• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

اخبار ویژه

دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند حکم کمیته انضباطی برای نکونام چه خواهد بود؟ بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جمع آوری شد  سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین مشخص شد پیام تسلیت همت فارس به رییس شورای هماهنگی شهرستان های این حزب در استان مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین منصوب شد کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد تحولات کانون وکلا از گذشته تاکنون از زبان دکتر پارسا حقوق امسال کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد + جزئیات دیگر برای تماشای بازی‌های بزرگ به استادیوم نروید! رییس‌جمهور: سازش با صهیونیست‌ها قمار روی اسب بازنده است/ ایران همچنان حامی مقاومت می‌ماند تصویب ۱۳ دستور کار حفاظتی محیط زیست در دولت سیزدهم سودآورترین بازار ایران را بشناسید + عکس دیدار نماینده منتخب شهرستان سپیدان و بیضا با رییس دیوان محاسبات کشور

5

خروج بی‌ضابطه مرغ از قزوین به استان‌های همجوار/ دست دلالان باید از بازار مرغ کوتاه شود

  • کد خبر : 10662
  • 10 آبان 1400 - 18:21
خروج بی‌ضابطه مرغ از قزوین به استان‌های همجوار/ دست دلالان باید از بازار مرغ کوتاه شود

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست کمبود مرغ و البته افزایش قیمت آن در سایه عدم نظارت‌های جدی و توجه مسئولان امروز به یک دغدغه و موضوعی نگران‌کننده برای مردم تبدیل شده است چراکه این اقلام اساسی به راحتی در بازار یافت نمی‌شود. هرچند مسئولان وعده‌هایی را برای تأمین مرغ داده‌اند اما سودجویی برخی دلالان […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست</p>

کمبود مرغ و البته افزایش قیمت آن در سایه عدم نظارت‌های جدی و توجه مسئولان امروز به یک دغدغه و موضوعی نگران‌کننده برای مردم تبدیل شده است چراکه این اقلام اساسی به راحتی در بازار یافت نمی‌شود.

هرچند مسئولان وعده‌هایی را برای تأمین مرغ داده‌اند اما سودجویی برخی دلالان موجب آشفتگی بازار مرغ شده است به گونه‌ای که برخی افراد سودجو مرغ را با قیمت ارزان از استان قزوین خریداری کرده و آن را با قیمت بالاتری در استان‌های همجوار به مردم می‌فروشند.

همجواری قزوین با پایتخت باعث خروج بی‌ضابطه مرغ از استان شده است

نبود نظارت کافی از یک سو و سوجویی دلالان ازسوی دیگر موجب شده تا وضعیت بازار مرغ اوضاع مناسبی نداشته باشد و مردم از وجود چنین وضعیتی گلایه‌مند باشند.

محمدقاسمی در این باره در گفت‌‎وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ اظهار کرد: دادستانی در حوزه توزیع و نظارت مرغ به صورت مستقیم نقشی ندارد اما براساس قانون نظام صنفی، دستگاه تعزیرات به عنوان دستگاه ناظر است که باید به تخلفات این حوزه رسیدگی کند.

وی با اذعان به اینکه دستگاه قضائی و دادستانی از نظر حقوق عامه، نظارت فراسازمانی را برعهده دارد، افزود: نزدیکی استان قزوین به پایتخت، موجب خروج بخش قابل توجهی از تولیدات مرغ خارج از ضابطه توسط سوداگران می‌شود.

۲۰ درصد تولید مرغ استان قزوین مصرف داخلی دارد

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: باتوجه به اینکه مشکل مرغ مربوط به محل کشتارگاه تا محل عرضه یا مغازه است، براساس پیشنهادهای ارائه شده مقرر شد نظارت‌هایی در این خصوص صورت بگیرد؛ در این راستا باتوجه به اقدامات صورت گرفته توسط اداره پست مبنی بر لیبل‌بندی، تقریبا آمار خروجی مرغ به صورت خارج از ضابطه کاهش می‌یابد.

قاسمی یادآور شد: اگر از رصد محموله مرغ از محل کشتارگاه تا محل تحویل اطمینان حاصل شود مطمئنا در حل مشکل مرغ اثرگذار خواهد بود؛ تحقق این امر در دستورکار قرار دارد و از هفته جاری توسط متولیان همچون سازمان صمت و تعزیرات پیگیری می‌شود.

وی در پایان گفت: باتوجه به اینکه قزوین ۲۰ درصد تولید را به خود اختصاص می‌‎دهد نباید با مشکل عدم تأمین مرغ در این استان مواجه شویم؛ البته مشکل اصلی  مربوط به استان‌های همجوار است که مرغ با قیمت بالاتر توسط دلالان به فروش می‌رسد چراکه این افراد به دنبال منافع خود هستند و مرغ را به راحتی از استان خارج می‌کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=10662
   

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها