• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

1

جزییات برنامه‌های عیدانه غدیر در پایتخت؛ از مهمانی ۱۰ کیلومتری خیابان ولی‌عصر تا ویژه‌ برنامه‌های مناطق ۲۲گانه

  • کد خبر : 27629
  • 26 تیر 1401 - 17:41
جزییات برنامه‌های عیدانه غدیر در پایتخت؛ از مهمانی ۱۰ کیلومتری خیابان ولی‌عصر تا ویژه‌ برنامه‌های مناطق ۲۲گانه

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش خبرنگار شهری ایرنا، خنکای «عید قربان» تا «عید غدیر» برای مسلمانان به ویژه شیعیان، آن‌چنان دلچسب و سرورآفرین است که شاید آن‌چنان نیاز به فضاسازی و برنامه‌ریزی عمومی نداشته باشد. بازه پربرکت و توام با جشن و نشاطی که به «دهه امامت و ولایت» شهرت یافته و […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش خبرنگار شهری ایرنا، خنکای «عید قربان» تا «عید غدیر» برای مسلمانان به ویژه شیعیان، آن‌چنان دلچسب و سرورآفرین است که شاید آن‌چنان نیاز به فضاسازی و برنامه‌ریزی عمومی نداشته باشد. بازه پربرکت و توام با جشن و نشاطی که به «دهه امامت و ولایت» شهرت یافته و تقریباً فرد فرد جامعه اسلامی برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن ویژه برنامه‌های آن می‌کوشند. از عرض تبریک و شادباش و توزیع نقل و شیرینی گرفته تا دید و بازدید و مراجعه به منازل بزرگان اقوام، جملگی نوید فرارسیدن عید بزرگ غدیر را می‌دهند؛ هرچند نباید تلاش برای دریافت عیدی از سادات را از قلم انداخت.

شهروندان در این روزهای مبارک و فرخنده، به صورت خودجوش، آذین‌بندی کوچه و محلات و شیرین کردن کام یکدیگر را با روی گشاده انجام می‌دهند و به نمونه‌های کوچک و موفق برای ایجاد شادی و سرور در شهر تبدیل می‌شوند.

امسال نیز همچون سال‌های گذشته، برگزاری آیین و جشن‌های مناسباتی در کوچه و خیابان‌های ایران اسلامی در ایام «عید تا عید»، حال و هوای سراسر ایران به ویژه پایتخت را تحت تأثیر قرار داده است. ویژه برنامه و رویدادهایی که در روز عید غدیر به اوج می‌رسند و از قرار معلوم شهرداری تهران نیز آستین بالا زده تا حال و هوای شهر و شهروندان تهرانی را متحول ‌کند.

مهمونی ۱۰ کیلومتری/ تهرانی‌ها؛ خیابان ولی‌عصر را از دست ندهید!
متفاوت و شاخص‌ترین برنامه تدارک دیده شده برای پایتخت‌نشینان در روز عید سعید غدیر خم، «مهمونی ۱۰ کیلومتری» است؛ جایی‌ حد فاصل چهارراه ولی‌عصر تا چهارراه پارک‌وی که در روز دوشنبه ۲۷ تیرماه از ساعت ۱۸ تا ۲۲ به کانون برنامه‌های عیدانه و بزرگترین اجتماع و جشن مردمی شهر تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مضاف بر ۳۵۰ موکب‌ از هیأت‌های مذهبی، مساجد، گروه‌های جهادی، ‌ خدماتی و گروه‌های سرود در طول مسیر، ۶۰۰ مجموعه مردمی برای حضور در این مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند همچنین، ۴۰ مجموعه شهربازی در طول این مسیر برپا خواهد شد و ۱۱۰ هزار اسباب‌بازی به کودکان اهدا خواهد شد.

همچنین بر اساس اظهارات زارع سخنگوی ستاد برگزاری جشن بزرگ عید غدیر، بیش از ۲ میلیون غذا و میان وعده برای پذیرایی از میهمانان تدارک دیده شده همچنین ۱۵۰ گروه سرود در ۷۰ استیج حضور خواهند داشت و جمع بسیاری از هنرمندان مطرح و محبوب کشور از جمله عوامل برنامه‌های خندوانه، عصر جدید و رنگین کمان در این اجتماع باشکوه مشارکت دارند.

جزییات برنامه‌های عیدانه غدیر در پایتخت؛ از مهمانی ۱۰ کیلومتری خیابان ولیعصر تا ویژه‌ برنامه‌های مناطق ۲۲گانه

پلیس: اتوبوس‌های خط ۷ به بزرگراه چمران هدایت می‌شوند
در زمان برگزاری «مهمونی ۱۰ کیلومتری» به گفته معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، به‌دلیل اینکه در روز عید غدیر غرفه و موکب‌هایی در خط ویژه اتوبوسرانی خیابان ولی‌عصر(عج) برای اقدامات فرهنگی عید غدیر برپا می‌شود، خط ویژه در این مسیر مسدود خواهد بود و اتوبوس‌های خط ۷ که در این مسیر از شمال به جنوب تردد می‌کنند، به مسیر بزرگراه چمران هدایت خواهد شد.

سرهنگ محمد رزاقی این را هم گفته که در مسیر جنوب به شمال خیابان ولی‌عصر، ترافیک برقرار و ورودی و خروجی‌های آن باز است و هیچ منعی برای کسبه و صنوف مشغول کار و فعالیت نیست. همچنین شهروندانی که می‌خواهند، در این جشن شرکت کنند، خیابان‌های اطراف مانند خیابان طالقانی، مطهری، بهشتی، فاطمی، حقانی و میرداماد را برای پارک در نظر بگیرند؛ البته در این مسیرها تاکسی‌های ون برای انتقال شهروندان به خیابان ولی‌عصر پیش‌بینی شده است.

از بلندترین خیابان خاورمیانه با ۱۸ کیلومتر طول که فاصله بگیریم، در گوشه و کنار شهر نیز حال و هوای عید برقرار است. مراسم‌هایی که به همت مجموعه‌های مردمی و شهرداری‌های مناطق ۲۲گانه برپاست و در روز دوشنبه پرجنب‌وجوش‌تر می‌شود.

پویش «به عشق علی (ع) لبخند بسازیم» در مناطق ۲۲گانه
در این روز فرخنده، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، به مناسب دهه امامت و ولایت ویژه برنامه‌های فرهنگی را با محوریت برگزاری پویش «به عشق علی (ع) لبخند بسازیم»، برای استفاده عموم شهروندان تهرانی در سطح مناطق ۲۲گانه برگزار می‌کند.

پویش «به عشق علی (ع) لبخند بسازیم» با اهداف معرفی عید سعید غدیر به عنوان عید الله اکبر و عید لبخند و برادری، ایجاد لبخند، سرور و نشاط معنوی شهروندان و معرفی الگوی زندگی اسلامی ایرانی با تأکید بر سیره علوی، در بوستان‌ها و سطح محلات مناطق ۲۲گانه تهران از تاریخ ۱۸ لغایت ۲۸ تیر برگزار می‌شود.

از برنامه‌های تدارک دیده شده در ایام دهه ولایت می‌توان به برگزاری ۲۲ جشن فاخر در بوستان‌های اصلی شهر، راه‌اندازی ۴۴ کاروان سیار جشن خودرویی در شب و روز عید غدیر، برپایی ۳۵۴ جشن و سخنرانی غدیرشناسی و ولایت و مولودی خوانی در مساجد شاخص شهر،   برگزاری ۳۵۴ مراسم تجلیل و تکریم سادات و پیر غلامان علوی، سفره‌های اطعام غدیر، اهدای هدایای مناسبتی در اجتماعات بزرگ به کودکان و نوجوانان و اجرای ۳۵۴ مراسم نور افشانی در پایتخت اشاره کرد.

جزییات برنامه‌های عیدانه غدیر در پایتخت؛ از مهمانی ۱۰ کیلومتری خیابان ولیعصر تا ویژه‌ برنامه‌های مناطق ۲۲گانه

میادین شهر غرق در نور 
سازمان زیباسازی شهر تهران، نورافشانی میادین شهر از جمله میدان تجریش، میدان شهید طهرانی مقدم (کاج)، بوستان ملت، بوستان پلیس، میدان صادقیه، میدان شهدای هفتم تیر، باغ موزه قصر، میدان نبوت (هفت حوض)، محوطه میدان آزادی، خیابان آزادی خیابان میمنت روبروی ستاد بحران، میدان راه آهن، میدان شهدا، فلکه دوم نیروی هوایی، بزرگراه شهید محلاتی بلوار ابوذر شمالی نبش کوچه گلستان زمین خاکی فوتبال، ساختمان مرکزی شهرداری، میدان بازار دوم، میدان مدافع حرم، میدان معلم، بوستان ولایت، میدان نماز شهرری، میدان کمال الملک تهرانسر، میدان دریاچه، محوطه برج میلاد، میدان امام حسین (ع)، میدان ونک و میدان انقلاب اسلامی را در دستور کار قرار دهد.
آن‌طور که به تازگی صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در گفت‌وگویی به آن اشاره داشته، تهران مزین به ۱۱۰ هزار پرچم به نام حضرت علی (ع) در ایام عید غدیرخم شده و میدان الغدیر واقع در منطقه ۴ تهران (حوالی خیابان هنگام) با طراحی هنرمندان و انتخاب طرحی برگرفته از ضریح حضرت علی (ع) است، به بهره‌برداری می‌رسد.

بوستان آب و آتش و ویژه‌برنامه‌های «شب فیروزه‌ای»
از مجموعه فرهنگی تفریحی عباس‌آباد نیز اخباری مبنی‌بر برگزاری یک دهه ویژه برنامه با عنوان «شب فیروزه‌ای» با مشارکت «شبکه تهران» به گوش می‌رسد. ویژه برنامه‌ای که از شنبه ۱۸ تیر تا شب عید غدیر برقرار خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند، بعد از اذان مغرب با حضور در بوستان آب و آتش نظاره‌گر جزییات آن باشند.

جشن بزرگ عید غدیر در بوستان جوانمردان
از غرب تهران خبر می‌رسد، در آمفی‌تئاتر بوستان جوانمردان واقع در میدان شهرزیبا از شمالی‌ترین نواحی منطقه ۵ تهران نیز از ساعت ۱۸ روز دوشنبه ۲۷ تیر، جشن بزرگ عید غدیر برپا خواهد شد و در این مراسم، علاوه بر سخنرانی مذهبی، ویژه‌برنامه‌هایی با حضور خوانندگان و هنرمندان برجسته کشور برقرار خواهد بود.

عید غدیر و دریاچه خلیج فارس
در منطقه ۲۲  تهران، جشن بزرگ غدیر در دریاچه شهدای با حضور هنرمندان صدا و سیما و مشارکت هیئت‌های مذهبی برقرار خواهد بود. به گفته هوشیار معاون شهردار منطقه ۲۲، در ضلع شمالی و شرقی دریاچه میزهایی با حضور جوانان و محققین با موضوع بررسی شخصیت حضرت امیرالمومنین (ع) دایر می‌شود و در شب عید غدیر نورافشانی در میدان اتریش، مزار شهدای گمنام دریاچه شهدای خلیج فارس و تپه نورالشهدای شهرک شهید باقری در دستور کار است.

جشن «همیشه امیر» در بوستان لاله
بوستان لاله واقع در بلوار کشاورز (منطقه ۶ تهران) نیز روز یکشنبه ۲۶ تیر از ساعت ۱۹ تا ۲۱ میزبان جشن بزرگ «همیشه امیر» است. از همه شهروندان عزیز دعوت می‌شود تا در این مراسم و جشن باشکوه حضور داشته باشند.

جشنی که با مشارکت فرهنگسرای سرو و شهرداری منطقه ۶ تهران برگزار خواهد شد و اجرای گروه سرود دانش‌آموزی، سخنرانی مذهبی، نقالی و پرده‌خوانی مرشد مظاهری، داستان‌گویی استاد قریب درباره واقعه غدیر و اجرای موسیقی محلی و مقامی توسط گروه هنری مردوس را در بردارد.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=27629
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها