• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

2
رئیس مجلس شورای اسلامی

جهاد تصمیم برای مسئولان به اندازه جهاد تبیین مهم است

  • کد خبر : 31209
  • 29 فروردین 1402 - 21:19
جهاد تصمیم برای مسئولان به اندازه جهاد تبیین مهم است
رئیس مجلس شورای اسلامی جهاد تصمیم برای مسئولان را به اندازه جهاد تبیین مهم عنوان کرد و گفت: بدون شک کارهای زمین‌مانده امروز نیازمند شجاعت در تصمیم‌گیری و هزینه‌دادن آبرو، جان و زمان است و طبیعتا یک تصمیم درست توأم با خرد جمعی و مبتنی بر سنت‌های الهی و مردمی سازی، می‌تواند راهگشا باشد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست: محمدباقر قالیباف عصر سه شنبه در نشست زنان و مشارکت سیاسی با حضور جمعی از بانوان فعال در حوزه های سیاسی و اجتماعی، به همت معاونت بانوان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی برگزار شد، در ابتدای سخنان خود ضمن آرزوی قبولی طاعات و ابراز امیدواری برای عبور از سختی‌ها و مشکلات گفت: حضور ارزشمند بانوان فعال سیاسی در این نشست‌ها، نویدبخش اتفاقات خوبی در آینده است.

غرب با نگاه‌ ابزاری، زن را به اسارت کشید

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه و مورد تقدم قرار دادن بانوان، گفت: هنوز هم در تصمیمات خود مردسالارانه عمل می‌کنیم. زمانی که توفیق خدمت در شهرداری را داشتم بسیار تلاش می‌کردم بتوانم در بخش‌هایی که جبهه انقلاب، لکنت زبان داشته و در تصمیم‌گیری تردید دارد، تصمیمات شجاعانه، دقیق و محکم برای حضور زنان و جوانان در عرصه‌های مختلف گرفته شود و همه این تصمیمات مبتنی بر اندیشه‌های سیاسی حضرت امام خمینی(ره) و نگاه مقام معظم رهبری در حوزه های اجتماعی و فرهنگی بوده است.

وی در ادامه با اشاره نقش زنان در انقلاب عنوان کرد: غرب با نگاه ابزاری و کالایی به زن و علی‌رغم اینکه همه حرفش این بود که به زن آزادی بدهد، با نگاه‌های مختلف در عمل او را به اسارت کشید. غرب‌گرایان داخلی نیز در اتفاقی که سال گذشته در کشور افتاد و شعار «زن، زندگی، آزادی» داده شد به هیچ کدام از مبانی فرهنگ دینی، اخلاقی، انسانی و آزادی پایبند نبودند. فقط کافی‌است به بی‌ادبی زبان و کلامی که به کار گرفتند و توهینی که به همه نمادهای ملی کشور صورت گرفت، بنگرید.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه آنها پا روی همه باورهای دینی، اخلاقی، سنت‌ها و عرف جامعه از جمله قرآن، مسجد و هویت گذاشته و بر آنها تاختند، اظهار داشت: جالب است که باز هم شعار «زن، زندگی، آزادی» می دهند اما اقدامات آنها هیچ نسبتی با آن ندارد.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: کارنامه و نگاه انقلاب اسلامی و فرصت‌هایی که به معنای واقعی کلمه برای زنان در انقلاب اسلامی اتفاق افتاد را بنگرید که در آن موضوعات اساسی و اصلی زنان مورد توجه بوده است. در این حوزه نقدهایی داشته و داریم اما موضوعات اصلی ما این نیست و موضوعات فرعی است که روی کارهای اساسی، دقیق و اصلی ما که در حوزه زنان انجام پذیرفت، سایه افکند.

انقلاب اسلامی زن را به‌عنوان محور خانواده قرار داد و او را به میدان مسائل اجتماعی آورد

وی افزود: انصاف این است که انقلاب اسلامی هم توانست زن را در محوریت خانواده در ابعاد مختلف خود قرار دهد و هم توانست زن را به‌عنوان یک فعال حوزه اجتماعی در عرصه‌های مختلف در میدان مسائل اجتماعی و جامعه به میدان بیاورد اما برخی نگاه‌ها، صحبت‌ها، روش‌ها و اظهارات در جاهایی بر این موضوع سایه انداخت.

قالیباف ادامه داد: امروز ۴۰ درصد اعضای هیأت علمی را بانوان تشکیل می‌دهند و حدود ۲۰ درصد مدیران در سطوح مختلف از زنان هستند و در برخی گرایش‌ها تا ۶۰ درصد دانشجویان دختران هستند؛ البته برخی نقدهای ما همین است که در برنامه‌ریزی دچار اشکالاتی می‌شویم که ۶۰ درصد بانوان در دانشگاه هستند اما چاره اندیشی نمی‌شود که با ظرفیت‌ها و توقعات موجود چه برنامه ای برای خروجی آن داریم.

بدون شک انقلاب اسلامی فرصت را برای حضور بانوان در عرصه‌های مختلف فراهم کرده است

رئیس نهاد قانونگذاری با بیان اینکه بانوان باید عضو فعال جامعه باشند، ابراز داشت: در این شرایط نمی‌توان سازوکار، خدمات و حتی مبلمان شهر را مردسالارانه طراحی کرد که برخی این برداشت را می‌کنند که انقلاب اسلامی با حضور زنان در عرصه اجتماعی مخالف است در حالی که بدون شک انقلاب اسلامی نشان داده و این فرصت را فراهم کرده است تا زنان در عرصه های مختلف حضور داشته باشند.

وی تأکید کرد: در کنار آن نگاه، این باور را داریم که زن رکن رکین خانواده است و خانواده اساس پیشرفت جامعه در همه ابعاد خود است و مهم‌ترین بحث پیشرفت در جامعه بدون شک منابع انسانی است و در تربیت این منابع انسانی نقش مادران و زنان بی‌نظیر است و کس دیگری نمی‌تواند آن را انجام دهد البته این به این معنا نیست که کار مادران صرفا فرزندآوری باشد؛ این صحبت‌ها متناقض نیست بلکه شاید در ظاهر در تضاد باشند اما همان دوگانه‌هایی هستند که مکمل هم هستند.

قالیباف در ادامه با اشاره به اهمیت نقش تربیت ابراز داشت: بی‌شک آموزش و پرورش نیز در تربیت بسیار موثر است. در حال حاضر حدود ۱۸ سال است که شاهد حضور ۸ وزیر در آموزش و پرورش بوده ایم که هم اکنون نیز این وزارتخانه با سرپرست اداره می شود که به نظرمن این موضوع اتفاقی نیست. در این مدت زمان، دو نسل از فرزندان ما از آموزش و پرورش بیرون آمده‌اند و امروز فارغ‌ التحصیلان این دوره از آموزش عالی نیز فارغ‌التحصیل شده اند و بسیاری از چالش های امروز کشور نیز به دلیل همین اتفاق است.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همواره روی این موضوع تأکید داشته ام که فرد انقلابی کسی است که کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برساند اما روزی که این حرف را زدم خیلی به آن توجه نشد و امروز شاهد آثار برخی از این ناکارآمدی‌ها هستیم و پاسخ روشن و قاطعی نیز برای آن نداریم.

تحول در اقتصاد یعنی مبارزه با صهیونیست‌ها

وی همچنین با ابراز تأسف از اینکه جرأت عذرخواهی نیز نداریم، افزود: این عذرخواهی باید به زبان و عمل باشد اما متأسفانه در این حوزه لکنت داریم و اینجاست که زنان، مردان، جوانان و پیشکسوتان جبهه انقلاب باید به صورت جدی به این مباحث بپردازند و از هر بحث حاشیه‌ای فاصله بگیرند.

قالیباف با اشاره به سخنرانی خود در راهپیمایی روز قدس، گفت: امروز اسرائیل واقعا منفعل است و جبهه اسلام در مقابل غرب و رژیم صهیونیستی به همراه توده های مردم توانسته است رژیم تا بن دندان مسلح صهیونیستی را منفعل و زمین‌گیر کند. شعار مبارزه با اسرائیل و صهیونیست‌ها در این موضوع خلاصه می‌شود که ما مسئولان با مشکلات اقتصادی مبارزه کنیم. تحول در اقتصاد یعنی مبارزه با صهیونیست‌ها.

مجلس یازدهم پرونده حمایت از حقوق زنان را تعیین تکلیف کرد

رئیس قوه مقننه همچنین با بیان اینکه اگر با این نگاه اقدام کنیم همه جوانان ما ضد صهیونیست هستند لذا باید درک درستی از مسائل اجتماعی و فرهنگی داشته و نیاز جامعه را به وقت متوجه شویم، گفت: ما این افتخار را در مجلس یازدهم داریم که موضوعی در رابطه با حقوق زنان را که بیش از ۲ دهه روی زمین مانده بود را پیگیری کنیم. این موضوع در رابطه با نگاه مقابله با ظلم به زنان در محیط خانواده و جامعه است که حضرت آقا نسبت به آن مطالبه داشتند که با همت مجلس و غیرت بانوان مجلس آن را به سرانجام رساندیم.

وی افزود: اما ببینید این موضوع با چه مخالفت‌ها و مقاومت‌هایی روبرو بود و هم‌اکنون نیز چه اظهاراتی درباره آن می شود که آن هم از درون جبهه انقلاب است. ما باید بسیار شجاعانه و مدبرانه زیر سایه مکتب امام راحل(ره) با عناصر عقلانیت و انقلابی گری پیش ببریم اما متأسفانه گاهی عقلانیت تعطیل می‌شود و درک درستی از آن نداریم. نباید تسلیم واقعیت تلخی شویم که می خواهد انقلاب را زمین بزند اما تا خوب این واقعیت را نشناسیم نمی توانیم قدرت حل مسأله داشته باشیم و آن را حل کنیم.

جهاد تصمیم برای مسئولان به اندازه جهاد تبیین مهم است

قالیباف در ادامه با بیان اینکه امروز جهاد تبیین مهم‌ترین موضوع و رسالتی است که باید به آن پرداخت، اذعان داشت: ما در یک جنگ ترکیبی قرار داریم که از هر طرف بنگرید، موضوع تبیین موضوع بسیار جدی و اساسی در مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، محیط‌زیستی، تربیت و اقتصادی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به این مطلب که جهاد تصمیم، برای ما مسئولان به اندازه جهاد تبیین مهم است، گفت: ما مسئولان در بخش‌های قابل توجهی در جهاد تصمیم مردد هستیم چرا که تصمیم سخت است و هزینه دارد و زحمت برمی‌دارد اما بدون شک کارهای برزمین‌مانده امروز ما نیازمند شجاعت در تصمیم‌گیری و هزینه‌دادن آبرو، جان و زمان است و طبیعتا یک تصمیم درست توأم با خرد جمعی که مبتنی بر سنت‌های الهی و مردمی سازی باشد، می‌تواند راهگشا باشد.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=31209
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها