• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

3

جذامی‌هایی که حرف سیاسی نمی‌زنند

  • کد خبر : 21720
  • 19 آذر 1400 - 11:58
جذامی‌هایی که حرف سیاسی نمی‌زنند

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست از بیماری جذام یا همان خوره که همواره در طول تاریخ اسمی ترسناک داشته، کمتر صحبت شده گویی که اصلا افرادی با چنین بیماری‌ وجود ندارند اما جذامی‌هایی در این کشور ودر شهری مثل مشهد زندگی می‌کنند که دلی پرغصه از روزگارشان دارند. به گزارش ایسنا، فیلم «خوره» به […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

از بیماری جذام یا همان خوره که همواره در طول تاریخ اسمی ترسناک داشته، کمتر صحبت شده گویی که اصلا افرادی با چنین بیماری‌ وجود ندارند اما جذامی‌هایی در این کشور ودر شهری مثل مشهد زندگی می‌کنند که دلی پرغصه از روزگارشان دارند.

به گزارش ایسنا، فیلم «خوره» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی شهرام میراب اقدم مستندی کوتاه است که در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت در بخش مسابقه ملی به نمایش در آمده است.

این فیلم مستند درباره زندگی امروز جذامیان آسایشگاه محراب‌خان مشهد است که از وضعیت امروز خود گله دارند به ویژه بخاطر فشارهایی که برای ترک خانه‌های خود و انتقال به مکانی دیگر برای ساخت و ساز در محل زندگی آن‌ها متحمل می‌شوند.

 آسایشگاه محراب‌خان اولین آسایشگاه نگهداری جذامیان کشور است که به صورت رسمی در سال ۱۳۴۰ در مشهد و در زمین موقوفی محراب خان که زمانی والی آنجا بوده ساخته شده است. در اینجا خانواده های زیادی زندگی می‌کنند که بیشتر آن‌ها بر اثر آسیب‌های ناشی از این بیماری معلول و از کار افتاده شده و با شرایط سختی زندگی را سپری می‌کنند و تقریباً زندگی اکثرشان با کمک خیرین گردانده می‌شود.  آن‌ها گله‌مند هستند که در چند  دهه گذشته هیچ دولتی به درستی به آن‌ها رسیدگی نکرده و مصائب و سختی‌های خود،  حتی قطع عضوی از بدنشان را به اسم دولت‌ها به یاد می‌آورند.  

برخی از این جذامی‌ها در مستند «خوره» می‌گویند این زمین موقوفی محراب خان برای آن‌ها بود تا در آنجا زندگی کنند و حالا این عدالت نیست که خانه‌ها و زمین از آن‌ها گرفته شود. این خانواده‌ها تاکید دارند که حرفشان سیاسی نیست فقط معتقدند که بیرون کردن آن‌ها از زمینی موقوفی در مملکتی اسلامی حرام است.

این مستند  ۳۸ دقیقه‌ای را در پلتفرم‌های هاشور و نماوا در طول جشنواره سینما حقیقت می‌توان تماشا کرد و امروز در بخش خانه جشنواره نمایش دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=21720
   

نوشته های مشابه

12آذر
بازی درمانی در کودکان پرخاشگر
گزارش تحلیلی معاصر :

بازی درمانی در کودکان پرخاشگر

15آبان
درد بی درمان سوختگی در ایران
رئیس هیئت مدیره جمعیت حمایت از بیماران سوخته(ققنوس) :

درد بی درمان سوختگی در ایران

08آبان
شناخت انواع هپاتیت
گزارش تحلیلی معاصر:

شناخت انواع هپاتیت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها