارد در عمل عدالت را در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فردی در نظام اداری در مقررات جذب نیروی انسانی در نظام پرداخت حقوق و دستمزد و همه عرصه‌های دیگر اجرا کند؛ این خواست همه مردم، هدف انقلاب اسلامی و تکلیف قانون اساسی برای ما است.

آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: دولت در مسیر اجرای عدالت خواست مردم را محور قرار خواهد داد و هر جا که خواست و منافع مردم در تقابل با خواست و اراده خواص قرار گیرد، خواست عمومی مقدم خواهد بود.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه مردم از فساد و تبعیض ناراضی بوده و لذا دولتمردان باید اساس کار خود را بر رفع فساد و تبعیض از نظام اداری کشور قرار دهند، گفت: دولت باید براساس عدالت عمل کند و مردم نیز به طور دقیق بر عملکرد دولت نظارت داشته باشند.

دکتر رئیسی افزود: هر جا که احساس می‌کنید ایجاد تغییر و جایگزینی نیروها ضرورت دارد، ابتدا متعهد به استفاده از ظرفیت‌های بومی باشید. اگر افرادی که در عرصه‌های مختلف مشغول کار هستند، قابل اعتماد و کارآمد هستند، آنها را تثبیت کنید و اگر غیر از این است هر چه زودتر آنان را با افراد کارآمد و شایسته با اولویت استفاده از نیروهای بومی جایگزین کنید.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش توجه به شأن و منزلت و ارتقاء کیفیت کار معلمان، توجه به ارائه آموزش‌های مناسب برای دانش‌آموزان در نظام تربیتی و آموزشی و توجه به آموزش‌های ارایه شده در مهدکودک‌ها را از جمله دغدغه‌های دولت در زمینه نظام آموزشی برشمرد و اظهار داشت: لازم است وزارت آموزش و پرورش با عزم و اراده جهادی در راستای تحقق این نکات و نظام آموزشی تراز انقلاب اسلامی حرکت کند.

آیت‌الله رئیسی در ادامه سخنانش به تشریح برنامه دولت برای اصلاحات اقتصادی پرداخت و گفت: روزی که دولت را تحویل گرفتیم ۸ میلیارد دلار در نظر گرفته شده در بودجه سال ۱۴۰۰ برای پرداخت ارز ترجیحی تقریباً تمام شده بود، اما دولت تمام تلاش خود را کرد تا بدون وارد شدن شوک به بازار موضوع تأمین کالاهای اساسی را مدیریت کند که در این مسیر مقام معظم رهبری نیز به دولت کمک زیادی کردند.

رئیس‌جمهور افزود: هیچ عدم هماهنگی در این زمینه در بخش‌های مختلف دولت وجود نداشت و موضع دولت در این زمینه از ابتدا کاملاً روشن و مشخص بود. تیم اقتصادی دولت سیزدهم با هماهنگی بالا در راستای تحقق سیاست‌های دولت و تقویت اقتصاد ملی مشغول به کار است.
دکتر رئیسی درباره سند تحول دولت مردمی نیز اظهار داشت: ۱۶ اندیشکده و بیش از ۵۰۰ صاحبنظر عرصه‌های مختلف درباره این سند نظر کارشناسی دادند.

رئیس‌جمهور همچنین درباره برنامه دولت درباره سامان دادن به صنعت خودروسازی، تصریح کرد: در بازدیدی که از مجموعه ایران خودرو داشتم، تأکید کردم که انحصار خودروسازی در کشور هر چه سریع‌تر باید اصلاح شود.

آیت‌الله رئیسی در بخش پایانی سخنان خود در ضرورت همفکری و مشارکت همه آحاد جامعه برای ایجاد تحول در کشور، تأکید و خاطرنشان کرد: وقتی می‌گوییم دولت ما مردمی است، معنای آن همین است که مردم به طور واقعی و مؤثر در همه بخش‌ها حضور داشته باشند.

رئیس جمهور تصریح کرد: انتظار داریم دانشگاه به عنوان اتاق فکر دولت، نظام مسایل کشور را تدوین کند و حوزه‌های علمیه با تکیه بر فقه پویا و تمدن‌ساز برای حل مسایل کشور راهکار ارایه کنند. از همه همکاران خود در دولت خواسته‌ام که برای مشارکت مردم در اقدامات خود نقش و جایگاه تعریف کنند، چرا که باور داریم هر گره‌ای با حضور و مشارکت مردم سریع‌تر باز می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=25762
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها