• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

4

تهیه و تدوین استانداردهای تجاری سازی دانش‌بنیان شتاب می‌گیرد

  • کد خبر : 4466
  • 17 مهر 1400 - 13:02
تهیه و تدوین استانداردهای تجاری سازی دانش‌بنیان شتاب می‌گیرد

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست با امضای تفاهم نامه‌ همکاری چهار جانبه میان سازمان‌ها و نهادهای علمی، تهیه و تدوین استانداردهای مورد نیاز برای تجاری‌سازی فناوری‌های نوین و توسعه زیست‌بوم نوآوری صورت می‌گیرد. به گزارش ایسنا، امروز در حاشیه دومین همایش تبیین نقش استاندارد در توسعه اقتصاد دانش بنیان که به مناسبت هفته ملی […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

با امضای تفاهم نامه‌ همکاری چهار جانبه میان سازمان‌ها و نهادهای علمی، تهیه و تدوین استانداردهای مورد نیاز برای تجاری‌سازی فناوری‌های نوین و توسعه زیست‌بوم نوآوری صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، امروز در حاشیه دومین همایش تبیین نقش استاندارد در توسعه اقتصاد دانش بنیان که به مناسبت هفته ملی استاندارد به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان ملی استاندارد، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و پژوهشگاه استاندارد با حضور سیاوش ملکی‌فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فرزانه انصاری رییس پژوهشگاه استاندارد و پرویز درویش معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد منعقد شد.

این تفاهم‌نامه به منظور مشارکت در تهیه و تدوین استانداردهای مورد نیاز برای تجاری‌سازی فناوری‌های نوین و توسعه زیست‌بوم نوآوری بوده است.

“بهره گیری از توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان و فناور و دارای توان تحقیقاتی بالا در راستای تدوین استانداردهای نوین برای رفع موانع تجاری سازی و توسعه بازار محصولات شرکت‌های دانش بنیان”، “آموزش و توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان، فناور، مشاوران و کارگزاران در راستای توسعه استانداردسازی شرکت‌های دانش بنیان و فناور”، “شناسایی نیازها و اولویت‌های کشور و شرکت‌های دانش بنیان و فناور در زمینه تدوین استانداردهای ملی”، “بهره گیری از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و فناور دارای گواهینامه انطباق (COC) و محصول (COP) به منظور تدوین استانداردهای ملی و تقویت ارتباط ذی نفعان زیست بوم نوآوری و شبکه سازی برای ارتقای سطح استانداردهای ملی در حوزه‌های فناوری‌های نوین و روز آمد” از اهداف این تفاهم نامه عنوان شده است.

مدت زمان و اعتبار تفاهم‌نامه دو سال است که با توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود.

بر اساس مفاد این تفاهم نامه پژوهشگاه استاندارد متعهد شد تا در زمینه استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و امکانات خود در راستای اجرای مفاد این تفاهم‌نامه و انجام اقدامات ناشی از آن بر اساس روال‌های تخصصی و حرفه‌ای، تدوین و ارسال فهرست استانداردهای مرتبط با حوزه فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان جهت به اشتراک‌گذاری با شرکت‌ها و فعالان این حوزه، اطلاع‌رسانی پیرامون خدمات و مشارکت صندوق در فرآیند تدوین استانداردهای ملی حوزه دانش‌بنیان و تسهیل فرآیندهای تدوین استاندارد و مشارکت در هزینه‌های تدوین، به ‌ویژه در مورد استانداردهای پژوهش‌محور اقدام کند.

همچنین سازمان ملی استاندارد نیز ملزم به اطلاع‌رسانی پیرامون خدمات و مشارکت صندوق در فرآیند تدوین استانداردهای ملی حوزه دانش‌بنیان، همکاری با هدف ایجاد شبکه ویراستاران و دبیران آموزش دیده و مورد تأیید سازمان برای تدوین استاندارد، تسهیل فرآیندهای تدوین استاندارد (در حوزه‌های دارای ظرفیت) و مشارکت در هزینه‌های تدوین، ایجاد بستر مناسب و بهره گیری از ظرفیت‌های طرفین تفاهم‌نامه جهت تشکیل کمیته‌های تخصصی جهت تدوین استانداردهای محصولات دانش بنیان و فناورانه و همکاری در برگزاری فعالیت‌ها و رویدادهای توانمندسازی و ترویجی در زمینه توسعه استانداردهای محصولات دانش بنیان شده است.

صندوق نوآوری و شکوفایی نیز نسبت به اعلام فراخوان برای پیشنهاد تدوین استانداردهای دانش‌بنیان از سوی شرکت‌ها و تدوین لیست اولویت‌ها بر اساس نیازهای سمت تقاضا، تأمین مالی فرآیند تدوین استاندارد توسط شرکت‌های دانش‌بنیان پس از تصویب در کمیته برنامه‌ریزی سازمان، فراهم‌آوری زیرساخت و بستر مورد نیاز برای تشکیل کمیسیون‌های تدوین استاندارد و تشکیل جلسات، ایجاد شبکه مشاوران و کارگزاران تخصصی در حوزه‌های دارای اولویت جهت ترویج و توسعه استانداردسازی و تعریف بسته‌های حمایتی جهت توسعه استانداردسازی محصولات دانش بنیان متعهد شده است.

همکاری در شناسایی و معرفی افراد ذیصلاح در حوزه تدوین استاندارد، همکاری در بررسی ویژگی‌ها، الزامات و استانداردهای کاربردی برای کالاهای دانش بنیان و فناور جهت تدوین استانداردهای محصولات دانش بنیان، همکاری در تسهیل فرآیند برقراری ارتباط با نهادهای دولتی در حوزه تدوین استاندارد و  معرفی شرکت‌های دانش بنیان و فناور متقاضی مشارکت در تدوین استانداردهای ملی از اقدامات معاونت علمی در این تفاهم نامه است.

انتهای پیام



Source link

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=4466
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها