• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

2

حسینی: کانون دانشگاهیان حضور فعال، مستمر و موثری در صحنه سیاسی کشور دارد

  • کد خبر : 27107
  • 23 خرداد 1401 - 22:23
حسینی: کانون دانشگاهیان حضور فعال، مستمر و موثری در صحنه سیاسی کشور دارد

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش حوزه دولت ایرنا، محمد حسینی روز دوشنبه در نشست خبری هفتمین اجلاسیه سراسری کانون دانشگاهیان ایران اسلامی که قرار است روز پنجشنبه در دانشگاه تهران برگزار شود، با تاکید بر لزوم فعالیت مستمر تشکل‌ها و احزاب سیاسی اظهار داشت: از آسیب‌ها و آفت‌های تشکل‌ها و احزاب کشورمان […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش حوزه دولت ایرنا، محمد حسینی روز دوشنبه در نشست خبری هفتمین اجلاسیه سراسری کانون دانشگاهیان ایران اسلامی که قرار است روز پنجشنبه در دانشگاه تهران برگزار شود، با تاکید بر لزوم فعالیت مستمر تشکل‌ها و احزاب سیاسی اظهار داشت: از آسیب‌ها و آفت‌های تشکل‌ها و احزاب کشورمان این است که فعالیت خود را صرفاً به دوران انتخابات و تبلیغات محدود می‌کنند اما کانون دانشگاهیان حرکت مستمری داشته و ضمن ارتباط با استان‌های مختلف، به طور منظم هر هفته جلسه شورای مرکزی کانون برگزار می‌شود.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه کانون دانشگاهیان حضور فعال، مستمر و موثری در صحنه سیاسی کشور دارد، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد احزاب و تشکل‌های سیاسی بعد از انتخابات حتی فعالیت‌های بیشتری نسبت به قبل داشته باشند چرا که بعد از انتخابات با توجه به تغییر ریلی که آغاز شده است نیاز هست که صاحبان ایده و نظر و نخبگان دانشگاهی در کنار دولت در پیشبرد امور و تحقق وعده‌ها همفکری و همیاری داشته باشند.

حسینی تاکید کرد: اساتید و دانشگاهیان از گروه‌های مرجع جامعه هستند و مردم به حرف‌های آنان اعتماد دارند لذا می‌توانند در تبیین امور، ایجاد امید و مقابله با هجمه‌های دشمنان و بدخواهان نقش مهمی ایفا کنند.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر تعامل نزدیک با دانشگاه و اینکه دانشگاه پشتوانه فکری دولت است، اظهار داشت: اساتید دانشگاه باید در موضوعات مختلف به ویژه هجمه غرب گرایان که به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم هستند، ابتکار عمل را در دست داشته و واقعیت موجود را برای مردم تبیین کنند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: همانطور که رهبر فرزانه انقلاب تاکید دارند امروز در جنگ ترکیبی قرار داریم و در این جنگ رسانه‌ای، تبلیغاتی و روانی دشمنان، اندیشه و تفکر حرف اول را می‌زند و اساتید به صورت انسجام یافته و با پرهیز از پراکنده کاری می‌توانند در عرصه‌های مختلف از جمله پاسخ به شبهات و سیاه نمایی‌های بدخواهان پیشگام باشند.

حسینی اظهار امیدواری کرد هفتمین اجلاسیه کانون دانشگاهیان ایران اسلامی منشاء و سرآغازی باشد تا سایر احزاب و تشکل‌ها هم به صورت فعال در صحنه حضور داشته و به دولت در اداره بهتر امور و ایجاد شرایط بهتر در کشور کمک کنند.

وی با اشاره به شعار هفتمین اجلاسیه کانون دانشگاهیان ایران اسلامی «دانشگاه تحول، تبیین و تولید دانش بنیان» خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلاتی که در طول هشت سال گذشته در کشور انباشته شده است، ایجاد تغییر و تحول به نفع مردم موضوع ضروری است.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی افزود: کشور ایران در آن دوره با مشکلات بزرگ مواجه شد که اگر همان روند ادامه می‌یافت روز به روز شرایط برای مردم دشوارتر می‌شود. مشکلات معیشتی و فاصله طبقاتی زیادی در سطح جامعه ایجاد و  قدرت و توان کشور هر روز ضعیف‌تر می‌شد و شاهد سوء استفاده و رانت‌های فراوان  بودیم.

حسینی یادآور شد: کسانی که در آن مقطع امور را در دست داشتند مقابل مطالبات مردم برای اصلاح وضع موجود مدعی بودند که راهی جز تسلیم مقابل بیگانگان و غرب وجود ندارد کشور به سمت پرتگاه رفته و چاره‌ای به جز کوتاه آمدن مقابل غرب نیست. در حوزه سلامت نیز ادعا می‌کردند که برای واردات واکسن کرونا راهی جز امضای قراردادهای مختلف از جمله اف. ای. تی. اف و تسلیم برابر خواسته‌های غربی‌های وجود ندارد. لذا با توجه به شرایط موجود ضرورت داشت که تغییر فکر و تحول در اداره امور ایجاد شود.

وی گفت: امروز این عزم و اراده در رئیس جمهور و مجموعه نیروهای انقلاب وجود دارد تا در مسیر اصلاح وضع موجود به نفع مردم گام بردارند. در یک سال گذشته شاهد تحولات خوبی در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه سیاست خارجی بودیم که دستاوردهایی بزرگی از جمله ارتباط با همسایگان، عضویت دائم در سازمان شانگهای، تقویت روابط دو جانبه و چند جانبه و افزایش صادرات را به همراه داشته است.

دبیرکل کانون دانشگاهیان خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم برای نخستین بار برنامه سند تحول را در ۳۷ موضوع ارائه کرده است که در تدوین آن اساتید دانشگاه نقش داشتند و امروز نیز برای تکمیل و تصحیح آن نیاز هست که دانشگاهیان مساعدت و همراهی داشته باشند. این سند می‌تواند مبنای برنامه هفتم توسعه باشد.

حسینی با اشاره به اهمیت موضوع تبیین، اظهار داشت: بدون تردید اگر هر مقدار کار و تلاش انجام شود اما آن به درستی تبیین و تفهیم نشود، دشمنان و بدخواهان ملت ایران با ابزار تبلیغاتی و روانی امور را وارونه جلوه داده و نقاط قوت را به ضعف تبدیل می‌کنند.

وی افزود: برای مقابله با جنگ روانی و تبلیغاتی دشمنان لازم است در کنار مجریان و دولتمردان، اساتید دانشگاه در رشته های تخصصی خود مسائل را برای مردم تبیین کنند و یکی از ارکان مهم ایجاد تحول همگرایی بین قوای سه گانه، نخبگان و دانشگاهیان و مردم است.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به تبلیغات انجام شده علیه طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اظهار داشت: امروز تبلیغات منفی زیادی در خصوص این موضوع وجود دارد تا در بین افکار عمومی و مردم نگرانی و یاس و ناامیدی ایجاد شود و  برای مقابله با آن اساتید از نقش تاثیرگذاری برخوردار هستند.

حسینی در خصوص انتخاب شعار تولید دانش بنیان برای هفتمین اجلاسیه کانون نخبگان دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: تولید دانش بنیان از جمله تأکیدات رهبر انقلاب است و ضرورت دارد تلاش بیشتر و مضاعفی در این زمینه داشته باشیم الگوی ما در این زمینه اساتیدی همچون شهریاری، علی محمدی و شهید چمران هستند که با ابتکار و نوآوری، منشاء دستاوردهای مفید و موثری برای کشور بودند.

وی در پاسخ به سوالی درباره روند تحقق وعده‌های رئیس جمهور اظهار داشت: در زمینه اجرایی و عملیاتی شدن وعده‌ها و شعارهای رئیس جمهور، اقدامات لازم در حوزه‌های مختلف از جمله ساخت مسکن شروع شده است و بنای دولت آن است که آنچه وعده داده است محقق شود.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی خاطرنشان کرد: در تبلیغات انتخاباتی همه نامزدها اذعان داشتند که ارز ترجیحی باید اصلاح شده و امکان ادامه آن وجود ندارد و این الزامی بود که دولت باید آن را انجام می داد.

حسینی گفت: البته در آغاز هر تغییر و تحول بزرگی، مشکلات و کاستی‌هایی وجود دارد اما اراده و عزم دولت بر این است که این کار بزرگ به نفع مردم تمام شود.

دبیرکل کانون دانشگاهیان تأکید کرد: اساتید دانشگاه باید کنشگران فعال در حوزه‌های مختلف بوده و نباید منفعل باشند. لازم است اساتید مسائل را به عنوان دیده بان تیزبین رصد کرده و آن را به درستی برای افکار عمومی تبیین و با آینده نگری به پیشرفت کشور کمک کنند.

حسینی افزود: در دو سال کرونایی شاهد افت تحصیلی بودیم و اساتید با دغدغه مندی تلاش می‌کنند تا در دوران پسا کرونا ضعف های گذشته برطرف شود.

وی در ادامه درباره برنامه های هفتمین اجلاسیه کانون، ‌گفت: این اجلاسیه روز پنجشنبه با پیام آیت الله رئیسی آغاز خواهد شد و در آن شماری از معاونین و وزراء به همراه  حدود ۷۰۰ نفر از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های سراسر کشور حضور خواهند داشت.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به فعالیت‌های کانون دانشگاهیان ایران اسلامی خاطرنشان کرد: اعضای کانون در صحنه‌های انقلاب حضور و مشارکت فعالی دارند و دوره انتخابات با توجه به یاس و ناامیدی و بی‌اعتمادی مردم به خاطر کاستی‌های هشت سال گذشته، تلاش زیادی برای تشویق مردم برای حضور در انتخابات داشتند.

حسینی درباره تاریخچه این کانون گفت: کانون دانشگاهیان از دهه ۸۰ فعالیت خود را آغاز و سال ۸۴ از وزارت کشور مجوز رسمی اخذ کرد این تشکل در همه استان‌ها دارای شورای استانی است و برخلاف برخی از احزاب در تهران و یک استان تمرکز ندارد بلکه در همه استان‌ها فعال است.

وی بیان کرد: در انتخابات سال ۱۴۰۰ با همت کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، ۱۲ هزار عضو هیات علمی دانشگاه از آیت‌الله رئیسی برای حضور در انتخابات دعوت کرده و از ایشان حمایت کردند و نخستین تشکل سیاسی بود که در انتخابات اخیر همه را به انتخابات و انتخاب اصلح یعنی آیت الله رئیسی دعوت کرد. در انتخابات سال ۹۶ نیز کانون، آیت‌الله ئیسی را به عنوان رئیس جمهور معرفی و حمایت کرد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی خاطرنشان کرد: در اجلاسیه هفتم کانون با توجه به اینکه برخی از اعضای شورای مرکزی در مجموعه قوه مجریه و مقننه مشغول فعالیت شده اند، اعضای جدید شورای مرکزی انتخاب خواهند شد همزمان در استانها نیز اعضای شورا و دبیر استان انتخاب خواهد شد. در کانون دانشگاهیان ایران اسلامی همه دانشگاه ها می توانند حضور داشته باشند.  

حسینی گفت: در اجلاسیه کانون دانشگاهیان ایران اسلامی از هر استان یک نفر گزارشی از وضعیت دانشگاه و نیز وضعیت استان ارائه خواهد داد. لازم است پس از گذشت یک سال از انتخابات، تحلیل و ارزیابی مشخصی از این دوره داشته باشیم. در این جلسه نقدها و پیشنهادات دانشگاهیان برای بهبود هرچه بیشتر شرایط کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

وی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی را تشکلی انقلابی و ولایی توصیف کرد و اضافه کرد: اعضای کانون با اعتقاد راسخ از اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کرده و با پیگیری مطالبات رهبری عزیز و همراهی با اقدامات تحولی دولت سیزدهم تعالی و پیشرفت همه جانبه ایران اسلامی و گره گشایی از مشکلات مردم را دنبال می‌کنند.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=27107
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها