• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

0

خطر از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیک‌تر است

  • کد خبر : 29912
  • 03 آبان 1401 - 16:20
خطر از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیک‌تر است

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست نقدینگی از ۵۴۰۱ هزار میلیارد تومان گذشت! نرخ تورم ماهیانه ۳ درصدی است و نرخ تورم سالیانه به ۴۲.۹ درصد رسیده است و تورم نقطه به نقطه یکی از بالاترین‌ها در جهان معادل ۴۸.۶ درصد. همانطور که از ابتدای سال سناریو محتمل رشد متوسط ۳.۲۵٪ نقدینگی ماهیانه را اعلام […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

نقدینگی از ۵۴۰۱ هزار میلیارد تومان گذشت! نرخ تورم ماهیانه ۳ درصدی است و نرخ تورم سالیانه به ۴۲.۹ درصد رسیده است و تورم نقطه به نقطه یکی از بالاترین‌ها در جهان معادل ۴۸.۶ درصد.
همانطور که از ابتدای سال سناریو محتمل رشد متوسط ۳.۲۵٪ نقدینگی ماهیانه را اعلام کردیم

نقدینگی از ۵۴۰۱ هزار میلیارد تومان گذشت! نرخ تورم ماهیانه ۳ درصدی است و نرخ تورم سالیانه به ۴۲.۹ درصد رسیده است و تورم نقطه به نقطه یکی از بالاترین‌ها در جهان معادل ۴۸.۶ درصد.

همانطور که از ابتدای سال سناریو محتمل رشد متوسط ۳.۲۵٪ نقدینگی ماهیانه را اعلام کردیم امروز اقتصاد ایران در برابر سیلابی از نقدینگی است که خطر بیسترش ناشی از عدم رشد اقتصادی متناسب با این نقدینگی موجب تکرار تورم های بالای ۴۰٪ خواهد شد.
اگر اقتصاد اولویت بود امروز شاهد استعفای تمام کسانی بودیم که با قول‌های کنترل نورم در سال ۱۴۰۰ به پست های اقتصادی رسیدند ولی امروز بعد از ۳۶۵ روز شاهد همان تورم، همان رشد اقتصادی محدود و همان سیل نقدینگی هستیم.
با هر روز تورم قدرت خرید ایرانیان به تاراج می رود، فقر همه گیرتر می‌شود و امید به آینده کمتر. 

در این راستا از سیاست نرخ بهره که می توانست و امید می‌رفت در جای درست استفاده شود استفاده نشد و حال نرخ بهره حقیقی منفی ۲۰ درصد است و این برای ذی‌نفعان افتصاد ایران بهترین فرصت برای کسب ثروت.
این روند در کنار سایر رویدادهای امروز ایران می‌تواند اقتصاد ایران را بیشتر تحت فشار قرار دهد و مردم را بیشتر به سمت فقر سوق دهد.
ما در ایران در یک چرخه پایدار بی‌تدبیری در اقتصاد قرار داریم، این کناره گیری از علم اقتصاد موجب گردیده است که بین گزارشات و آمارهای ارائه شد‌
که در دولت‌های مختلف و خروجی مورد مشاهده عموم فاصله‌ای بسیار باشد.

در سخنرانی‌ها شاهد تعریف و تمجید از دستاوردها اما در عمل تورم ۴۲٪ سالیانه.
در این بین زمزمه های افزایش قیمت حامل های انرژی به بهانه واهی یارانه پنهان نیز شنیده می شود که از بزرگ‌ترین مغالطه‌ها در اقتصاد ایران است.
 چنین تجویزهایی می‌تواند اقتصاد در لبه پرتگاه ایران را به دره راهی کند.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=29912
   

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها