• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

4

حقوق مالکیت فکری محصولات دانش‌بنیان و خلاق با کمک مجلس محقق می‌شود

  • کد خبر : 5994
  • 28 مهر 1400 - 12:02
حقوق مالکیت فکری محصولات دانش‌بنیان و خلاق با کمک مجلس محقق می‌شود

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق با بیان این که فعالان زیست‌بوم نوآوری ۱۸۰ هزار میلیارد دلار گردش مالی ایجاد کردند، تاکید کرد: حقوق مالکیت فکری محصولات دانش‌بنیان و خلاق با کمک مجلس محقق می‌شود. به گزارش ایسنا، پرویز کرمی در نمایشگاه طرح‌های کلان ملی و نوآوری‌های […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق با بیان این که فعالان زیست‌بوم نوآوری ۱۸۰ هزار میلیارد دلار گردش مالی ایجاد کردند، تاکید کرد: حقوق مالکیت فکری محصولات دانش‌بنیان و خلاق با کمک مجلس محقق می‌شود.

به گزارش ایسنا، پرویز کرمی در نمایشگاه طرح‌های کلان ملی و نوآوری‌های اجتماعی در حوزه توانبخشی، اظهار کرد: حقوق مالکیت فکری شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در ستادهای فناورانه معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری دنبال می‌شود که با کمک مجلس شورای اسلامی این کار به شکلی قانونی‌تر اجرایی شود.

وی با ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین تلاش‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این سال‌ها توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور بود. این زیست‌بوم از معاونت علمی و فناوری آغاز شده و با همراهی دانشگاه‌ها، پارک‌های فناوری، کارخانجات نوآوری، خانه‌های خلاق و نوآوری و مهم‌تر از همه نیروی انسانی متخصص و فعال آن به موفقیت‌های اخیر رسید.  

کرمی افزود: ایران به پشتوانه ظرفیت عظیم دانشی و نیروی انسانی تخصصی در کشور توانست نیازها و چالش‌های فناورانه خود را خصوصا در زمان تحریم ظالمانه پاسخ دهد. این کار هم با استفاده از توان داخلی و با اتکا به تخصص شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق انجام شد.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به اینکه امروز بزرگ‌ترین زیست‌بوم فناوری و نوآوری در منطقه در ایران شکل گرفته است، بیان کرد: در این زیست‌بوم، زمینه‌ای برای رشد شرکت‌های دانش بنیان و خلاق ایجاد و نظام تامین مالی مختص این شرکت‌ها نیز تعریف شد.

رییس ستاد اجرایی‌سازی سند توسعه فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق ادامه داد: در این زیست‌بوم ۶ هزار و ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان، یک هزار و ۴۰۰ شرکت خلاق و ۳۵۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم برای فارغ التحصیلان دانشگاهی ایجاد شده است. همچنین ۱۸۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی این زیست بوم است. با کمک همین ظرفیت موجود توانستیم بیشتر از ۲ هزار نفر از نیروهای انسانی مهاجرت کرده از کشور را نیز به بازگشت ترغیب کنیم.

کرمی افزود: یکی از تلاش‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای این شرکت‌ها بازارسازی داخلی و بین‌المللی است. یعنی در کنار ایجاد بازار داخلی سعی می کنیم محصولات دارای ظرفیت صادراتی را با کمک خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت در دیگر کشورها به بازارهای جهانی برسانیم. در حال حاضر این خانه‌ها در چین، ارمنستان، کنیا، عراق، سوریه و عمان راه‌اندازی شده است.

سرپرست حوزه ریاست معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین بیان کرد: یکی از تلاش‌های معاونت علمی استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی برای اجرایی کردن طرح‌های فناورانه است؛ این‌که سرمایه این بخش را به حوزه دانش و فناوری جذب کنیم.

دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق با اشاره به نمایشگاه ایران‌ساخت، بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات قابل توجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزاری نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ایران‌ساخت است که بخش دولتی مانند دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، پژوهشگاه‌ها و غیره بهره‌برداران این تجهیزات هستند. بخش خصوصی سازنده و تولیدکننده و معاونت علمی سیاستگذار و تسهیل‌گر در این حوزه است.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به ایجاد نواحی نوآوری در کشور، ادامه داد: پهنه‌های نوآوری در کشور با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل گرفته است. نخستین آنها نیز پهنه نوآوری دانشگاه شریف بود که میزبان ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان و خلاق است. در حال حاضر نیز یک میلیون متر مربع پهنه نوآوری در کشور وجود دارد که در جای جای کشور توزیع شده است. مساحت ناحیه نوآوری پردیس نیز که در حال تبدیل شدن به شهر پردیس است، به یک هزار هکتار رسیده است.

کرمی افزود: سه رویکرد اصلی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال می‌شود. حمایت از تولید، بازاریابی و فروش، برندسازی و داخلی‌سازی محصولات و حمایت از تجهیزات تولید و ایجاد کامل زنجیره ارزش این حوزه است که برای تکمیل آن تلاش می‌کنیم.

رییس ستاد اجرایی سازی سند توسعه فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق، ورود سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به حوزه بازارسازی تجهیزات توانبخشی را ضروری دانست و گفت: این نهاد می‌تواند به توسعه بازار این محصولات کمک مؤثری کند و بازار داخلی بالفعلی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق فراهم کند و از طریق بخش اقتصادی خود سرمایه گذاری و مشارکت در تولید را نیز داشته باشد.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، کرمی همچنین بیان کرد: شکل گیری کمیته مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تولید و توسعه بازار محصولات توانبخشی ضروری است. این کار ضمن رفع نیازهای بنیاد به کم شدن هزینه‌ها و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی کمک می‌کند.

 انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=5994
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها