• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

3

تمامی پیشنهادات فعالان بخش خصوصی را با آغوش باز می‌پذیریم

  • کد خبر : 25047
  • 26 اسفند 1400 - 0:17
تمامی پیشنهادات فعالان بخش خصوصی را با آغوش باز می‌پذیریم

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ایسنا/آذربایجان شرقی معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: از هر پیشنهاد بخش خصوصی باآغوش باز استقبال می‌کنیم ولی قرار نیست به همه‌ی صنایع نسخه‌ی واحدی ارائه دهیم چراکه هر صنعت نسخه‌ی خاص خود را می‌طلبد. محسن رضایی عصر روز چهارشنبه، ۲۵ اسفندماه، در جلسه‌ی فوق العاده‌ی شورای گفت‌وگوی دولت و […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: از هر پیشنهاد بخش خصوصی باآغوش باز استقبال می‌کنیم ولی قرار نیست به همه‌ی صنایع نسخه‌ی واحدی ارائه دهیم چراکه هر صنعت نسخه‌ی خاص خود را می‌طلبد.

محسن رضایی عصر روز چهارشنبه، ۲۵ اسفندماه، در جلسه‌ی فوق العاده‌ی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی که در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: تجارت نقش مهمی در تولید درآمد ملی کشور دارد و در صورت تقویت بحث ترانزیت، درآمد ملی ما به‌صورت مضاعف افزایش پیدا خواهد کرد. 

وی ادامه داد: ایران همیشه از بحث صادرات و ترانزیت ثروت بسیار زیادی به‌دست آورده است اما متاسفانه ما از این مزیت بی بهره شده‌ایم، بنابراین اصلاحات تجاری را به‌صورت جدی آغاز کرده ایم. 

وی با تاکید بر اینکه دولت و بخش خصوصی باید بایکدیگر همراه باشند، افزود: چرا به راه آهن «میانه-تبریز» توجه نکرده ایم در حالی‌که اگر این مسیر تا جلفا ادامه می‌یافت، چندین میلیارد دلار ارزش داشت و بیکاری را نیز از بین می‌برد و اصلی ترین علت این موضوع بی‌توجهی به بحث ترانزیت است. 

وی در بخش دیگری ازسخنان خود تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم دیگری که پیگیری می‌کنیم، بحث ساختار بودجه دولت است که به‌عنوان مثال بخش اعظمی از منابع بازنشستگان در داخل بودجه قرار دارد در حالی‌که در سایر کشورها این موضوع مستقل از دولت است. 

معاون اقتصادی رئیس جمهوری همچنین گفت: دومین موضوع بحث خلق نقدینگی در کشور است که از ۵۰ سال پیش در کشور آغاز شده و اکنون نیز ادامه دارد. 

وی ادامه داد: تورم نوعی مالیات است که از همه اخذ می‌شود ولی چون اقشار بالا جبران تورمی دارند، ضررکمتری می‌کنند ولی اقشار پایین فشار زیادی تحمل می‌کنند. 

وی تاکید کرد: یکی از مواردی که در بودجه‌ی سال آینده متوقف خواهیم کرد، بحث فروش دلارهای حاصل از درآمد نفتی توسط وزارت نفت به بانک مرکزی است و بحث دیگر ساماندهی یارانه‌ها است چرا که علاوه بر اسراف و قاچاق به هدف نیز نمی‌رسد. 

رضایی تاکید کرد: باید در ایران صنعت سازی رواج پیدا کند که البته صنعت سازی با کارخانه‌سازی متفاوت است و ما می‌توانستیم در کنار صنایع فعلی صنایعی مانند گردشگری و سلامت را نیز داشته باشیم اما تنها صنعتی که توانسته ایم راه اندازی کنیم، بحث تولید صنایع دفاعی است. 

وی افزود: متاسفانه علاوه بر نفت و پتروشیمی، در فولاد نیز خام فروشی شده است لذا باید صنعت بسازیم و چندین صنعت مهم را در آذربایجان شرقی می‌توان ایجاد کرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با اشاره به بازدید خود از کارخانه‌های ماشین سازی، چرخشگر و ایدم گفت: با دیدن این مجموعه‌ها غصه خوردم چراکه با وجود مجموعه‌ ای مثل ماشین سازی می‌توان ۱۰۰ ها کارخانه ایجاد کرد.

وی افزود: کارآفرینان به شرطی که از حالت پراکنده‌ی فعلی خارج و گروه‌بندی شوند، می‌توانیم جهش صنعتی بزرگی را در کشور شاهد باشیم.

رضایی با بیان اینکه بدون هولدینگ، برندسازی و گروه بندی صنعت سازی نیز ممکن نیست، گفت: بسیاری از بخش‌نامه‌ها باید تعطیل شود وگرنه ثبات ایجاد نمی‌شود و ممکن نیست از طریق یک اداره‌ی واحد در تهران به همه‌ی صنایع تصمیم واحدی گرفته شود.

وی ادامه داد: نباید تنها ۴۰ درصد سپرده‌ی استان‌ها به خود استان‌ها اختصاص یابد بلکه باید ۶۰ درصد سپرده‌ها به استان اختصاص یابد و باید این قفس را از بین برداریم. 

معاون اقتصادی رئیس جمهوری تاکید کرد: ما باید اقتصاد را از سیاست جدا کنیم چراکه اقتصاد به ثبات نیاز دارد ولی سیاست ثبات را از بین می‌برد و نمی‌شود با کار نمایشی مشکلات اقتصاد را حل کرد. 

وی افزود: ما از کارافرینان می خواهیم به ما کمک کنند  و با حمایت‌های رهبر انقلاب و نظرات مثبت آقای رئیس جمهور مصمم هستیم اقتصاد را درست کنیم. 

رضایی در خاتمه تاکید کرد: اکنون مشکلاتی از گذشته انباشته شده است و ما نمی‌توانیم فقط به فکر مسائل روزمره باشیم و مسائل کلان را فراموش کنیم و برعکس.

به گزارش ایسنا در این جلسه تعدادی ای اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز و رؤسای انجمن‌ها و تشکل‌های صنعتی استان به بیان نقطه نظرات و طرح مشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=25047
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها