• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

اخبار ویژه

دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند حکم کمیته انضباطی برای نکونام چه خواهد بود؟ بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جمع آوری شد  سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین مشخص شد پیام تسلیت همت فارس به رییس شورای هماهنگی شهرستان های این حزب در استان مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین منصوب شد کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد تحولات کانون وکلا از گذشته تاکنون از زبان دکتر پارسا حقوق امسال کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد + جزئیات دیگر برای تماشای بازی‌های بزرگ به استادیوم نروید! رییس‌جمهور: سازش با صهیونیست‌ها قمار روی اسب بازنده است/ ایران همچنان حامی مقاومت می‌ماند تصویب ۱۳ دستور کار حفاظتی محیط زیست در دولت سیزدهم سودآورترین بازار ایران را بشناسید + عکس دیدار نماینده منتخب شهرستان سپیدان و بیضا با رییس دیوان محاسبات کشور

7
در نامه‌ای به رئیس دیوان عالی کشور

خداییان خواستار صدور رای وحدت رویه درباره سند خودرو شد

  • کد خبر : 3943
  • 06 اکتبر 2021 - 14:52
خداییان خواستار صدور رای وحدت رویه درباره سند خودرو شد
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نامه‌ای به رئیس دیوان عالی کشور خواستار طرح موضوع برگ سبز خودرو در هیات عمومی این دیوان جهت صدور رای وحدت رویه شد.

به گزارش طلوع سیاست،  ذبیح‌الله خدائیان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نامه‌ای خطاب به سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور با بیان این‌که «شعب مختلف در استنباط از ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی آرا متعارض صادر کرده‌اند» از رئیس دیوان عالی کشور خواست که در صورت صلاح‌دید موضوع جهت صدور رای وحدت رویه در هیات عمومی دیوان عالی کشور مطرح شود.

اسفند ۱۳۹۹، هیات عمومی دیوان عدالت اداری رای به ابطال مصوبه معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صادر و اعلام کرد: قانونگذار در مواد ۴۶ و ۴۷ قانون ثبت اسناد و املاک مصوب سال ۱۳۱۰ موارد ثبت اجباری معاملات را ذکر کرده است و سایر موارد از جمله ثبت معاملات راجع به اموال منقول اختیاری بوده و الزامی برای مراجعه به دفاتر اسناد رسمی وجود ندارد.

چندی پیش دادستان کل کشور نیز در نامه‌ای به دادستان‌های سراسر کشور تاکید کرده بود که برگ سبز خودرو «سند مالکیت» است و مراجعه اشخاص به دفتر اسناد برای صدور یک سند دیگر، الزامی نیست.

هم‌چنین رئیس دستگاه قضا نیز در سفر اخیر خود به قزوین با بیان این‌که “بحثی در رسمی بودن سندی که از جانب مقام رسمی صادر می‌شود وجود ندارد” گفت: در این موضوع که آیا نیاز هست سند در دفتر اسناد رسمی هم به ثبت برسد یا نه اختلاف وجود دارد و قانونی که در این زمینه وجود دارد قابل تفسیر است و این‌گونه نیست که بتوانیم قرص و محکم بگوییم حق با کدام طرف است و درواقع هرکدام استدلالاتی دارند. مدتی است که از مجلس تفسیر خواسته‌ایم زیرا دیگر راهی وجود ندارد و مجلس اگر سریع‌تر تفسیر خود را اعلام کند مشکل حل می‌شود.

تصویر نامه رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به رئیس دیوان عالی کشور را می‌بینید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=3943
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها