• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

3

جلسه شورای عالی مسکن چهارشنبه با حضور رییسی برگزار می‌شود

  • کد خبر : 4545
  • 12 مهر 1400 - 16:32
جلسه شورای عالی مسکن چهارشنبه با حضور رییسی برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدرضا رضایی کوچی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به جزییات جلسه شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهوری، گفت: یکی از نقاط قوت قانون جهش تولید مسکن این است که در این قانون تاکید شده که […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدرضا رضایی کوچی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به جزییات جلسه شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهوری، گفت: یکی از نقاط قوت قانون جهش تولید مسکن این است که در این قانون تاکید شده که شورای عالی مسکن با ریاست شخص رییس جمهوری تشکیل شود.

رییس کمیسیون عمران مجلس افزود: خوشبختانه با انگیزه‌ای که در دولت وجود دارد، رییس جمهوری قرار است روز چهارشنبه این هفته جلسه شورای عالی مسکن را تشکیل دهد و مقرر شده است در این جلسه پیشنهاداتی که وزارت راه و شهرسازی در این زمینه آماده کرده، تعیین تکلیف شود.

وی تصریح کرد: تسهیلات بانکی مهم‌ترین مولفه برای تولید مسکن است و بانک مرکزی در این زمینه تقسیم کاری داشته است تا توزیع منابع در بین بانک‌های مختلف انجام شود.

رضایی کوچی با تاکید بر اینکه قانون جهش تولید مسکن به گونه‌ای نوشته شده است که بانک‌ها مکلف هستند این مبالغ را پرداخت کنند، افزود: تقریبا منابع مالی ساخت یک میلیون واحد مسکن در کشور آماده است و در کنار آن بحث زمین وجود دارد که ۶ هزار هکتار زمین در حال حاضر توسط وزارت راه و شهرسازی پیش‌بینی شده و آماده برای شروع تولید مسکن در کشور است.

رییس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: همچنین در زمینه تامین مصالح ساختمانی با وزارت صمت هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا با معرفی وزارت راه و شهرسازی پیمانکاران و انبوه سازان بتوانند در بورس کالا مصالح ساختمانی را با قیمت پایه تهیه کنند.

نماینده مردم جهرم در مجلس با یادآوری این که در این زمینه هماهنگی‌هایی هم با سازمان نظام مهندسی و امور مالیاتی انجام شده است، عنوان کرد: بنابراین تقریبا تمام مقدمات کار برای اینکه یک کار جهادی و بزرگ در حوزه مسکن در کشور شکل بگیرد، آماده است.

رضایی کوچی اظهار داشت: کمیسیون عمران هم طبق هماهنگی که با وزارت راه و شهرسازی داشته است، هر دو هفته یکبار فعالیت‌ها را رصد خواهد کرد و نماینده‌ای از کمیسیون عمران در شورای عالی مسکن حضور پیدا کرده تا به نمایندگی از مجلس بتواند در آن جلسات موضوعات را دنبال کند.

رییس کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: قانون جهش تولید مسکن شامل افرادی می‌شود که مسکنی ندارند یا اینکه از ابتدای انقلاب زمین دولتی و امکانات دولتی به صورت یارانه‌ای دریافت نکردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۷۰ هزار خانوار در روستاها و شهرهایی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، شناسایی شده‌اند که اولویت با این مناطق است. البته با این ۴ میلیون واحدی که در ۴ سال هدف‌گذاری شده، طبیعی است که تقریبا همه آن‌هایی که فاقد مسکن هستند و نمی‌توانند در شرایط عادی صاحب خانه شوند، از این طریق صاحب خانه شوند.

رضایی کوچی با اشاره به مشکلات فنی بانکی در زمینه پرداخت وام ودیعه مسکن به مردم، اظهار داشت: به نظر می‌رسد یک عدم هماهنگی بین بانک مرکزی و بانک‌های عامل وجود دارد و لذا پیشنهاد ما به وزارت راه و شهرسازی این بود که این موضوع در جلسه شورای عالی مسکن حل شود چرا که در این جلسات نماینده‌های بانک ها هم حاضر هستند و وزیر اقتصاد هم از جمله مسوولان حاضر در این جلسه است.

 وی تاکید کرد: بنابراین در این بخش نیاز به هماهنگی داریم چرا که در این موضوع تصمیمات گرفته شده و بانک‌ها مکلف هستند وام ودیعه مسکن را تمدید کنند و همراهی لازم را داشته باشند. بانک‌ها در این شرایط سخت و گرفتاری‌هایی که در حال حاضر مردم دارند، باید همراهی بیشتری با مردم داشته باشند.



لینک منبع

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=4545
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها