• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

اخبار ویژه

دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند حکم کمیته انضباطی برای نکونام چه خواهد بود؟ بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جمع آوری شد  سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین مشخص شد پیام تسلیت همت فارس به رییس شورای هماهنگی شهرستان های این حزب در استان مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین منصوب شد کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد تحولات کانون وکلا از گذشته تاکنون از زبان دکتر پارسا حقوق امسال کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد + جزئیات دیگر برای تماشای بازی‌های بزرگ به استادیوم نروید! رییس‌جمهور: سازش با صهیونیست‌ها قمار روی اسب بازنده است/ ایران همچنان حامی مقاومت می‌ماند تصویب ۱۳ دستور کار حفاظتی محیط زیست در دولت سیزدهم سودآورترین بازار ایران را بشناسید + عکس دیدار نماینده منتخب شهرستان سپیدان و بیضا با رییس دیوان محاسبات کشور

3

تشکیلات اسلامی باید مبتنی بر ولایت الهی باشد

  • کد خبر : 21593
  • 18 آذر 1400 - 14:54
تشکیلات اسلامی باید مبتنی بر ولایت الهی باشد

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ایسنا/قم عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه هر تشکیلات حزبی باید پیوسته و وابسته به ولایت الهی باشد گفت: اگر تشکیلاتی مبتنی بر ولایت الهی حرکت نکند خواسته یا ناخواسته حرکتش مبتنی بر ولایت دشمنان خدا است. آیت الله محسن اراکی در سیزدهمین مجمع عمومی حزب موتلفه […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

ایسنا/قم عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه هر تشکیلات حزبی باید پیوسته و وابسته به ولایت الهی باشد گفت: اگر تشکیلاتی مبتنی بر ولایت الهی حرکت نکند خواسته یا ناخواسته حرکتش مبتنی بر ولایت دشمنان خدا است.

آیت الله محسن اراکی در سیزدهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی که صبح امروز در سالن همایش های امین دارالولایه برگزار شد، با بیان اینکه از تحلیل خط مکتب زینب(س) می توانیم خط سیر زندگی ایشان را بهتر بشناسیم اظهار کرد: امیدواریم بیش از پیش به خط سیر زندگی این بانوی باکرامت جهان اسلام پرداخته شود.
وی با اشاره به جوهر، خط سیر و سیاست های موتلفه که برگرفته از بیانات و سیاست های امام راحل(ره) است، اصل کار تشکیلاتی در قرآن کریم را مورد توجه قرار داد و گفت: در قرآن کریم تاکید بر نظام تشکیلاتی حاکم بر جهان شده است؛ بخش مهمی از سوره صافات به نظام تشکیلاتی حاکم بر جهان پرداخته است.

دبیر شورای عالی حوزه ادامه داد: تشکیلات در سراسر بخش های جهان حضور دارد و این نظام تشکیلاتی به گونه ای است که سلسله مراتب در آن وجود داشته و برای هر بخش و نیروی کارگذار جایگاه ویژه ای تعریف شده است.

وی با بیان اینکه کارکرد این نظام تشکیلاتی تسبیح الهی است افزود: در نظام بشری نیز باید همین الگو پیاده شود؛ در تشکیلات ما هم باید تسبیح الهی، عدل الهی، قدرت الهی و… تجلی پیدا کند.

آیت الله اراکی با بیان اینکه تفاوت جامعه الهی و غیرالهی ذکر و غفلت است افزود: تمام بخش های جامعه الهی از ذکر الهی برخواسته و بر مبنای ذکر الهی شکل می گیرد در صورتی که شاخصه اصلی جوامع غیرالهی غفلت است.

وی با بیان اینکه شاید لازم باشد در حوزه ها فقه تشکیلات و احزاب محقق شود تصریح کرد: قبل از اینکه احزاب به وجود آیند باید فقه احزاب شکل بگیرد و پایه تمام این ها فقه الهی است. باید از حوزه ها خواسته شود که به چنین مساله ای بپردازند.

آیت الله اراکی با تاکید بر اینکه هر علمی بر پایه یک پرسش تولید می شود گفت: باید از حوزه ها پرسش شود تا پاسخ علمی و استدلالی در خصوص فقه تشکیلات داده شود.
وی به هویت تشکیلات مبتنی بر قرآن و فقه الهی اشاره کرد و افزود: دو شاخصه اصلی هویت حزب اسلامی را تشکیل می دهد که در دو آیه قرآن کریم به این مساله تاکید شده که بخش مثبت این شاخصه شامل تولی خدا و رسول ائمه معصومین(ع) است. هر نظام حزبی هویت خود را باید از ولایت الهی بگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه هر تشکیلات حزبی باید پیوسته و وابسته به ولایت الهی باشد اظهار کرد: اگر تشکیلاتی مبتنی بر ولایت الهی حرکت نکند خواسته یا ناخواسته حرکتش مبتنی بر ولایت دشمنان خدا است.

وی بابیان اینکه شاخصه منفی بیان شده در قرآن کریم درخصوص هویت حزب اسلامی این است که باید در برابر کفر و دشمنان خدا موضع داشته باشد تصریح کرد: اگر در هر تشکیلات و نظامی ذره ای از تمایل به طاغوت وجود داشته باشد خارج از ولایت الهی است.

آیت الله اراکی گفت: کسانی که ذکر غیر خدا و دشمنان خدا را سرلوحه کار خود قرار داده اند ممکن نیست ذره ای محبت و طلاقی بین آنها و ولایت الهی وجود داشته باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=21593
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها