• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

1
معاون امور مجلس رئیس جمهور

حسینی: وزیر پیشنهادی رفاه فردا معرفی می‌شود

  • کد خبر : 28756
  • 08 شهریور 1401 - 20:22
حسینی: وزیر پیشنهادی رفاه فردا معرفی می‌شود
طلوع سیاست/ سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور در نشست خبری اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارتخانه بسیار مهم، عریض و طویل است و می‌طلبد تعیین تکلیف شود تا هر چه زودتر به فعالیت‌های خود برسد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست، سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور در نشست خبری اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارتخانه بسیار مهم، عریض و طویل است و می‌طلبد تعیین تکلیف شود تا هر چه زودتر به فعالیت‌های خود برسد.

این عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه تاکید دولت زدودن رقابت بین قوا است، افزود: ایجاد همدلی و هم‌افزایی بین دولت و مجلس ماموریت دولت سیزدهم بود که کاهش تذکرات و سوالات در مجلس به دلیل تعامل دولت با مجلس است نه تقابل.

حسینی خاطرنشان کرد: برای عدم ایجاد تنش به دنبال همکاری با مجلس هستیم.

وی با اشاره به تیتر خبری با این مضمون که بیشترین تذکر به آیت‌الله رییسی بود، گفت: در حالی که این موضوع تیتر یک رسانه شد و در حالی که ارزیابی‌ها هر ساله درنظر گرفته می‌شود که این هم بخشی مربوط به دولت قبل است و از آنجا که مردم آمار ندارند فکر می‌کنند بیشترین تذکرات دولت‌ها در این دولت انجام شد.

به گفته حسینی، بیش از ۲هزار سوال در مجلس مطرح شد که نمایندگان هزار سوال را منصرف شدند چون قبل از طرح سوال توجیه شدند و این نهایت تعامل دولت با مجلس را نشان می‌دهد.

معاون پارلمانی رییس جمهور درباره معرفی وزیر بازرگانی، گفت: منتظر اتخاذ تصمیم آقای رییسی در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به وظایف بازرگانی ادامه داد: بعد از تفکیک وزارت بازرگانی بخشی از وظایف آن بر عهده وزارت صمت و بخش کمی هم بر عهده وزارت جهاد گذاشته شده بود به وزارت بازرگانی برمی‌گردد.

دولت و مجلس مصمم به رفع مشکل مسکن هستند

حسینی در پاسخ به این پرسش ایرنا که یکی از توصیه‌های امروز رهبری بحث مسکن بود و دولت و مجلس چه تعاملی برای حل این معضل دارند، گفت: محورهای صحبت‌های رهبر معظم انقلاب برنامه یکسال گذشته و نگاه به آینده و توصیه ها بود. دولت مردمی نکته‌ای بود که اشاره کردند که دولت مردمی صرفا بین مردم رفتن نیست و استفاده از نخبگان در قانونگذاری و طرح‌ها و لوایح هم مهم است.

وی افزود: رهبری در باب اولویت‌ها فرمودند هنوز اقتصاد اولویت است و در بحث رشد اقتصادی به رسیدن به ۸ درصد تاکید کردند. ایشان فرمودند اگر وعده مسکن رییس جمهور اجرایی شود می‌تواند به بهبود شرایط کمک کند.

وی اضافه کرد: مجلس طرح جهش تولید مسکن دارد که دولت هم همراهی کرد. دولت و مجلس مصمم هستند با جدیت مساله مسکن حل شود. البته در این مسیر اوایل مقاومت‌هایی بود و برخی دستگاه‌ها زمین اضافی را در اختیار قرار نمی‌دادند که امروز زمین‌ها اختصاص یافته و ساخت و ساز در حال انجام است.

معاون رییس جمهور درباره برجام تصریح کرد: دولت از نخست دو سناریو داشت یکی با فرض توافق برجام و دیگری عدم توافق که الان هم همه وزارتخانه‌ها فعالیت خود را انجام می‌دهند.

وی درباره اینکه اعضای کمیسیون امنیت ملی خواستار توضیح بیشتر دولت در ارتباط برجام هستند، افزود: قرار نیست همه چیز به برجام گره بخورد و این صحیح نیست؛ اما همواره اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جلسات غیرعلنی با حضور وزیر خارجه نشست برگزار می‌کنند و در جلسه اخیر با حضور امیرعبداللهیان، باقری، شمخانی و اسلامی هم نشست برگزار شد و نمایندگان به صراحت مطالب خود را بیان کردند. از طرفی هنوز مذاکرات نهایی نشده است و اگر نمایندگان موردی داشته باشند می‌پرسند و متن تقریبا در اختیارشان است و در جریان هستند.

تاخیر معرفی وزیر پیشنهادی کار بدلیل انتخاب فردی باتجربه و توانمند بود

حسینی در ادامه درباره معرفی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: اشراف به مسائل اقتصادی، ساماندهی مسایل کارگری و تصمیم گیری بر مسایل سیاسی و اجتماعی و مقبول نمایندگان بودن از جمله ویژگی‌هایی است که وزیر کار باید داشته باشد.  گزینه‌های متعددی تاکنون مطرح شد و دلیل تاخیر هم انتخاب فردی با تجربه و توانمند بود.

ملموس‌ترین دستاورد تعامل مجلس و دولت، سفرهای استانی بود

معاون رییس جمهور در امور مجلس ملموس ترین نتیجه و دستاورد تعامل دولت و مجلس در یک سال گذشته را سفرهای استانی عنوان و اظهار کرد: مهمترین دستاورد این تعامل سفرهای استانی بود که نمایندگان دیدگاهها و اولویت‌های خود را در حوزه انتخابیه متبوع مطرح می‌کنند که این امر به شناخت بیشتر آن حوزه انتخابیه به دولتمردان کمک می کند.

وی افزود: در لایحه بودجه هم این همکاری موثر بود و در طرح‌های مختلفی چون تسهیل صدور مجوز کسب و کار و همچنین برنامه هفتم توسعه که پیش رو داریم با تعامل بهتر به سرانجام خواهد رسید.

سند تحول دولت، دستمایه برنامه هفتم توسعه

حسینی درباره برنامه هفتم توسعه گفت: مجمع تشخیص مصلحت اعلام کرد سیاست‌های اصلی برنامه هفتم توسعه را تدوین کرده و رهبری هم به دولت ابلاغ می کنند؛ البته دولت کار را شروع کرده و در سازمان برنامه و بودجه روی آن کار می‌شود و به موازات آن مجلس روی این برنامه دارد کار می‌کند.

وی ادامه داد: در برنامه سند تحول دولت ۳۷ محور مشخص شد که می تواند دستمایه برنامه هفتم توسعه باشد و سرعت عمل بهتری داشته باشیم و امیدواریم بحث برنامه هفتم توسعه پاییز در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

طرح استخدام نیروهای شرکتی برای دولت بار مالی دارد

حسینی درباره طرح تعیین تکلیف و استخدام نیروهای شرکتی گفت: تاکید رئیس جمهور بر این بود که سازمان امور اداری و استخدامی به طور دقیق بررسی کند و به صورت لایحه به مجلس ارائه شود.

وی افزود: مجلس طرحی دارد که نشست‌هایی با حضور سازمان امور اداری و استخدامی برگزار شد اما مورد تایید نبود و به جمع بندی نرسیدند.

معاون پارلمانی رییس جمهور خاطرنشان کرد: این طرح چون بار مالی دارد باید موافقت دولت را داشته باشد وگرنه بر اساس اصل ۷۵ قانون اساسی تایید نمی‌شود و شورای نگهبان رد می‌کند. علاوه بر این، در استخدام کارکنان باید شایسته سالاری مورد توجه قرار بگیرد نه اینکه با سفارش و لابی وارد مجموعه‌ای شود و سریع استخدام شوند.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=28756
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها