به گزارش طلوع سیاست ، همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) این سازمان با اجرای برنامه ای گسترده و منسجم، خدمات ویژه ای را در سطح شهر ارائه کرد.
صمد پناهیان ، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز با اعلام این خبر گفت: در راستای حفظ بهداشت عمومی ، ارتقای فرهنگ شهروندی و صیانت از محیط زیست ، سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز اقدام به استقرار ۱۶۰ مخزن ذخیره سازی پسماند عادی به حجم ۶۶۰ لیتری در معابر اصلی ، تکایا و محل های توزیع نذورات نمود. این مخازن با استیکرهای فرهنگی مزین شده تا پیام های آموزشی به شهروندان منتقل شود.
وی افزود: در این ایام ، ۴ دستگاه خودرو ضربت پرس جمع آوری و حمل پسماند عادی تر و ۵ دستگاه خودرو حمل پسماند خشک و ۴ دستگاه خودروی تانکر واتر جت نیز جهت شستشوی مخازن و سطوح اطراف مواکب و مسیرهای اصلی به کار گرفته شد و بیش از ۲۰۰ نفر پاکبان در کنار ناظران و کارشناسان سازمان در سه شیفت کاری ،به ویژه در مسیرهای منتهی به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم (ع) ، سید علاء الدین حسین(ع) و دارالرحمه شیراز در روزهای تاسوعا و عاشورا حضور فعال داشتند.
پناهیان همچنین از استقرار تانکر آب مخصوص وضو در پایانه شهید دستغیب (ره) و خیابان ۹ دی در روز عاشورا خبر داد و گفت: این اقدام با هدف تسهیل در انجام امورعبادی عزاداران حسینی انجام شد.
وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی سازمان در این ایام اظهار داشت: مانند سال های گذشته ، نمایش تعزیه در خیابان شهید دستغیب (ره) برگزار شد و غرفه آموزش و فرهنگ سازی شهروندی با حضور کارشناسان آموزش شهروندی ، پذیرای شهروندان بود تا آنان را با خدمات و مأموریت های سازمان آشنا سازد.
پناهیان در پایان تأکید کرد: این اقدامات با هدف ایجاد فضایی پاک و مناسب برای عزاداری ، همچنین ترویج فرهنگ استفاده نکردن از ظروف یکبار مصرف در توزیع نذورات انجام شد؛ از شهروندان عزیز نیز قدردانی می کنیم که با همراهی خود ، ما را در اجرای این برنامه ها یاری کردند.































